Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Car Alarm Has Been Triggered

Startet av Premium19, søndag 23. juni 2019, klokken 08:20

« forrige - neste »

Premium19

Fikk beskjed om  "Car Alarm Has Been Triggered" på mobilen. Vet bilen står trygt, men har ikke mulighet til sjekke før om noen timer. Noen med lure ideer?
2019 TM 3 AWD LR

LeafSwe

3P+
3SR+

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

My2cents

Sitat fra: Toalmar på søndag 23. juni 2019, klokken 09:31
Flue i kupeen :+1:

DET er ikke tull engang, hadde en flue i kupeen og fikk alarm hele tiden. Det er jo ganske utrolig egentlig!

Toalmar

Sitat fra: My2cents på søndag 23. juni 2019, klokken 09:36
Sitat fra: Toalmar på søndag 23. juni 2019, klokken 09:31
Flue i kupeen :+1:

DET er ikke tull engang, hadde en flue i kupeen og fikk alarm hele tiden. Det er jo ganske utrolig egentlig!
Samme har skjedd meg, derfor kommentaren. Startet selv en tråd om det her og fikk samme svar selv
https://elbilforum.no/index.php?topic=46224.msg802666#msg802666
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

hELgenen


Premium19

#6
Hører med til historien at Teslan stod innelåst i buken på ei danskeferje. Fikk høre at det var vanlig at alarmen gikk ved litt risting. Tror neste bilen skjønte det, fordi det ble med det ene pipet..da jeg skulle kjøre ut stod det 2 bmw suvver og hylte om hverandre😄 mens Teslan var tyst rolig og avslappa. 😎 makan te bil asse..👍

Ps: observerte ikke en eneste flue, ikke fly heller..😅

Ps#2: Bug?? Nei, kan jeg aldri i livet forestille meg🤓
2019 TM 3 AWD LR

sjokomelk

Sitat fra: Premium19 på mandag 24. juni 2019, klokken 19:28
Hører med til historien at Teslan stod innelåst i buken på ei danskeferje. Fikk høre at det var vanlig at alarmen gikk ved litt risting. Tror neste bilen skjønte det, fordi det ble med det ene pipet..da jeg skulle kjøre ut stod det 2 bmw suvver og hylte om hverandre mens Teslan var tyst rolig og avslappa.  makan te bil asse..
Husket du å skru av tilt-sensor i menyen før du gikk i fra bilen? Eller var du like dårlig til det som BMW og Volvo-eierne? :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

1000kwh

Sitat fra: sjokomelk på mandag 24. juni 2019, klokken 21:01
Sitat fra: Premium19 på mandag 24. juni 2019, klokken 19:28
Hører med til historien at Teslan stod innelåst i buken på ei danskeferje. Fikk høre at det var vanlig at alarmen gikk ved litt risting. Tror neste bilen skjønte det, fordi det ble med det ene pipet..da jeg skulle kjøre ut stod det 2 bmw suvver og hylte om hverandre mens Teslan var tyst rolig og avslappa.  makan te bil asse..
Husket du å skru av tilt-sensor i menyen før du gikk i fra bilen? Eller var du like dårlig til det som BMW og Volvo-eierne? :P
Litt på siden, men mener bilen skrur på både alarm og tilt når man aktiverer sentry mode. Så forblir det på senere også.

bull

#9
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 25. juni 2019, klokken 08:04
Litt på siden, men mener bilen skrur på både alarm og tilt når man aktiverer sentry mode. Så forblir det på senere også.

Dette er faktisk utrolig irriterende når man bor på vestlandet og tar ferge omtrent daglig. Jeg har aldri tilt alarm aktivert, men den aktiveres automatisk etter bruk av sentry mode. Det fører til stadige alarmer på fergene mens jeg sitter inne i kaféen og spiser svele.

Premium19

Tenke ikke på tiltalarm, kanskje noe å tenke på neste runde på danskebåt :)
2019 TM 3 AWD LR

calefranco

Kom på å utløse alarmen i går ved et uhell. Synes ikke at lydnivået akkurat var skremmende - tror ikke mange naboer hadde tittet ut av vinduet for å se hva som foregikk.  :police:

Gadget

Jeg hadde en flaske som falt ned inne inne i bilen mens den sto parkert en gang (Den lå dårlig balansert et sted). Det utløste alarmen og fikk meg til å tro at lyd inne i bilen kan aktivere alarmen. Den falt på et sted som ikke er synlig for det interne kameraet så det kan ikke være det. En flue kan vel også lage lyd som utløser alarmen?

sjokomelk

Det er sensorer for bevegelse og lyd innvendig. Alarmen skal gå hvis du har gått i fra bilen med vinduet åpent og noen strekker armen inn. Eller om noen knuser ei rute.
Fluer oppfattes som bevegelse inni bilen, og dermed går alarmen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA