Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

Klykken

Typical forbruk er vel justert til rundt 180Wh/km såvidt meg bekjent. Mulig det gjelder D-modellene bare da..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Nasse

#961
Sitat fra: Klykken på tirsdag 16. juni 2020, klokken 08:39
Typical forbruk er vel justert til rundt 180Wh/km såvidt meg bekjent. Mulig det gjelder D-modellene bare da..

Tror det er satt til 189Wh/km for D modellene om de små grå husker riktig fra hva jeg leste. Men om Tesla har gjort noen krumspring i det siste vet jeg ennå ikke.

Skal teste litt på min ved langtur senere i sommer. Fullade og kjøre ganske tomt - så sjekke gjennomsnittlig forbruk og faktisk kjørte km mot typical range og sine 200Wh/km. Det burde gi en indikasjon på hvor mye som er tapt.

Men må nok i gang med logging av obd-2 eller en uavhengig batterisjekk for å få virkelig status.

Kjørte forøvrig Oslo - Kongsberg t/r her om dagen i fint driv, og klokket likevel kun inn på 175 Wh/km i forbruk - noe jeg absolutt ikke er skremt av. Selv med full bil burde jeg klare 200 Wh/km i ferien.

Klykken

Kjørte 250-300 mil gjennom Sverige ifjor sommer, og hadde rundt 180wh/km i snitt. To voksne, et barn og full oppakket bil. Forøvrig beste langkjøringsbilen jeg har eid, sett bort ifra litt i overkant lang ladetid. Maks komfortabel!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Nasse

#963
Sitat fra: Klykken på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:58
Kjørte 250-300 mil gjennom Sverige ifjor sommer, og hadde rundt 180wh/km i snitt. To voksne, et barn og full oppakket bil. Forøvrig beste langkjøringsbilen jeg har eid, sett bort ifra litt i overkant lang ladetid. Maks komfortabel!

Ja den er helt suveren til langkjøring (litt bekymret for de forlengede ladetidene, men alt for å bevare batteriet....). Min P85 er vel ikke like effektiv som din 85D, så jeg sier meg fornøyd om jeg klarer 200wh/km i snitt :+1:

G.H

Kjøpte en 2014 model s85 igår, fulladet viste den 410 km, ved tilbakestilling til fabrikkinstillinger datt plutselig rekkevidden til 335 ved oppstart uten og ha kjørt en meter. Bilen har hatt batteribytte for 50 tkm siden. Har ikke orket og lese hele tråden men er dette «normalt» og bare og godta??

ventle

410 km må vel bety at visningen er satt til rated (som gir et urealistisk høyt tall), mens 335 km etter reset kan bety at visning ble endret til typical (som er et mer realistisk tall)?

G.H


Muffinman

335km typical fulladet er veldig lavt, og kan indikere at du har fått en pakke som er cappet. Så kan man jo spekulere i hvorfor den var satt til å vise rated rekkevidde i utgangspunktet ved salg...

Ville sjekket canbusdata på dette snarest. Er det en mangel på batteriet kan det være du har reklamasjonsrett. Hvor i landet holder du til?

Selv vår 2013 med originalt batteri og 174k på telleren viser 36x fulladet enda.

Sandvika

For ordens skyld, med fulladet så mener du 100% og ikke til den stoppet på 80% som de fleste har satt som default ladegrense?

Nasse

Jeg kjenner jeg veldig gjerne skulle fått tatt en canbus avlesning av batteristatusen før jeg drar på årets (superlade)tur. Bare sånn i tilfelle det "plutselig" skjer noe.
Men 0 svar i tråden om hvordan fikse det uten androidmobil, ser det lite lovende ut å få prosjektet i havn tidsnok.

Er det noen i Oslo (området) som kan hjelpe meg, send meg gjerne en PM!

mthoring

Sitat fra: Nasse på lørdag 20. juni 2020, klokken 10:00
Jeg kjenner jeg veldig gjerne skulle fått tatt en canbus avlesning av batteristatusen før jeg drar på årets (superlade)tur. Bare sånn i tilfelle det "plutselig" skjer noe.
Men 0 svar i tråden om hvordan fikse det uten androidmobil, ser det lite lovende ut å få prosjektet i havn tidsnok.

Er det noen i Oslo (området) som kan hjelpe meg, send meg gjerne en PM!

Kjøp eller lån en gammel android-mobil?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Nasse

Sitat fra: mthoring på lørdag 20. juni 2020, klokken 10:35
Sitat fra: Nasse på lørdag 20. juni 2020, klokken 10:00
Jeg kjenner jeg veldig gjerne skulle fått tatt en canbus avlesning av batteristatusen før jeg drar på årets (superlade)tur. Bare sånn i tilfelle det "plutselig" skjer noe.
Men 0 svar i tråden om hvordan fikse det uten androidmobil, ser det lite lovende ut å få prosjektet i havn tidsnok.

Er det noen i Oslo (området) som kan hjelpe meg, send meg gjerne en PM!

Kjøp eller lån en gammel android-mobil?

Jepp - har landet på den konklusjonen (om jeg vil ha avlesning underveis). Men tror ikke jeg rekker å få det på plass før ferien....

Klykken

https://www.facebook.com/groups/TeslaOwnersClubNorway/permalink/3134767253272353/

Mer aggressiv ladekurve på nyeste software 2020.24.6.4 sies det, dog på en Raven X. noen som har fått denne på 85-pakke og merket noe? Lite sannsynlig selvsagt, men lov å håpe...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Har ikke nyeste versjon, men nå ser det i det minste ut til at navigate to suc varmer til 37ish grader. Det er i det minste noe.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA