Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lagerbil har ikke autopilot?

Startet av nightking, tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:59

« forrige - neste »

quanmeister

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 09. juli 2019, klokken 16:47
Sitat fra: quanmeister på tirsdag 09. juli 2019, klokken 16:40
Ikke ennå. Ventet "litt utålmodig" i 9 dager nå. Hadde trodd utlevering av inventory skulle gå veldig fort.
Var innom Tesla drammen i går og fikk vite at bilen står i Trondheim og skal sendes til Drammen. Synd at Tesla fjernet lokasjonene på inventory en tid tilbake. Hadde jo ikke kjøpt inventory i Trondheim hvis jeg visste at den stod der :P
Hva med å ta utlevering i Trondheim og få en fin kjøretur hjem?

Skummelt mtp alle skrekkhistoriene med dårlige biler som folk ikke en gang vil ta i mot. Jeg ser at denne bilen også har vært registrert allerede og kun kjørt 12 km, noe som gjør meg litt skeptisk. Forøvrig spurte jeg også han i Drammen og han sa da at den ikke var klar.
Skeptikeren i meg ser for meg at den egentlig er inne til noen form for reperasjon før den kan leveres ut på nytt. Blir spennende å se :/

CorsoDante

Sitat fra: quanmeister på tirsdag 09. juli 2019, klokken 16:40
Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 09. juli 2019, klokken 14:01
Sitat fra: quanmeister på tirsdag 09. juli 2019, klokken 12:41
Ja, konfigurasjonen ble endret noen dager etter jeg postet her til å  inkludere AP.

God stemning.

Utlevert?

Ikke ennå. Ventet "litt utålmodig" i 9 dager nå. Hadde trodd utlevering av inventory skulle gå veldig fort.
Var innom Tesla drammen i går og fikk vite at bilen står i Trondheim og skal sendes til Drammen. Synd at Tesla fjernet lokasjonene på inventory en tid tilbake. Hadde jo ikke kjøpt inventory i Trondheim hvis jeg visste at den stod der :P

Enn du, ventet lenge? Utlevert?

Jeg bestilte omtrent på samme dag som deg. Avtalt levering i Trondheim, men ikke fått noen konkret dato her heller. De har derimot sagt at bilen er på vei, pr. e-post, og at delivery skal kontakte meg snart for å spikre en konkret overleveringsdato.

Virker som om de slapper litt mer av etter at kvartalet er omme. Helt greit for meg å få bilen etter ferien, selv om jeg gleder meg som en unge. Synes prosessen hittil har forløpt meget oversiktlig og greit.
TM3P "FSD"

gruffalo

Når dere snakker om AP her, er det da en pakke som inneholder Summon og NoA?

Min bil har dette, men ikke automatisk parkering. Jeg aner ikke hva slags pakke jeg har...  ;D  er det da AP?
E-tron 55 sportback 2022

CorsoDante

Hva Autopilot inkluderer er et dynamisk bilde.

For min del tenker jeg på følgende, altså det som er inkludert hvis du kjøper flunkende ny bil i dag;

''Autopilot
Gjør det mulig for Teslaen å styre, akselerere og bremse automatisk for andre kjøretøy og fotgjengere i kjørebanen.


Fullverdige selvkjørende egenskaper
Navigere på Autopilot; automatisk kjøring fra av- og påkjøring til motorvei, inkludert trafikkmaskiner og forbikjøring av biler.
Autopark: både parallelle og perpendikulære steder.
Summon: den parkerte Teslaen din finner deg hvor som helst på parkeringsplassen. Helt sant.
Gjenkjenn og responder på trafikklys og stoppskilt.
Automatisk kjøring i bygater.''

Det viktigste var å få med adaptiv CC, i tillegg til sikkerhetsfunksjonene.
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA