Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de som fikk levert i mars og bestilte EAP. Har noen fått HW3?

Startet av Olings, mandag 24. juni 2019, klokken 11:50

« forrige - neste »

Olings

Som mange andre i samme situasjon ble jeg på mail/sms lovet oppgradering til FSD, men fikk ikke noen spesifikk bekreftelse skriftlig om at dette inkluderte HW3.

Da jeg var i dialog med Tesla om dette på fredag på mail svarte representanten for Tesla at han ikke kjente til at noen hadde blitt lovet noe oppgradering til HW3.

Blir jo selvsagt provosert, men dessverre ikke overrasket over at dette ikke har blitt notert ned noe sted og at det er kunden som selv må bevise at en slik lovnad har blitt gjort.

Er det noen flere her i samme situasjon med andre opplevelser?

Kanskje man skulle gjort felles front og hjulpet hverandre slik at vi får det som har blitt lovet?

Har noen faktisk fått denne oppgraderingen? Er det kanskje en spesifikk person man skal ringe slik at man unngår diverse mer eller mindre uvitende kundeservicerepresentanter?

RuneW

Jeg (og sikkert mange andre her) er i samme båt. Jeg tror vi kommer sist i køen, etter alle de som kjøpte FSD "direkte" har fått ettermontert HW3. Får vi det i løpet av året skal jeg være fornøyd.

Ja, det hadde vært betryggende å fått et skrevet løfte om dette, men jeg er ikke bekymret riktig enda.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Olings

Jeg var heller ikke bekymret og tålmodig inntil mailkorrespondansen med kundeservice på fredag.

Har dette blitt lovet i noen andre kanaler?

Synes å huske en tweet eller liknende om denne prosessen.

Killingen

Sitat fra: Olings på mandag 24. juni 2019, klokken 13:13
Jeg var heller ikke bekymret og tålmodig inntil mailkorrespondansen med kundeservice på fredag.

Har dette blitt lovet i noen andre kanaler?

Synes å huske en tweet eller liknende om denne prosessen.

https://twitter.com/elonmusk/status/1111762533520531456

Olings

Sitat fra: Killingen på mandag 24. juni 2019, klokken 13:32
Sitat fra: Olings på mandag 24. juni 2019, klokken 13:13
Jeg var heller ikke bekymret og tålmodig inntil mailkorrespondansen med kundeservice på fredag.

Har dette blitt lovet i noen andre kanaler?

Synes å huske en tweet eller liknende om denne prosessen.

Nice!

Visste jeg hadde sett det et sted.

Takk! :D :+1:

https://twitter.com/elonmusk/status/1111762533520531456

Toalmar

Nå ser vi vel at kundeservice noen ganger kommer med forskjellig info ut i fra hvem man snakker med.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Inop

Tror kanskje det er litt tidlig å spørre om HW3 på FSD bilene. De har vel ikke begynt noe systematisk utskifting av HW2.5 på noen norske biler enda?
Dessuten er det vel uansett ingen Tesla ansatte som tenker lenger enn ut kvartalet :D
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Counterpointer

Personlig hadde jeg vært fornøyd med å få FSD skrevet i beskrivelsen av bilen på min Teslakonto. DA kunne jeg vært rolig i forhold til at det vil komme.
En selger på Tesla sier at ryktene er at det jobbes med en løsning for dette, men viste ikke hva eller når, så ikke veldig konkret.

Har fått flere forskjellige beskjeder, fra kundeservice/selgere/service........ både på telefon og på mail samt muntlig. Det er litt frustrerende.

ladov

Er det behov for HW3 ennå da? Har det faktisk kommet funksjonalitet som ikke funker under HW2.5?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Olings

Det er vel mer snakk om usikkerhet rundt om de holder det de lovte oss med denne oppgraderingen. Det var jo i hvert fall en forutsetning for at jeg tok imot bilen da jeg gjorde det vel vitende om at HW3 ville bli levert med biler som kom bare en snau måned senere.

GL1

Sitat fra: ladov på mandag 24. juni 2019, klokken 21:18
Er det behov for HW3 ennå da? Har det faktisk kommet funksjonalitet som ikke funker under HW2.5?

Der tror jeg du er inne på noe vesentlig.

Slik jeg har forstått det, vil man få HW3 når (hvis(?)...) FSD blir tilgjengelig.

Fullstendig selvkjøring eksisterer ikke for hvermannsen foreløpig, så tipper det kan ta år før det er aktuelt å få ettermontert HW3.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Handyman

Sitat fra: GL1 på mandag 24. juni 2019, klokken 21:43
Sitat fra: ladov på mandag 24. juni 2019, klokken 21:18
Er det behov for HW3 ennå da? Har det faktisk kommet funksjonalitet som ikke funker under HW2.5?

Der tror jeg du er inne på noe vesentlig.

Slik jeg har forstått det, vil man få HW3 når (hvis(?)...) FSD blir tilgjengelig.

Fullstendig selvkjøring eksisterer ikke for hvermannsen foreløpig, så tipper det kan ta år før det er aktuelt å få ettermontert HW3.
Tror heller Teslas behov for å få mer data fra HW3 biler kan gjøre at FSD-computeren blir installert før eierne kan dra nytte av den.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

På Twitter i natt svarer Elon på spørsmål om oppgradering til FSD-computer:

Q: When can we get upgrade to hw 3.0? From 2.5?
A: Working with engineering team to figure out best way to do upgrade without crushing service team. Will start doing upgrades in volume in a few months, coincident with more FSD features being released.

Ettermontering av FSD-computer kan altså starte om "noen måneder", og det kommer samtidig nye FSD-funksjoner.
Tipper at disse nye FSD-funksjonene krever FSD-comp. og at det er grunnen til at det kommer samtidig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Nickelilltroll

Hva skjer med alle oss som fikk sms om oppgrader fra EAP til FSD nå egentlig?? Har spart på det sms med virker da som detta blir faset ut og bort fra at vi får HW 3.0....

Eller har jeg missførstått noe her?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TøddiVedder

Regner med jeg får hw3 etterhvert. (Hvis jeg ikke allerede har det, vites ikke). Står nå at jeg har FSD når logger på på hjemmesiden. Bestilte EAP den gang og fikk fsd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA