Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elektrisk Multivan?

Startet av Rosstopher, mandag 24. juni 2019, klokken 19:14

« forrige - neste »

Rosstopher

Jeg ble glad når jeg i februar leste om at Multivan skal komme som elbil. https://insideevs.com/news/342975/vw-confirms-new-electric-multivan-for-production/

Så hørte jeg ikke noe mer. Ser det står på VW Nyttekjøretøy at det er planlagt produksjonsstart andre halvår 2019. Det er bare en uke til andre halvår begynner...
https://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no/no/om-oss/pressemeldinger/verdenspremiere-multivan-6-1.html

Burde det ikke komme noe mer info og mulighet for å sette seg på liste eller bestille snart? Er det noen der ute som vet noe jeg ikke vet?

(poster her siden det ikke fins noe eget underforum for Multivan, og det står så strengt at det ikke er lov å poste i VW-forumet)

EDIT: Regnet på pris på fossil Multivan før mva og engangsavgift og kom på rundt 450k. Tipper på minst 600k for el-versjon (prisforskjell før avgifter på fossil-Golf og e-Golf er rundt 115k).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Ebe

Er ikke det en varebil, som  bygges om til elektrisk av et tredjepartsfirma? :-/
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Rosstopher

Sitat fra: Ebe på tirsdag 06. august 2019, klokken 00:07
Er ikke det en varebil, som  bygges om til elektrisk av et tredjepartsfirma? :-/

Ja, Multivan er en ombygd varebil, men likevel en komfortabel og velutstyrt personbil. Og ja, den bygges om til elektrisk av ABT. Spesifikasjonene er ikke så imponerende ser jeg. 74 kWh batteri, 400 km NEDC og 40 kW "hurtiglading".
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA