Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

Tesla91

Hei. Er det noen som vet hva denne oppdateringen som degraderte ladehastighet og batterikapasitet het? Og dato for når den ble pushet ut? Har skummet igjennom tråden her men 72 sider ble litt mye så mulig den informasjonen er oversett om det er besvart tidligere.


Chris Neumann Ruud

#1081
Det skal være  2019.20.4.3/2 eller 2019.24.4 , passer med FW jeg selv fikk når jeg merka at det begynte å bli dafft, og som det står på
https://forum.abetterrouteplanner.com/blogs/entry/30-tesla-supercharging-summer-2019-update/
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

magnussen01

Vi er nå 38 stk i en Facebook gruppe som følger aktivt med på hvordan det går både i Norge og Danmark og som ønsker å fremme et nytt søksmål mot Tesla i Norge dersom nåværende søksmål kan se ut til å gi resultater.

Her er lenken dersom du også er berørt: https://www.facebook.com/groups/1223639464741169

sjokomelk

Sitat fra: Klykken på tirsdag 15. juni 2021, klokken 18:05
Fikk nettopp SMS fra bilklager som ønsker at jeg skal betale penger for å klage på batteriet. Svindel! Og hvordan har de fått tak i mitt telefonnummer???

"Hei, vi ønsker å informere om noe som kan være av interesse. Det gjelder
din Tesla Model S:
https://www.nettavisen.no/okonomi/tesla-domt-i-retten-risikerer-milliardutbetaling-til-norske-elbil-eiere/s/12-95-3424130203.
Om ønskelig, meld deg på: svindeladressenvår.no
Hilsen Bilklager AS"
Da fikk jeg akkurat en SMS om at de gjerne vil ha pengene mine for å klage på Model X også. Så jeg sendte inn saken til Forbrukertilsynet, og sendte Bilklager en e-post hvor jeg ber om å få se hvilke personopplysninger de har om meg, hvordan de har samlet den inn og dokumentasjonen som sier at jeg har tillatt de å sende meg uoppfordret reklame. Og de har fått til 8:30 i morgen tidlig å legge frem dette for at jeg ikke skal gå videre med saken. Men jeg har allerede sendt inn saken. Det er mest for å se om det trigger noen respons fra avskummet. :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Samme her, sendte inn klage på Bilklager AS ved Torbjørn Stølen. For en idiot. Gleder meg at han blir søkbar med fullt navn, så slipper noen å gjøre business med ham etter litt googling.

PS: hvis dere får beskjed om ugyldig format ved forsøk på å laste opp skjermbilde av sms, rediger størrelsen på bildet og lagre det på ny, så aksepterer Forbrukertilsynet sine sider fila. Det er ikke for stort, men er noe bug med format. Gjelder iPhone.

Muffinman

Snodig at han ikke tok hintet for noen uker siden...

k1

Samme her. Anmeldt til datatilsynet for brudd på gdpr.  :-1:

Ellemelle

Problemet med slike svindlere er at brudd på GDPR-lovgivningen gir ingen konsekvens. Maksimalstraffen er en bot på 4% av omsetningen. 4% av ingenting er ingenting.
Det samme gjelder den ulovlige markedsføringen. Det tar for lang tid før det gir konsekvenser,  innen den tid har han brukt opp alle pengene og lagt ned virksomheten.

OhmPaPa

Har TMX 90D men fikk tilsvarende melding fra Torbjørn Stølen sitt firma. Sender inn forbruker-klage i løpet av dagen.

Marius76

Fikk sms fra bilklager 15. Juni. Jeg skrev tilbake at jeg ønsket å bli fjernet fra listene de evt satt med. Nøyaktig en mnd. seinere ble jeg oppringt av en dame fra samme sted. Til tross for at jeg sa nei flere ganger og var ganske uvennelig i tonen, ga hun seg ikke. Jeg la til slutt bare på. Nummeret hun ringte fra: +47 21 04 03 95

Muffinman

Hah, da har han faktisk hyret inn et callcenter til å ringe opp folk. Nummeret tilhører Voice2voice AS.

Klykken

Fikk telefon fra de i går jeg også, men tar aldri telefonen når selgere ringer. Naturligvis ikke den her gangen heller.

Det der er shady, ass!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jejl

Er det skjedd en forbedring i ladehastigheten i det siste? Fikk 129 kW fra 8 til 13% og så gikk det gradvis nedover til 100 kW ved 20% og 90 kW ved 30%. (P85 2013)

BMW850

Fuck ass, var på date med en dame som hadde en en mnd gammel Model 3.Måtte vise henne lading på Supercharger. Hadde vel 15-20% på batteriet. Ble litt sjokka - lading startet med 1250 km/t og holdt seg der en god stund :o Vi er rævkjørt så jævlig vi med 85 batterier :-1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Jejl

Har hatt noen ladeøkter til med litt varierende resultat. Det som er optimalt er fremdeles å komme frem med nærmest mulig 0 %. Vi hadde en lading hvor vi ladet med ca 130 kW fra ca 4 til 10 %, og så gradvis jevn nedgang til 100 kW ved 20% og ca 90 kW ved 30%. På neste lading var forholdene egentlig nokså like men vi fikk likevel 8-10 kW lavere ladefart gjennom hele prosessen. Det hadde vert kjekt hvis noen har en forklaring på hva som utgjør forskjellen. Når vi fikk høyest ladehastighet hadde vi kjørt en etappe i rundt 140 km/t, mens etappen etter var på rundt 125 km/t. Er svaret rett og slett at varmest mulig batteripakke gir høyest ladefart?

Ellers tør jeg påstå at en superlading fra 0-35% i dag er omtrent lik tidsmessig som den var for 6-7 år siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA