Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen ber om bytte av batteri i nøkkel - rett etter nytt batteri er satt inn...

Startet av pdtm3, søndag 23. juni 2019, klokken 19:25

« forrige - neste »

pdtm3

Hei,

Hei,

Jeg sliter med nøklene for tiden. Bilen gav beskjed om at det var behov for bytte av batteri i begge nøklene. Var innom Tesla Servicecenter og fikk to nye batterier gratis (uten emballasje), som jeg satte inn i nøklene. Etter dette virket ikke den ene - og den andre fungerte, men bilen meldte fortsatt om lite strøm.

Mistenkte at batteriene fra servicesenteret til Tesla kanskje var brukt (siden de manglet emballasje), og fikk tak i to stk Panasonic-batterier med ubrutt emballasje fra Elektroimportøren. Den ene nøkkelen fungerer fortsatt ikke, og ved bruk av den andre får jeg fortsatt beskjed om at nøkkelbatteriet må byttes (se bilde).

Noen som vet hva som kan være feil her?

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA