Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lagerbil har ikke autopilot?

Startet av nightking, tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:59

« forrige - neste »

nightking

Hei..

Ser litt på lagerbiler. Men legger merke til at noen ikke har autopilot i det hele tatt? Er ikke autopilot inkl uansett nå? Er lager biler gamle tilbakeleverte biler? Og hvordan gjøres evt med vinterdekk? får man også kjøpt det "mva fritt" i samme handlen?

Sett på denne:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Finner jo en med samme pris (minus h.feste) og den har jo autopilot??
Du kan ikke vise dette vedlegget.

siljan

kan være gammel vin fra da når AP ikke var inkludert, var mye endringer om hva som var standard i en periode

nightking

Kan være. Bortsett fra at den uten AP har nyere chassisnr.

Rart det er flere biler med samme pris og noen med og noen uten AP: :-\

Du kan ikke vise dette vedlegget.

chargedup

Synes også det er rart at de ikke bare åpner for AP og evt FSD på alle lagerbiler de selger. Ettersom det kan åpnes med software og dermed ikke koster Tesla noe å åpne opp. Har forsåvidt alltid lurt på hvorfor de ikke gjør det på bruktbilene de selger heller, ettersom det hadde vært ren fortjeneste til Tesla selv om de bare hadde fått feks 5-50' mer for bilen. Har helt sikkert noe med MVA og internprising i konsern å gjøre + at det hadde ødelagt for innbyttepris ink AP vs uten AP.

Har vært mye endringer i om AP er inkl og ikke. Da jeg bestilte i fjor var det ikke inkl (bestilte AP light som var CC), men så ble det inkludert allikevel før jeg fikk utlevert bilen (fikk først kjøre en måned med vanlig CC som jeg likte mye bedre enn all ghostbraking AP driver med). Noen måtte vente kort på bilen, andre lenge, noen fikk med AP og noen fikk ikke med AP. Bilens priser og inkludert utstyr forandrer seg altså hele tiden, ikke noe man får gjort noe med og ekstremt vanskelig å holde styr på når man i tillegg kan bestille noe off menu.

Dersom bilen har vært forsøkt utlevert, og dermed registrert på en person tidligere (slik at bilen har 2 eiere den dagen dere skal selge), kan man sjekke opp VIN på https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger (trenger ikke reg nr, holder med VIN) for å se om den har vært registrert tidligere (da er den forsøkt utlevert). Er nok mange i antall som ikke har villet ta imot bilen eller levert den tilbake, men få i %.

Tesla benytter seg av "dutch auction" prinsippet (bilens pris starter høyt og dersom den ikke blir solgt senkes den og senkes helt til den blir solgt) på inventory biler og gjør muligens også dette på lagerbilene. Dersom dere ønsker lagerbil med AP, slå til før de blir solgt ;)
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

AL76

Jeg ville tatt kontakt med Tesla, via et kontor eller telefon (hvis du kommer igjennom). Har en mistanke om at de bilene som er helt nye som ligger i inventory er med autopilot uansett. Men ville hørt litt med dem og fått det bekreftet før jeg la inn bestilling. Jeg var innom Tesla og de hadde en bil i inventory med den farge kombinasjonen jeg ønsket. Denne hadde FSD. Han fjernet FSDen slik at jeg kun fikk vanlig autopilot som var inkl. Bilene i inventory lå i en periode med feil garanti tid, men dette er nå endret til 5 år.

terjela

Byttet fra sr+ til en lr rwd som jeg skal hente i morgen. Det var ikke AP på den da jeg bestilte så jeg i ettertid, men fikk melding om endring på bestillingen etter et par dager der den var oppført med AP.

thomala

Sitat fra: terjela på onsdag 26. juni 2019, klokken 20:56
Byttet fra sr+ til en lr rwd som jeg skal hente i morgen. Det var ikke AP på den da jeg bestilte så jeg i ettertid, men fikk melding om endring på bestillingen etter et par dager der den var oppført med AP.

Og det var tilgjengelig i bilen da du hentet den? Hentet bil i går som skal ha AP, men er ikke tilgjengelig i bilen.

Jorgen Bjerke

Jeg spurte om dette til selgeren min på Skøyen (hun svarer kjapt :D). Svaret var at alle med hengerfeste i hvert fall har AP, selv om det ikke står skrevet. Det betyr at du ikke kan stole på det som står skrevet, men spørre spesifikt for hver bil. Den jeg ville ha hadde ikke FSD, men det fikk jeg lagt til for 50 000,- (og ikke 60 000) og vinterdekk. Ikke noe problem.

terjela

Sitat fra: thomala på fredag 28. juni 2019, klokken 11:42
Sitat fra: terjela på onsdag 26. juni 2019, klokken 20:56
Byttet fra sr+ til en lr rwd som jeg skal hente i morgen. Det var ikke AP på den da jeg bestilte så jeg i ettertid, men fikk melding om endring på bestillingen etter et par dager der den var oppført med AP.

Hentet i dag, er tilgjengelig i meny. Ikke testet å aktivere, men når den er i menyen regner jeg med det fungerer.

Og det var tilgjengelig i bilen da du hentet den? Hentet bil i går som skal ha AP, men er ikke tilgjengelig i bilen.

quanmeister

Akkurat bestilt bil selv som var oppgitt uten autopilot. Er det flere som har fått utlevert disse inventory bilene og kan bekrefte/avkrefte om de har AP eller ikke?

CorsoDante

Sitat fra: quanmeister på lørdag 29. juni 2019, klokken 23:43
Akkurat bestilt bil selv som var oppgitt uten autopilot. Er det flere som har fått utlevert disse inventory bilene og kan bekrefte/avkrefte om de har AP eller ikke?

Bestilte selv en Inventory-bil som tilsynelatende var uten Autopilot på bestillings-tidspunktet.

Stakk innom et SC, og selgeren sa at alle Inventory-biler som selges som nye har AP (eller vil få dette).

Dagen etter fikk jeg også en oppdatering av bestillingen, pr. e-post, hvor AP var inkludert. Regner med det samme har skjedd med din bestilling.
TM3P "FSD"

quanmeister

Ja, konfigurasjonen ble endret noen dager etter jeg postet her til å  inkludere AP.

CorsoDante

Sitat fra: quanmeister på tirsdag 09. juli 2019, klokken 12:41
Ja, konfigurasjonen ble endret noen dager etter jeg postet her til å  inkludere AP.

God stemning.

Utlevert?
TM3P "FSD"

quanmeister

Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 09. juli 2019, klokken 14:01
Sitat fra: quanmeister på tirsdag 09. juli 2019, klokken 12:41
Ja, konfigurasjonen ble endret noen dager etter jeg postet her til å  inkludere AP.

God stemning.

Utlevert?

Ikke ennå. Ventet "litt utålmodig" i 9 dager nå. Hadde trodd utlevering av inventory skulle gå veldig fort.
Var innom Tesla drammen i går og fikk vite at bilen står i Trondheim og skal sendes til Drammen. Synd at Tesla fjernet lokasjonene på inventory en tid tilbake. Hadde jo ikke kjøpt inventory i Trondheim hvis jeg visste at den stod der :P

Enn du, ventet lenge? Utlevert?

Toalmar

Sitat fra: quanmeister på tirsdag 09. juli 2019, klokken 16:40
Ikke ennå. Ventet "litt utålmodig" i 9 dager nå. Hadde trodd utlevering av inventory skulle gå veldig fort.
Var innom Tesla drammen i går og fikk vite at bilen står i Trondheim og skal sendes til Drammen. Synd at Tesla fjernet lokasjonene på inventory en tid tilbake. Hadde jo ikke kjøpt inventory i Trondheim hvis jeg visste at den stod der :P
Hva med å ta utlevering i Trondheim og få en fin kjøretur hjem?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA