Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de som fikk levert i mars og bestilte EAP. Har noen fått HW3?

Startet av Olings, mandag 24. juni 2019, klokken 11:50

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Elmo på mandag 15. februar 2021, klokken 21:17
Sitat fra: GreenEyez på mandag 15. februar 2021, klokken 16:24
Lurer på de samme tingene som trådstarter.

Syns det er vanskelig å finne konkret svar på om jeg kan få skiftet ut til HW3 på min sen-mars-2019-Model 3-LR-AWD-som-jeg-bestilte-med-EAP-men-som-jeg-fikk-sms-om-skulle-oppgraderes-til-fsd.
Bare å bestille i APPen. Helt problemfritt
Funker ikke, da får du bare svar at dette skjønner de ikke noe av. De har aldri hørt om saken
Kun de som har kjøpt FSD får HW3

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på mandag 15. februar 2021, klokken 21:43
Sitat fra: Elmo på mandag 15. februar 2021, klokken 21:17
Sitat fra: GreenEyez på mandag 15. februar 2021, klokken 16:24
Lurer på de samme tingene som trådstarter.

Syns det er vanskelig å finne konkret svar på om jeg kan få skiftet ut til HW3 på min sen-mars-2019-Model 3-LR-AWD-som-jeg-bestilte-med-EAP-men-som-jeg-fikk-sms-om-skulle-oppgraderes-til-fsd.
Bare å bestille i APPen. Helt problemfritt
Funker ikke, da får du bare svar at dette skjønner de ikke noe av. De har aldri hørt om saken
Kun de som har kjøpt FSD får HW3
Jeg fikk som sagt bil 15 mars -19 og hadde bestilt EAP og ble oppgradert til FSD på SMS. Jeg bestilte bytte til HW3 i appen og var en av de første i Kr.sand som fikk dette. Null stress.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GreenEyez

Sitat fra: Handyman på mandag 15. februar 2021, klokken 22:51
Sitat fra: Counterpointer på mandag 15. februar 2021, klokken 21:43
Sitat fra: Elmo på mandag 15. februar 2021, klokken 21:17
Sitat fra: GreenEyez på mandag 15. februar 2021, klokken 16:24
Lurer på de samme tingene som trådstarter.

Syns det er vanskelig å finne konkret svar på om jeg kan få skiftet ut til HW3 på min sen-mars-2019-Model 3-LR-AWD-som-jeg-bestilte-med-EAP-men-som-jeg-fikk-sms-om-skulle-oppgraderes-til-fsd.
Bare å bestille i APPen. Helt problemfritt
Funker ikke, da får du bare svar at dette skjønner de ikke noe av. De har aldri hørt om saken
Kun de som har kjøpt FSD får HW3
Jeg fikk som sagt bil 15 mars -19 og hadde bestilt EAP og ble oppgradert til FSD på SMS. Jeg bestilte bytte til HW3 i appen og var en av de første i Kr.sand som fikk dette. Null stress.
Som sagt...
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på mandag 15. februar 2021, klokken 22:51
Sitat fra: Counterpointer på mandag 15. februar 2021, klokken 21:43
Sitat fra: Elmo på mandag 15. februar 2021, klokken 21:17
Sitat fra: GreenEyez på mandag 15. februar 2021, klokken 16:24
Lurer på de samme tingene som trådstarter.

Syns det er vanskelig å finne konkret svar på om jeg kan få skiftet ut til HW3 på min sen-mars-2019-Model 3-LR-AWD-som-jeg-bestilte-med-EAP-men-som-jeg-fikk-sms-om-skulle-oppgraderes-til-fsd.
Bare å bestille i APPen. Helt problemfritt
Funker ikke, da får du bare svar at dette skjønner de ikke noe av. De har aldri hørt om saken
Kun de som har kjøpt FSD får HW3
Jeg fikk som sagt bil 15 mars -19 og hadde bestilt EAP og ble oppgradert til FSD på SMS. Jeg bestilte bytte til HW3 i appen og var en av de første i Kr.sand som fikk dette. Null stress.
Det er fint for deg (og er slik det burde være), men det hjelper ikke noen andre.

jorgror

Jeg har også fått oppgradering. Hvis du har kontaktet verkstedet, men fått svar at de ikke kjenner til det, kan det være at bilen din ikke er blitt riktig registrert med FSD. Sjekk Tesla-kontoen din og på detaljer om bilen skal det stå: Fullverdige selvkjørende egenskaper

Hvis ikke må du først få fikset dette. Jeg tror den beste plassen å henvende seg er DeliveryNO@tesla.com
Legg med skjermbilde av SMS eller annen dokumentasjon du har fått på at du skal bli oppgradert til FSD.

Når dette er i orden skal det nok gå helt fint å bestille oppgradering til HW3 på verksted via appen.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Macnus

Fikk sms mars -19 og bestilte time i appen i vinter. Fikk da time til å ettermontere HW3.
Står Fullverdig selvkjørende egenskaper på min teslakonto, så få ordnet så det står der først ihvertfall, som foreslått her. Så er det i orden, og du bestiller bare time. ;)

Elmo

Sitat fra: Macnus på tirsdag 16. februar 2021, klokken 10:52
Fikk sms mars -19 og bestilte time i appen i vinter. Fikk da time til å ettermontere HW3.
Står Fullverdig selvkjørende egenskaper på min teslakonto, så få ordnet så det står der først ihvertfall, som foreslått her. Så er det i orden, og du bestiller bare time. ;)
Samme her.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Counterpointer

Sitat fra: jorgror på tirsdag 16. februar 2021, klokken 09:44
DeliveryNO@tesla.com
Har veldig dårlig erfaring med mail til Tesla.

Av en ganske stor mengde er flertallet ikke besvart, av de som besvares er flertallet at det skal et annet sted. Nesten like mange svarer på noe som ikke blir spurt om.

Har f.eks gjentatte ganger etterspurt skvettlapper som skulle sendes ut.
Der har jeg ikke fått svar på mail noen gang. Tok opp dette på K100 når jeg var der og fikk garantert riktig adresse...... Du blir antagelig ikke overrasket når jeg ikke har fått svar på den heller

Mye er bra med Tesla men svar på henvendelser og lik behandling av like tilfeller er hit and miss.

jorgror

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 16. februar 2021, klokken 12:02
Sitat fra: jorgror på tirsdag 16. februar 2021, klokken 09:44
DeliveryNO@tesla.com
Har veldig dårlig erfaring med mail til Tesla.

Av en ganske stor mengde er flertallet ikke besvart, av de som besvares er flertallet at det skal et annet sted. Nesten like mange svarer på noe som ikke blir spurt om.

Har f.eks gjentatte ganger etterspurt skvettlapper som skulle sendes ut.
Der har jeg ikke fått svar på mail noen gang. Tok opp dette på K100 når jeg var der og fikk garantert riktig adresse...... Du blir antagelig ikke overrasket når jeg ikke har fått svar på den heller

Mye er bra med Tesla men svar på henvendelser og lik behandling av like tilfeller er hit and miss.
Den mailen jeg oppga her ble brukt av Tesla for å kontakte meg å be om bevis på at jeg hadde blitt lovet oppgradering. Derfor antar jeg at dette er en god plass å ta kontakt, da de har kjennskap til saken og har mulighet til å gjøre endringer på konfigurasjon.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Counterpointer

Lurer også på hvorfor Tesla vil ha dokumentasjon på ting de selv har lovet. De vet jo utmerket godt hvilke biler som er solgt når til hvilken pris!

GreenEyez

Jeg har fått time om en måneds tid i Danmark. Jeg får vel være prøvekanin på hvordan de gjør det med norskimporterte biler hit.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 16. februar 2021, klokken 18:05
Lurer også på hvorfor Tesla vil ha dokumentasjon på ting de selv har lovet. De vet jo utmerket godt hvilke biler som er solgt når til hvilken pris!

Det var jo totalt kaos på utlevering den første tiden etter at Model 3 kom. At Tesla ikke helt har oversikt overrasker ikke meg. Jeg ble imidlertid positivt overrasket over at min Model 3 ble endret til FSD i beskrivelsen uten at jeg behøvde minne Tesla på dette. Når jeg senere bestilte HW3 i appen så gikk det smertefritt å få byttet.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Counterpointer

Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 16. februar 2021, klokken 22:11
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 16. februar 2021, klokken 18:05
Lurer også på hvorfor Tesla vil ha dokumentasjon på ting de selv har lovet. De vet jo utmerket godt hvilke biler som er solgt når til hvilken pris!

Det var jo totalt kaos på utlevering den første tiden etter at Model 3 kom. At Tesla ikke helt har oversikt overrasker ikke meg. Jeg ble imidlertid positivt overrasket over at min Model 3 ble endret til FSD i beskrivelsen uten at jeg behøvde minne Tesla på dette. Når jeg senere bestilte HW3 i appen så gikk det smertefritt å få byttet.
Ja bare gni det inn

geirci2

Sitat fra: GreenEyez på mandag 15. februar 2021, klokken 16:24
Lurer på de samme tingene som trådstarter.

Syns det er vanskelig å finne konkret svar på om jeg kan få skiftet ut til HW3 på min sen-mars-2019-Model 3-LR-AWD-som-jeg-bestilte-med-EAP-men-som-jeg-fikk-sms-om-skulle-oppgraderes-til-fsd.

Her finner du konkrete (og positive) svar på ditt spørsmål:
https://elbilforum.no/index.php?topic=53028.0
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

GreenEyez

--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA