Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee laderen - type 2 kabel

Startet av siljan, tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:02

« forrige - neste »

siljan

Hei

Lurte på om dere med easee laderen bruker bare type 2 kabelen man får med bilen? eller om dere kjøper en egen. Litt ny til elbil så lurer på hvorfor jeg trenger å ha med type 2 kabelen i det daglige, er det ikke kabel på ladestasjonene rundt om forbi?

geear

Det er kabel på hurtigladere rundt forbi, ikke på type 2 AC. Med unntak av Tesla destinasjonsladere.

Jeg har SVÆRT sjelden brukt type 2-kabel annet sted enn hjemme, men det er helt avhengig av hvor du parkerer/bor på ferier og lignende.

litium

Sitat fra: henrikhoe på tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:02
Lurte på om dere med easee laderen bruker bare type 2 kabelen man får med bilen?

Jeg bruker bare bare type 2 kabelen som fulgte med bilen. Ser ikke for meg at jeg tar med denne i det daglige, kanskje på langtur som en backup.

siljan

takker for svar, hentet laderen i går og den blir installert på mandag :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA