Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.20.4.5

Startet av Toalmar, torsdag 27. juni 2019, klokken 17:45

« forrige - neste »

Toalmar

Der kom det enda en versjon av 20.4
Lurer på hva som er nytt / endret i denne?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Daniel80

Jeg fikk oppdatering fra 2019.20.4.2 til 2019.20.4.3 i dag, så da er visst det også noe.  Model X 2019. Bug fix.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

DagfinnN

Kan i hvertfall bekrefte at 20.4.2 langt på vei har fjernet fantombremsingen for meg.
Men haters som bare leter ikke neg. ting er vel ikke interessert i å vite det.
Jeg vil i hvertfall ha OTA. Jeg lever godt med en fantombremsing i ny ne i bytte mot at Tesla IKKE bremser når en trailer kommer over i min kjørebane.
Fantom bremsing kan jeg leve med. Klistre bilen inne en 20 tonns trailer kan jeg neppe overleve.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Lynkjapp

Sitat fra: DagfinnN på fredag 05. juli 2019, klokken 21:13
Kan i hvertfall bekrefte at 20.4.2 langt på vei har fjernet fantombremsingen for meg.
Men haters som bare leter ikke neg. ting er vel ikke interessert i å vite det.

Jeg har vært hater på selve TACC på min Model 3, men som du sier, med 20.4.2 har fantombremsingen blitt nesten helt borte. Det lille som er igjen er ikke hard bremsing men bare litt regenerering i et halvt sekund hvor farten ikke går ned mer enn noen få km/h. Nå kan jeg bruke den uten å føle at jeg må ha foten klar på moropedalen og et øye i speilet til en hver tid. Deilig!

Kim-

Syntes den burde tillate mindre marginer når man kjører på TACC. Da har man kontroll på styringen selv og tar over gass/brems ved behov. AP er en annen ting.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

pkhamre

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 06. juli 2019, klokken 11:57
Sitat fra: DagfinnN på fredag 05. juli 2019, klokken 21:13
Kan i hvertfall bekrefte at 20.4.2 langt på vei har fjernet fantombremsingen for meg.
Men haters som bare leter ikke neg. ting er vel ikke interessert i å vite det.

Jeg har vært hater på selve TACC på min Model 3, men som du sier, med 20.4.2 har fantombremsingen blitt nesten helt borte. Det lille som er igjen er ikke hard bremsing men bare litt regenerering i et halvt sekund hvor farten ikke går ned mer enn noen få km/h. Nå kan jeg bruke den uten å føle at jeg må ha foten klar på moropedalen og et øye i speilet til en hver tid. Deilig!

Jeg har ikke merket noe nedgang i fantombremsing på min X75D. Har hatt 2019.20.4.2, men venter på en oppdatering nå. Spent på om jeg merker noe forskjell der.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Lynkjapp

Akkurat tilbake etter en liten tur med ærender og må bare trekke mitt tidligere utsagn. Tre fantombremsinger på tre kilometer og av den typen som er flaut fordi bilen bak kan tro at man driver og brake checker dem.

Noe jeg også har notert som ikke er en direkte fantombremsing men minst like irriterende er når en møtende bil svinger til venstre i et kryss et godt stykke foran en. Den svingende bilen er helt ute av veien og DA plutselig skal min bil bråbremse. Enten kunne den ha slakket ned farten litt i god tid for å øke marginen, eller, slik jeg med mine menneskelige evner gjør, fortsette i samme fart siden jeg ser at den svingende bilen kommer ut av veien i god tid før jeg er framme ved krysset.

Så dessverre, TACC er ikke friskmeldt i 20.4.2 heller.

Stig-Arne

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 06. juli 2019, klokken 16:38
Akkurat tilbake etter en liten tur med ærender og må bare trekke mitt tidligere utsagn. Tre fantombremsinger på tre kilometer og av den typen som er flaut fordi bilen bak kan tro at man driver og brake checker dem.

Noe jeg også har notert som ikke er en direkte fantombremsing men minst like irriterende er når en møtende bil svinger til venstre i et kryss et godt stykke foran en. Den svingende bilen er helt ute av veien og DA plutselig skal min bil bråbremse. Enten kunne den ha slakket ned farten litt i god tid for å øke marginen, eller, slik jeg med mine menneskelige evner gjør, fortsette i samme fart siden jeg ser at den svingende bilen kommer ut av veien i god tid før jeg er framme ved krysset.

Så dessverre, TACC er ikke friskmeldt i 20.4.2 heller.

Bare bli vant med dette. hold foten lett på watt-pedalen når du møter biler så slipper du disse bremsingene.

Av og til kan man få seg til å tro at en versjon er bedre enn en annen, men virker som om dette varierer litt fra dag til dag

OhmPaPa

Veldig få som har fått 4.5 - kommer vel en ny release som spres til oss i almuen.

vegardg

Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 06. juli 2019, klokken 17:21
Bare bli vant med dette. hold foten lett på watt-pedalen når du møter biler så slipper du disse bremsingene.
Blir dette en del av Full Self Driving også?

TeslaModelX

5 versjoner av 20.4, må være mange bugs ute å går :)

Toalmar

Der kom det enda en ny 2019.20.4.4
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Croft

Etter å bestemt meg for en gangs skyld å ikke oppgradere sw etter 2019.12.1.1, har bilen nå sluttet å mase, og viser ikke update tilgjengelig.
I og for seg bare bra tenker jeg, men ble nesten nyskjerrig på om jeg nå er ute av «loopen» på oppdateringer og om jeg går glipp av noe. Kanskje Tesla har fått ned seg at det har vært mye bugs i de siste versjonene og dermed sluttet å varsle når du har takket nei x ant ganger?
Dere som har nyeste versjon; Er det fortsatt 15 «nag time» på Ap?

zbk

Samme nag-time, ja, men det har i det minste fått meg til å holde rattet slik de beskriver du skal :-). Ingen masing når jeg holder lett i rattet underveis.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA