Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Knirkelyd - på og av på gassen

Startet av Roar Nicolaisen, lørdag 22. juni 2019, klokken 17:51

« forrige - neste »

Roar Nicolaisen

Jeg har fått en irriterende knirkelyd når jeg går på eller av gasspedalen i lav fart eller ved oppstart/stopp.
Noen andre som har opplevd dette? 2018 N-Connecta levert ny i august og bare kjørt 6-7000 km..

erikoe

Har det samme selv på min 40 kW.
Tenkte jeg skulle få det fikset, garanti, på neste service, er på førersiden forran, muligens fra opphenget(?)

terjsand

Samme på min. Virker som det er noe med demper sjåførside fram.
Ber de utbedre på service etter ferien

erikoe

Min var på verksted i dag, muttrene på drivaksel førerside var løsnet, nye måtte bestilles, garanti. Dette var årsak til knirkelyden.

DannyRS

Har samme lyd jeg også, litt etter jeg går forsiktig av/på wattpedalen. Hører det i lav hastighet. La merke til det etter å ha lest denne tråden  ;)

Forrige generasjon Leaf har også hatt samme problem med etterstramming av bolter til drivaksler. Opplevde det selv på 2014 leaf. Det var en mye høyere lyd.
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

Trondbe

Hei,

Jeg opplever samme problem nå (knirkelyd) med min 2018 tekna, og skal nå til danmark om noen dager, ringte nissan verksted og di har ikke tid se på dette før jeg reiser men sa det var trygt kjøre, bler minst 100mil kjøring på en uke.

Jeg er ikke så komfertabel kjøre me denne lyden, så jeg vurdere sjekke mutter selv, er det NAV mutter som har vært problemet?

Mye av grunnen til jeg kjøpte nybil var for jeg er lei av gamle bilene jeg alltid har kjørt og reparert på, ironisk at jeg nå står i samme situasjon en uke før ferie.. :-\

Er det noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre og har erfaringer med dette samme problemet.

Mvh
Trond B

erikoe

Min har samme lyd....Nissan har bestilt nye mutre etc til drivaksel fører side...disse hadde lang leveringstid slik at det ikke blir fikset før over sommeren, garanti. Intil da var det bare å kjøre som vanlig da dette ikke var farlig.

Roar Nicolaisen

Nå har jeg hatt bilen på service og fått følgende tilbakemelding:

"Ja, drivaksel var faktisk årsak til knirkelyd. (men ikke løse muttere)
Utbedret i henhold til Bulletin, lyd er nå borte.
Må ha nye navmuttere, som er bestilt.
Vi tar kontakt med deg, og finner passende tid for skifte
Ingen fare å kjøre med."

Nissan har utstedet en bulletin på dette så da er det tydeligvis en kjent feil..

Derp

Hei,
Det er vel ikkje tilfeldigvis ein lyd som hørest ut som ei skralla?
https://fil.email/m4OHxHEs
Hørest best på slutten av filmen når eg kjører forbi ein mur(234MB).
Det er dog ein nissan leaf 2014.

Har sendt inn spørsmål til Nissan forhandlar(Sandegruppen), dei har sagt det kan vera eit laust hjul.
Men hjulet virker til å sitta godt fast.
Evt. må eg inn for at dei kan sjå på det...

Roar Nicolaisen


EV-FTW

Hadde min 2016 mod Leaf på service i dag grunnet knirkelyder når jeg går av og på gassen. Bilen min er kjørt snart 84000 kilometer.
De sa de kjente til problemet.
Jeg fikk låne en ny Leaf 40, mens de så på mln.
Gikk 3 timer så fikk jeg melding om den var ferdig.

Leverte lånebil, og hentet min.

0 kr å betale, alt gikk på garanti.
Lyd er nå borte.

Fikk ikke vite hva de hadde fikset annet en at det hadde en garanti kode.
Videre fikset de noe med jording, som det var en innkallelse på.

Alt i alt veldig fornøyd med servicen. 😃👍🏻
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA