Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Telefon ringer seg selv i Tesla

Startet av teslakris, lørdag 22. juni 2019, klokken 09:35

« forrige - neste »

teslakris

Hei

Min iPhone og modell 3 oppfører seg litt rart sammen. Telefonen vil alltid ringe seg selv når jeg har koblet den til bilen, og jeg vekker telefonen. Da kommer det opp på skjermen til Teslaen at jeg ringer meg selv, og musikk pauses. Noen som opplever det samme, og ev. har en fiks? Utrolig irriterende at musikk stoppes når mobilskjermen skrus på, noe som skjer hver gang det tikker inn en melding, mail eller lignende....

Fant en quick fix på et annet tesla foum, hvor jeg ringer opp noen kjapt, og legger på med en gang. Men problemet er tilbake neste gang jeg setter meg inn i bilen....

thasle

Kan bekrefte det samme, Har ingen annen fix enn å ringe en annen og legge på.

Mener å ha opplevd det samme på min BMW X3, så det er kanskje ikke et Tesla-problem?
Model 3, blå, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 09.03.19.

Autowinder

Har dere siste ios versjon? Automatisk oppkall ved nødsituasjon? Autoplay i noen apper? Sjekket tilkoblingskontakten for feil og slitasje? Sjekket hullet til ladekontakten på telefonen for lommerusk og bøss? Dette kan være ting som trigger dette i bilen, også om det ikke er ment slik, er det mulighet for at bilen kan oppfatte noe slik feil. Er det vedvarende ville jeg testet med andre iphones og er det ikke mulig å gjenskape, er det å restore til fabrikkinnstillinger og slippe tilbake en og en app og se om det dukker opp igjen. Ja, jeg vet det er tidkrevende.
Er feilen der med andre telefoner ligger det i bilen.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

OhmPaPa

Sitat fra: Autowinder på lørdag 22. juni 2019, klokken 10:39Er det vedvarende ville jeg testet med andre iphones

Og evt med en android eller lignende. Har den samme problem er det nok bilen. En annen iphone med samme problem? Da kan det fortsatt være iphoner generelt eller bilen. Funker android så er det iphonen som sliter.

Joachim@sancon.no

Opplevde det samme i forrige uke. Datteren min sin iPhone 6s ringte seg selv opp. Hun hadde akkurat hørt på musikk via Bluetooth.. Har selv med iphone 7 aldri opplevd det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA