Synes også det er rart at de ikke bare åpner for AP og evt FSD på alle lagerbiler de selger. Ettersom det kan åpnes med software og dermed ikke koster Tesla noe å åpne opp. Har forsåvidt alltid lurt på hvorfor de ikke gjør det på bruktbilene de selger heller, ettersom det hadde vært ren fortjeneste til Tesla selv om de bare hadde fått feks 5-50' mer for bilen. Har helt sikkert noe med MVA og internprising i konsern å gjøre + at det hadde ødelagt for innbyttepris ink AP vs uten AP.
Har vært mye endringer i om AP er inkl og ikke. Da jeg bestilte i fjor var det ikke inkl (bestilte AP light som var CC), men så ble det inkludert allikevel før jeg fikk utlevert bilen (fikk først kjøre en måned med vanlig CC som jeg likte mye bedre enn all ghostbraking AP driver med). Noen måtte vente kort på bilen, andre lenge, noen fikk med AP og noen fikk ikke med AP. Bilens priser og inkludert utstyr forandrer seg altså hele tiden, ikke noe man får gjort noe med og ekstremt vanskelig å holde styr på når man i tillegg kan bestille noe off menu.
Dersom bilen har vært forsøkt utlevert, og dermed registrert på en person tidligere (slik at bilen har 2 eiere den dagen dere skal selge), kan man sjekke opp VIN på
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger (trenger ikke reg nr, holder med VIN) for å se om den har vært registrert tidligere (da er den forsøkt utlevert). Er nok mange i antall som ikke har villet ta imot bilen eller levert den tilbake, men få i %.
Tesla benytter seg av "dutch auction" prinsippet (bilens pris starter høyt og dersom den ikke blir solgt senkes den og senkes helt til den blir solgt) på inventory biler og gjør muligens også dette på lagerbilene. Dersom dere ønsker lagerbil med AP, slå til før de blir solgt