Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

Jejl

Sitat fra: snd på mandag 27. juli 2020, klokken 12:43
Sitat fra: Jejl på lørdag 25. juli 2020, klokken 21:54
Sitter å ser på "Tesla vs Racecar Cross Country Roadtrip" på YouTube. De får 132 kW på en 2012 mod med 85 kwh, og etter det jeg ser, virkelig korte ladepauser opptil ca 50 %. Er det forskjell mellom Europa og USA?

Det er Rich Rebuilds sin bil med custom firmware. Han hacket til seg tilgang til SuC-nettverket etter å ha blitt svartelistet. I samme slengen har han sikkert fjernet SW-begrensingen av ladehastighet.
Håper Tesla gir oss frihet til selv å velge hvordan vi vil behandle batteripakken etter 8 -års garantien er utløpt. 2-3 toppladinger til ekte 100% i året, og sc på 130 kW vil øke bruksverdien betydelig.

Muffinman

Det gjør de nok ikke. Da må du nok gå offline, og bruke andre lynladere enn superchargernettverket. De kan slå av dc lading ota, og banne bilen på supercharger via vin.

Klykken

Jeg vil ikke slite ekstra på batteriet selv om 8års garanti er ute. Og evt risikere brann. Bør holde seg innafor sikkerhetsmarginene selv om garanti er ute.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

Ladet i Mosjøen idag. Ankom med rett under 50% og ladet med 60kw opp til 60%  endte på 30kW på 80%. Vil si det er en bedring siden sist! Ikke noen revolusjon, men dog..

Ellers rekordforbruk på 145Wh/km. På strekningen Nordlandsporten-Mosjøen. Nedoverbakke hele veien nesten 😅
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jkirkebo

Sitat fra: Klykken på onsdag 29. juli 2020, klokken 23:28
Ladet i Mosjøen idag. Ankom med rett under 50% og ladet med 60kw opp til 60%  endte på 30kW på 80%. Vil si det er en bedring siden sist! Ikke noen revolusjon, men dog..

Ellers rekordforbruk på 145Wh/km. På strekningen Nordlandsporten-Mosjøen. Nedoverbakke hele veien nesten 😅

Et stykke unna Model 3 SR+ da ;) Jeg kjørte fra Suc Vinstra til SuC Åndalsnes i dag med forbruk på 105Wh/km ;) Kompensert for at det er noen høydemeter nedover ville det blitt 112Wh/km.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rosstopher

Hvor kort strekke er det lov å skryte av forbruk for? Fra toppen av Trollstigen og ned til hovedveien (15 km) hadde jeg -240 Wh/km.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Muffinman

Det er lov å skryte av hva man vil, men i denne tråden er det forsøpling ;)

Klykken

Skal prøve å ta den "helt ut" og ankomme med lavere SoC på returen. Blir behov for mange stopp med en 6mnd bæbis ombord, så da er sambo mer tålmodig også 😎
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Husk å navigere til laderen noen mil, virker som den funksjonen varmer til 37-38 grader nå slik at man i det minste får effekten som er mulig. Du vil ikke oppnå mer enn 32-ish grader ved å bare kjøre, med mindre du kjører veldig lenge i range mode.

Klykken

Yes, navigerer alltid til SuC i godt tid hvis det er tenkt lading utenfor bilens anbefalinger.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

Ble ingen stopp på SuC. Fant gratis lader på hotellet, ladet 90% og kjørte 32 mil med 15% i rest ved ankomst hjemme. Sykt billig i drift i sommertrafikken!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Simen1

Sitat fra: Klykken på tirsdag 28. juli 2020, klokken 22:20Jeg vil ikke slite ekstra på batteriet selv om 8års garanti er ute. Og evt risikere brann. Bør holde seg innafor sikkerhetsmarginene selv om garanti er ute.
Har ikke Tesla benektet at ladeeffekt-tyveriet hadde noe med brannsikkerhet å gjøre?
De hadde jo sikkerhetsmarginer også den gangen SC-effekten var som annonsert?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Muffinman

Ikke akkurat benektet?

Sitat"As we continue our investigation of the root cause, out of an abundance of caution, we are revising charge and thermal management settings on Model S and Model X vehicles via an over-the-air software update that will begin rolling out today, to help further protect the battery and improve battery longevity." Tesla said in a statement on Wednesday.

https://www.reuters.com/article/us-tesla-batteries/tesla-to-update-battery-software-following-car-fires-idUSKCN1SM02U

ahusom

Har inntrykk av at "noe har skjedd" mht ladehastighet i en av siste firmwarene. Hadde en lading fra 8-41% i går kveld etter en par timer på 100/110-motorvei og ca 13 grader i lufta:

10% - 115 kW
20% - 89 kW
30% - 79 kW
40% - 70 kW

Tidligere har den kun vært over 100kW i svært kort tid (sekunder), mens den nå holdt seg over 100kW fra 8% til ca 13%. Ikke kvantesprang, men noe bedring kan det virke som..?

Ladingen (8-41%) tok for øvrig ca 17 minutter.

TMS P85D 2015 175K - 2020.36.3.1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA