Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvis Tesla var en restaurant – ville noen giddet å spise der?

Startet av Motorwatt, søndag 23. juni 2019, klokken 13:35

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

Klassisk FUD

"Elendig kundeservice, utsatte leveringstider, dårlig kvalitet. Du hadde aldri godtatt det på et spisested. Så hvorfor er det godtatt med et bilkjøp til flere hundre tusen kroner?"

Og så "Så har jeg spist der? Ja, men kun som journalist - et prøvemåltid i ny og ne."

Jeg har en ordenlig jobb, så jeg kan spise der hver dag. Ingen erfaring med elending kundeservice, utsatt leveringstider eller dårlig kvalitet. Heller tvert i mot. Mitt forrige bilmerke derimot er en helt annen historie.

Men jeg forstår "journalisten" veldig godt. Tesla er vel det eneste bilmerket som ikke kjøper annonseplass hos Aller-gruppen. Don't bite the hand that feed you.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sikkert hyggelig å lese fot de flere hundre som jobber hos Tesla og yter maks service..

Ellemelle

Sitat fra: Motorwatt på søndag 23. juni 2019, klokken 14:04
Nå er vel headingen "Skråblikk:D
Og da er det greit at en journalist med tilnærmet null erfaring med et bilmerke slenger dritt om selskapet, og i praksis anbefaler sine lesere til å vente på at annonsørene - unnskyld, konkurrentene - omsider kommer på banen med sine alternativer?

arthur

Ja, det er faktisk helt greit at en journalist skriver hva, og som, han gjør i den artikkelen. Kilden til sin informasjon kan han jo like gjerne ha fått av eiere av Teslaer her på forumet som noe annt sted. At dette faller enkelte tungt for brystet er for lengst notert, men slik er det nå en gang selv om man ikke liker det.
Han skriver forøvrig også at; Musk er nok her for å bli. Og jeg digger hans utradisjonelle tanker, metoder og fremtidsvisjoner. En uttalelse jeg forøveig er helt enig med journalisten i!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Ellemelle

For å følge opp meg selv, gikk jeg inn på Din side i incognito mode (for å unngå at det styres av cookies), og med tanke på størrelsen på kampanjene, kan det konkluderes med at følgende annonsører i praksis finansierer hele driften av Din side Motor:

Ford
Renault
Citroën
Hyundai
Opel
Volkswagen
Toyota

Og dette er bare her og nå, går du inn i dagene fremover, vil nok de øvrige merkene dukke opp etterhvert.

Tesla vil aldri komme på denne listen. Aldri.

Motorwatt

At konklusjonen om at Tesla ikke kommer på denne listen krever vel ingen stor etterforskningskapasitet all den tid Tesla ikke annonserer.

Synes ellers den var både festlig, bra skrevet, og tatt på kornet. De fleste evner vel å forstå humoren i artikkelen. Eller?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

Sitat fra: Motorwatt på søndag 23. juni 2019, klokken 14:30
At konklusjonen om at Tesla ikke kommer på denne listen krever vel ingen stor etterforskningskapasitet all den tid Tesla ikke annonserer.

Synes eller den var både festlig, bra skrevet, og tatt på kornet. De fleste evner vel å forstå humoren i artikkelen. Eller?
Hvor ser du den konklusjonen?
Konklusjonen er at artikkelen er finansiert av samtlige av Tesla sine konkurrenter.

Selv når jeg gikk inn igjen nå for å se om jeg fant noe humor i denne saken, ble faktisk hele artikkelen splittet i to av en gigantisk annonse for Jaguar i-Pace. Det var humor.  I tillegg kom Nissan på listen over nye annonsører.

Tror du det kommer et morsomt skråblikk om i-Pace nå i kampanjeperioden? Neppe, med mindre journalisten er interessert i litt mindre lønn neste år.

arthur

Sitat fra: Motorwatt på søndag 23. juni 2019, klokken 14:30
Eller?

Nei, enkelte her synes totalt blottet for humor. Felles for dem er at de har en Tesla, men gjelder absolutt ikke alle, dog enkelte som lager mye styr i tide og i utide.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

1000kwh

Hva er analogien?

Tesla er restauranten alle snakker om og som veldig mange vil spise i.

Ser man på kommentarfeltet er det veldig få som skjønner poenget. Fortfatteren ønsket vel gjerne det skulle være humoristisk.

Motorwatt

Nå går det tydelig fram av kommentarfeltet at de fleste også er Tesla-eiere  :D. Jeg er helt sikker på at han har brukt Tesla-delen av dette forumet som den beste kilden til artikkelen. Å harselere med kongehus, regjeringer, religioner, statsoverhoder, fotballag, svensker, etc. er helt OK, men finn for all del ikke på å harselere med min Tesla.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

Sitat fra: Motorwatt på søndag 23. juni 2019, klokken 18:57
Nå går det tydelig fram av kommentarfeltet at de fleste også er Tesla-eiere  :D. Jeg er helt sikker på at han har brukt Tesla-delen av dette forumet som den beste kilden til artikkelen. Å harselere med kongehus, regjeringer, religioner, statsoverhoder, fotballag, svensker, etc. er helt OK, men finn for all del ikke på å harselere med min Tesla.  :D
Jeg antar du har en Tesla selv, hvis signaturen din er riktig. Og da spør jeg deg; Treffer dette deg?
Jeg har selv Tesla, og har hatt det lenge, men jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det som beskrives i den kronikken.

Det er kanskje derfor jeg ikke forstår humoren?

Motorwatt

Hvorfor skulle dette treffe meg? Hallo! Vi snakker om en bil! En bil med sine fordeler og sine bakdeler, og er noe jeg har et absolutt platonisk forhold til selv om jeg fra tid til annen kan uttrykke både positive og negative meninger. om den Hvorfor skal jeg hisse meg opp over noen som harselerer med bilen jeg har valgt? Kanskje derfor jeg også evner å se humoren i det han skriver?

Man skal ikke lese mye på dette forumet for å finne innlegg som passer som hånd i hanske med forfatterens artikkel. Mulig ikke du har opplevd noe med din bil som kvalifiserer til gjenkjenning, men det har tydeligvis veldig mange andre her på forumet gjort. Som jeg har sagt før: IMHO er Tesla en helt ok bil, verken mere eller mindre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

Med "Treffe deg" så mente jeg altså om du hadde opplevd noe av det han beskrev. Jeg har ikke opplevd det, og tolker jeg deg riktig, så har ikke du opplevd det heller.
Men siden "mange andre" har opplevd det, så var dette kjempemorsomt?

Jeg har et 100% platonisk forhold til bilen, men når folk som ikke har erfaring med bilmerket i det hele tatt, utover hva de har lest i et forum, prøver å latterliggjøre bilen ved å blåse opp marginale hendelser, blir jeg irritert over ignoransen.

Men la oss slutte denne diskusjonen nå. Dette var tydeligvis midt i blinken for din humoristiske smak, det var det ikke hos meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA