Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mistet internett

Startet av Ehrnst, lørdag 22. juni 2019, klokken 22:53

« forrige - neste »

Ehrnst

Hentet bil i går, og i dag er den ikke lenger på nett. Har prøvd reset uten at det hjalp.
Død modul?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ehrnst


Motorwatt

Hmm. Ny bil, eller brukt? Årsmodell? På ny bil har du LTE/4G, og ikke 3G. WiFi har du uansett, men må konfigureres. Men du ser ikke LTE/4G-symbolet hvis den er koblet til WiFi. Hva er det egentlig som ikke fungerer på internett? Har du prøvd web-browser?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ehrnst

Det er en 2015 jeg hentet hos tesla i går. Den har 3G. Men nå har den ingenting. Bare en strek over søylene. Måtte koble på wifi fra telefonen for å få hørt på musikk på vei hjem.

Motorwatt

Ok. Da skjønner jeg  ;D. Fjerndiagnostikk er nok ikke lett, men du kan prøve noen flere reset, også med bremsepedalen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Thomas Parsli

Den hadde 3G når du hentet den, men ikke når du kjørte hjem?

Ring support, de kan diagnosere bilen hvis du har den tilkoblet via mobilen din.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

knute

Nå vet ikke jeg hvilket mobilnett Telsa bruker i Norge, men hvis det er Telenor, så er det vel en viss sannsynlighet for at 3G-nettet der du bor / kjører (akkurat) har blitt lagt ned. Se bunnen på denne sida for oversikt over planlagt stenging.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Ehrnst

Jeg hadde dekning hjemme i går, men ikke nå. Kanskje jeg får 4g gratis nå da... en liten glede hvertfall

Muffinman

Sitat fra: knute på lørdag 22. juni 2019, klokken 23:31
Nå vet ikke jeg hvilket mobilnett Telsa bruker i Norge, men hvis det er Telenor, så er det vel en viss sannsynlighet for at 3G-nettet der du bor / kjører (akkurat) har blitt lagt ned. Se bunnen på denne sida for oversikt over planlagt stenging.
Det skal i så fall gi tilbakefall til edge, ikke totalt utfall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA