Først vil jeg bare beklage at jeg ikke har lest alle 54 sidene på denne tråden og mest sannsynlig er svaret på mitt spørsmål besvart tidligere. Men jeg satser på høy takhøyde på forumet her og drister meg til et spørsmål ang reduksjon av lade hastighet.

Har tidligere hatt både S 85d, S 75d og en Model X 100D, og har uten unntak vært fornøyd med lade hastigheten. De 2 første S ble kjøpt ny og X`en ble kjøpt demo. Alt i alt har jeg vært fornøyd med SUC hastigheten på alle bilene og gjennomføring av Europa turneer har vært uproblematisk. F.eks merket vi lite forskjell i 75d og 85D når vi så på tid brukt på en 2500km tur.
Men de tallene som nå leser om i tråden her er milevis unna det jeg opplevde på mine tidligere biler. Og siden jeg nå vurderer en Model S for ett år eller to, så tenkte jeg å sjekke hvordan batterier som er affektert av reduksjonen og hvilke som ikke er det.
I Det daglige så vil et 60kwh batteri holde lenge for oss, men på langtur (1000km ++) så tror jeg ikke vi vil ønske noe lavere ladet hastighet enn hva vi opplevde med vår 75d.
Bilen jeg ser etter må ha AP1 eller nyere. Bakhjulstrekk er helt OK. Har tidligere sett at det fantes noen 60 varianter som er software limited 75 pakker. De høres kanskje ut som er fornuftig valg mtp budsjett.
Så spørsmålet er hvilke bilen har fått reduksjon i lade hastighet etter oppdateringer siste år?
Gjelder dette kun den orginale 60 og 85 pakken?
Eller er også 70,75 og 90 affektert?
Tesla bjørn har jo en del videoer som viser lade hastighet. Men de er såpass gamle at de ikke er så relevante lenger.