Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Finansiering av model 3

Startet av Mikkey, onsdag 26. juni 2019, klokken 08:36

« forrige - neste »

Mikkey

Hei.

Jeg har ikke funnet en lignende spørsmål her tidligere, men beklager hvis dette allerede finnes.

Spørsmål er som følger:

Jeg skal bestille en Tesla model 3 (Standard range +) og har 200.000 kr i egenkapital. Er det slik at man kan kontakte Tesla for finansiering eller er det finansieringstilbudet de gir ved slutten av bestillingen endelig?

Videre, hvordan har dere i samme situasjon finansiert denne bilen (grønt billån, gjennom Tesla, vanlig billån)?


Tusen takk på forhånd :).

krister461

Man kan ha dialog med Tesla om finansiering. Men, husk å be om og sjekk effektiv rente. De har lav nominell rente men mye gebyrer som betyr at dersom man har høy egenkapital så vil det lønne seg å f.eks. ta opp Grønt billån direkte fra DNB.

Mikkey

Takker :).

Skal høre med de på Tesla.

Trultefan

Sitat fra: krister461 på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:09
Man kan ha dialog med Tesla om finansiering. Men, husk å be om og sjekk effektiv rente. De har lav nominell rente men mye gebyrer som betyr at dersom man har høy egenkapital så vil det lønne seg å f.eks. ta opp Grønt billån direkte fra DNB.

Direkte grønt billån fra DnB ble det billigste for meg med 50% EK for awd
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Electrix

Jeg fant ut at jeg hadde mye lavere rente på boliglånet og at jeg hadde sikkerhet for å øke det i stedet. Da får jeg lavere rente og slipper unna et ekstra lån å forholde seg til samt sikkerhet/pant i bilen ved eventuelt salg senere.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

ryback

Sitat fra: Electrix på onsdag 26. juni 2019, klokken 15:38
Jeg fant ut at jeg hadde mye lavere rente på boliglånet og at jeg hadde sikkerhet for å øke det i stedet. Da får jeg lavere rente og slipper unna et ekstra lån å forholde seg til samt sikkerhet/pant i bilen ved eventuelt salg senere.

Samme her. Det eneste man må passe på er å ikke forlenge løpetiden, men øke innbetalingen.

Svolar


Jeg fikk beste tilbud fra Santander. Men en må ringe dem, de vil alltids gi noe lavere enn grønt billån fra DNB om en spør

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA