Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Riktig pris for Leaf Tekna Ny/evt. brukt 2018

Startet av brekken, torsdag 07. mars 2019, klokken 10:40

« forrige - neste »

o.b.lix

Kjøpte "ny" Tekna 2018-modell - dvs bruktimportert uten km på telleren - i forrige uke til kr 290.000. Disse var tidligere solgt til 330.000 til model 3 skubbet ned prisene.

Fikk samtidig ok i innbytte for vår 2014 leaf med 40.000 på telleren.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

stigasp

Satt ned min til 265000, men har vært helt stille... er vel kanskje ikke rett tid å selge på

Men fin tid å være leaf kjøper på hvertfall

Bjoris

#32
Det er to problem i elbilmarkedet, det er for få biler det går ann å få kjøpt slik at for mange kjøper en bil som egentlig ikke passer dem. Leaf er en bra bil, men mange kjøpte den fordi det var ikke noe som passet bedre. Dermed blir der unaturlig mange i markedet når tilbudet øker. Så er det jo dette med teknologi, mange vil ha mer rekkevidde enn Leafen tilbyr og er villige til å betale for det...

Uansett er jo ikke verdifallet veldig ille på Leaf, 20% verditap første året og ca halvpris etter 3 år er jo vanlig på fossilbiler

Jeg har byttet jevnlig elbiler og det har svart seg med god margin til nå ifht å beholde bilen vi hadde.

Jan 2018, solgt Leaf 30, 215. Den ville vi fått maks 150 for i dag.
Feb 2018 Kjøpte Lesf 2.0, Apr solgt for 260, tapte 20 istedenfor 70.

ENiro nå, men den må også selges innen 1-2 år tenker jeg. Sitter med TMY og Skoda VisionE reservasjoner, disse kan bli levert rett før mva kommer om vi er litt ekstra heldige ...

Jeg er glad vi droppet TM3, tror det blir mye billig TM3 på markedet når TMY kan leveres. Det er ikke bare rekkevidde som selger, når det flommer over av sedaner så er det jo en varslet katastrofe...


leafnor

Sitat fra: Bjoris på mandag 24. juni 2019, klokken 22:39
Det er to problem i elbilmarkedet, det er for få biler det går ann å få kjøpt slik at for mange kjøper en bil som egentlig ikke passer dem. Leaf er en bra bil, men mange kjøpte den fordi det var ikke noe som passet bedre. Dermed blir der unaturlig mange i markedet når tilbudet øker. Så er det jo dette med teknologi, mange vil ha mer rekkevidde enn Leafen tilbyr og er villige til å betale for det...

Uansett er jo ikke verdifallet veldig ille på Leaf, 20% verditap første året og ca halvpris etter 3 år er jo vanlig på fossilbiler

Jeg har byttet jevnlig elbiler og det har svart seg med god margin til nå ifht å beholde bilen vi hadde.

Jan 2018, solgt Leaf 30, 215. Den ville vi fått maks 150 for i dag.
Feb 2018 Kjøpte Lesf 2.0, Apr solgt for 260, tapte 20 istedenfor 70.

ENiro nå, men den må også selges innen 1-2 år tenker jeg. Sitter med TMY og Skoda VisionE reservasjoner, disse kan bli levert rett før mva kommer om vi er litt ekstra heldige ...

Jeg er glad vi droppet TM3, tror det blir mye billig TM3 på markedet når TMY kan leveres. Det er ikke bare rekkevidde som selger, når det flommer over av sedaner så er det jo en varslet katastrofe...
Ordentlig økonom du :)
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA