Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

20.4.1 b612f97

Startet av JorEl, søndag 23. juni 2019, klokken 00:08

« forrige - neste »

JorEl

Beach Boogie 2.
Auto adjust screen-light..noe sånt :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Toalmar

Sitat fra: JorEl på søndag 23. juni 2019, klokken 00:08
Beach Boogie 2.
Auto adjust screen-light..noe sånt :)
Det har vært en tråd om denne på det Amerikanske forumet siden tidlig i uken, hvor de viser til at man får Beach Boogie Racing 2, mere i Application Launcher, oppdatering av Display Brightness og en push hvert 30 minutt når Dog Mode er aktivert
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/anyone-has-2019-20-4.156643/
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Er det noen som har en oversikt over hvilke spill-kontrollere som kan brukes i bilen? Må man bruke USB?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

#4
Satte i gang oppdatering nå selv om vi skal kjøre 1500km, kan umulig bli verre enn det er. :-(

Edit: det var 20.2.1 jeg fikk, og push i dog mode kom med den, ikke 4.2.

Fornybarbil

Stakkars deg. Min autopilot ble veldig svak på den versjonen( (20.2.1) håper det ikke gjelder deg.

Handyman

Fikk 20.4.1 nå idag.
Gøy spill!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fornybarbil

Spillet var mye bedre enn jeg så for meg. Er bare å glede seg til fremtiden.

Daniel80

Sykt frustrert over ekstremt mye fantom bremsing og elendig navigasjon med den nye kartoppdateringen og denne softwaren.  Fantombremset plutselig så kraftig at campingvognen låste hjulene og fikk sleng i 80km/t på bein vei, uten andre biler i nærheten, eller noen annen fornuftig grunn til bremsing.. Meget ubehagelig, og ikke greit. (Måttet redde det inn ved å gi bånn gass). Den bremser også innimellom fordi den tror campingvognen skal kjøre på meg bakfra.. Vises som en buss som kommer bakfra på displayet, selv om jeg har på trailer mode.
Navigasjonen har så mye feile fartsgrenser at den anbefalte å kjøre Bergen - Oslo via Odda på 13timer, og den tar ikke høyde for forbruk ved planlegging av ladestopp, så selv om den mente vi skulle ha 50% igjen på batteriet ved ankomst så var batteriet nesten tomt før vi kom halvveis.. Fant heldigvis mulighet for nødladning, men er overrasket over hvor upålitelig navigeringen er blitt. (Har hatt 400kW/km snittforbruk siste 200mil med 1800Kg campingvogn uten at navigasjonen tar høyde for det).

Skifter heller ikke til nattmodus i tunneller , så man blir blendet av lyset.
Og jeg forsøkte å lagre hendelsen med campingvognen på dashkameraet, men når jeg skulle hente ut filene var de uleselig.. Dashkamera funksjonen er sjekket og fungerer til opptak, men filene blir tydeligvis "slettet" ved lagring, og tar kun 1kb.  Vanlig opptak er på ca 28mb og fungerer.

Mangler mulighet for å gi tilbakemelding på slike feil til tesla.  "bugfix" stemmekommando fungerer ikke.
#oppgitt over elendig bugfix fra Tesla
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Klykken

Slått på "trailer mode"? Nå har jeg ikke X eller 3 med tilhenger selv, men mener å ha lest at det må aktiveres hvis det trekkes henger med Tesla...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

#10
Hengermodus aktiveres automatisk når du kobler til henger. Vil du bruke autopilot må du deaktivere hengermodus. Da vil bilen fortsatt vise at det er noe tilkoblet (slik som eks sykkelstativ med lys vil vises) med et gult ikon istedenfor blått.

Veier hengeren for mye vil den tvinge seg over på blå indikasjon og ordinær hengermodus( får melding «hevy load detected, trailermode enabled).

Kjører for øvrig AP2 bil nå da min bil er inne for 60.000 service og litt småfiks. Og jeg har merket noe fantombremsing som jeg ikke opplevde på ap2 bil i fjor høst.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Motorwatt

Sitat fra: gr på søndag 23. juni 2019, klokken 13:24
Satte i gang oppdatering nå selv om vi skal kjøre 1500km, kan umulig bli verre enn det er. :-(
Jeg starter en 1400 km-tur imorgen, og har kansellert oppdateringen som kom i natt. Man vet hva man har, men ikke hva man får...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Fornybarbil på mandag 24. juni 2019, klokken 08:57
Spillet var mye bedre enn jeg så for meg. Er bare å glede seg til fremtiden.
Jeg syntes det var kjekt med de gamle spillene fra 80-tallet. Spilte lite, men bare å se Pole Position igjen tryllet frem gamle minner... :'( Den gangen hadde nok en Tesla vært med i Tilbake til fremtiden :)
Enig i at det nyeste spillet var bra. Upp to date, får man si :+1: (Men lyden virket ikke hos meg.)

Lurer på hvilken spillkontroller som er best sammen med bilen. Og om man kan bruke 2stk?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Øggen

E detta Beach Boogie 2 berre for Model 3??
Eller berre dei med MCU2 ??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

JorEl

Jeg har BB2 og har S med MCU2. Mer vet jeg ikke. Kankje andre kan fylle inn, så bruker vi eliminasjons-strategien. Trodde alle hadde fått det?
Hva er bedre med MCU2 egentlig, prosessor, skjerm, skjermkort? All of the above?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA