Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leie ut via nabobil

Startet av Morten M., onsdag 26. juni 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

Morten M.

Heisann, er det noen som har erfaring med å leie ut beistet sitt via nabobil? Har en X100 snart, og lurer på om det er det mye interesse?

Er det høy betalingsvillighet for Tesla kontra andre biler?

Kjører folk som svin når de leier en Tesla? Kan man sette model X til permanent chill mode når man leier den ut? maks 120 km/t osv?
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

1000kwh

Sitat fra: Morten M. på onsdag 26. juni 2019, klokken 08:15
Heisann, er det noen som har erfaring med å leie ut beistet sitt via nabobil? Har en X100 snart, og lurer på om det er det mye interesse?

Er det høy betalingsvillighet for Tesla kontra andre biler?

Kjører folk som svin når de leier en Tesla? Kan man sette model X til permanent chill mode når man leier den ut? maks 120 km/t osv?
Når jeg leier på nabobil så er det pris fremfor alt, så jeg tror mange aldri får leid ut sine Teslaer med de syke prisene de forlanger. Ser mange er uten tilbakemeldinger så det er jo en indikasjon.

JEG kjører i hvertfall bilene pent for å slippe noe uhell eller klager.

Morten M.

Ok, takk. Har nettopp begynt å leie ut diesel 7-seter og har lagt meg på standardpris 350/400 pr dag nettopp for å få vurderinger og bli en foretrukket utleier. :)

Har sett at Teslaene som ligger ute har noen vanvittige dagspriser. Det er jo ikke noe poeng å bare leie ut til velstående folk. De har jo gjerne råd til egen Tesla.  :D
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

noto

Er jo et poeng at du kan betale mer for en Tesla siden den på en langtur fort kan spare deg en tusenlapp i drivstoff, bompenger og ferge vs en dieselbil.

Morten M.

Sitat fra: noto på onsdag 26. juni 2019, klokken 10:51
Er jo et poeng at du kan betale mer for en Tesla siden den på en langtur fort kan spare deg en tusenlapp i drivstoff, bompenger og ferge vs en dieselbil.

Det er faktisk et godt poeng. Spesielt for de som har gratis superlading.
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

eisa01

Jepp, og du treffer også kanskje et segment som har lyst til å kjøre Tesla, men bare har Nabobil som et alternativ siden det er veldig få leiebilselskap som tilbyr det?

Lokasjon har mye å si, er du i sentrum av Oslo så får du antagelig leid ut ofte, men er du noe utenfor sentrum hvor mange har bil vil du slite mer.

Leide selv Tesla som første bil på nabobil for noen uker siden, og det var stort sprik fra ~1000 kr/dag til 2500 kr/dag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA