Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

Ellemelle

Det står i den oppdaterte garantien at for X og S som er kjøpt før datoen spesifisert på forsiden (29.januar), så gjelder garantien som var gjeldende på kjøpsdatoen.

Garantidokumentet ligger inne på dine sider hos Tesla.

fonberg

Sitat fra: Ellemelle på søndag 02. februar 2020, klokken 23:24
Det står i den oppdaterte garantien at for X og S som er kjøpt før datoen spesifisert på forsiden (29.januar), så gjelder garantien som var gjeldende på kjøpsdatoen.

Garantidokumentet ligger inne på dine sider hos Tesla.

:+1:
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Klykken

De kan uansett ikke endre garanti på biler som allerede er solgt med en oppgitt garanti. Det står, som ellemelle sier, at dette gjelder biler solgt fra 29.januar 2020 og utover.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Haha, de har faktisk endret teksten slik at det fremgår at ting ikke er tilbakevirkende  :o
Kommenteres også på TMC forumet.

1000kwh

Noen som finner garantien til oss som har eldre S/X? Ligger ikke på min side lengre.


Klykken

Joda, ligger der. Men det er den nye teksten.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Hilbert

Måske du kan bruge denne fra 2014.
Med venlig hilsen
Hilbert

Klykken

https://www.bbc.com/news/technology-51413724

Apple har blitt bøtelagt for å tukle med eldre telefoner, og med viten og vilje gjøre de tregere. Kan dette overføres til programvare som rammer f.eks biler også, mon tro? En slags presedens?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Utenlandsk rettspraksis er en brukbar rettskilde det. Riktignok langt nede på listen, men like vel.

Simen1

Jeg har trykket utsett oppdatering av programvaren helt fra mai 2019 for å unngå tyveri av batterikapasitet og ladehastighet. De siste månedene har det blitt mer intens masing om oppdatering, hver gang jeg setter bilen i park. I dag nådde presset nye høyder. Jeg fikk advarsel om represalier ved å utsette oppdatering av programvare flere ganger. Dvs. hvis jeg ikke hadde oppdatert innen 20. mai 2020 så ville de fjerne muligheten for å oppdatere programvaren. Da sto jeg ikke i mot presset lengre og lot meg presse til å godta nedgradering av batterikapasiteten.

Hvordan sjekker jeg ny Vmax? Trenger jeg bare kjøpe en eller annen OBD2-adapter og lese det av derfra?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Veggen

#880
Ingen flere oppdateringer er jo en kjempebonus  :D
Ulempen er selvsagt at man mister app tilgang, streaming, etc.
Bilen fungerer ypperlig på V8.1, så får se hvor lenge man holder ut

Muffinman

De går visst fra Open VPN til Secure Websockets, så det blir dårlig med apptilgang og øvrig konnektivitet om man ikke oppdaterer. Så det er nok ikke trusler om represalier.

Det er for øvrig ingen automatikk i at man får reduksjon av vmax ved å oppdatere. Nyere software har mulighet for å detektere ulike tilstander i batteriet, minst en av dem farlig. Ingen av våre biler har fått redusert vmax, men på nyere software rapporteres det at en del eiere i USA fikk melding i bilen om å dra til verksted hvor batteriet ble byttet. I mellomtiden ble ladegrensen satt til 40%.

Jeg ville ikke tatt sjansen på å ikke oppdatere. Det er nok det minste ondet her, så får man heller ta diskusjonen i etterkant. Dumt å gå på akkord med sikkerheten.

Veggen

Da får Tesla fortelle meg at dette er viktig pga sikkerheten.
Det har jeg ikke hørt noe som helst om.

BMW850

Sitat fra: Veggen på onsdag 12. februar 2020, klokken 18:51
Da får Tesla fortelle meg at dette er viktig pga sikkerheten.
Det har jeg ikke hørt noe som helst om.

Ja, akkurat dette med null informasjon fra Tesla's side er provoserende.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

geear

Sitat fra: Veggen på onsdag 12. februar 2020, klokken 18:02
Ingen flere oppdateringer er jo en kjempebonus  :D
Ulempen er selvsagt at man mister app tilgang, streaming, etc.
Bilen fungerer ypperlig på V8.1, så får se hvor lenge man holder ut
Hva med superlading? Får du tilgang på det om de blokkerer bilen ute fra oppdateringer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA