Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

Sandvika

Når begynte app vise gjenværende km på forskjellige SoC?

1000kwh

Det må ha skjedd etter at norsk språk kom. Jeg ser nå at 100% er 360, men da den var ny hadde jeg 389. Vet ikke om man kan stole på 100% når man aldri er over 90% ladet. (Dog 75D, så ikke relevant forsåvidt her)

Ellemelle

App har alltid vist det samme som i bilen.
Prosent i bil, gir prosent i app, og km i bil gir km i app.

Sandvika

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 30. november 2019, klokken 10:37
App har alltid vist det samme som i bilen.
Prosent i bil, gir prosent i app, og km i bil gir km i app.
Uklar i mitt første spørsmål, nå kan man dra limit opp og ned å se hva hvor mange km det blir.

1000kwh

Og mitt svar viste hva jeg fikk hvis jeg drar på glideren :p

mthoring

Sitat fra: Sandvika på lørdag 30. november 2019, klokken 08:15
Når begynte app vise gjenværende km på forskjellige SoC?

For min del skjedde det for et par dager siden når det kom ny app til Android.
Bilen har vært på 2019.32.12.7 en stund.

PS. Måtte samtidig skifte til engelsk på hele telefonen for å bli kvitt den håpløse norsken i appen.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Muffinman

Så ingen innstillinger i selv appen for språk. Regner med norsk kommer tilbake om man skifter tilbake på telefonen?

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual



Muffinman

Ios dekker ikke behovet her, så jeg måtte hatt en ekstra enhet i så fall.

Men poenget her, vanskelig å få øye på riktignok, er at oppskriften for å bytte språk i appen under linken er til et OS jeg ikke bruker til daglig. Men har byttet språk på hovedenheten, og etter en restart forsvant norsk i appen også.

Muffinman

Nå rapporteres det på TMC at typical forbruk endres for å skape illusjon av at rekkevidden ikke er redusert. Men reduksjonen i kapasitet rapportert fra canbus lyver ikke, mange som er nedjustert fra 74-75kWh nominell til rundt 65kWh.

Virkelig spent på hvordan dette bærer i rettsapparatet der borte, men jeg antar at Tesla vil fortsette slik de gjør nå så lenge de kan, og inngå forlik om de ser seg nødt til det. En annen sak er NTHSA-saken. Om dette virkelig er en rapporteringspliktig sak som berører sikkerhet kan det bli interessant.

Ehrnst

Ser vel ikke for meg dette blir løst før garanti på bil er utløpt. Inntil det så trenerer de vel saken.

Tilfeldigvis, er det noen i Oslo-område som kan sjekke om min bil er degradert?

Klykken

Hvilken modell har du?
Hvis det er 85-pakke er du uansett rammet av redusert SuC-hastighet...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

lightscribe

Har man egentlig en sak?

Ja, det er ekstremt irriterende a miste en klump kWh over natten. Men hittil har jo kapasiteten holdt seg langt over forventningene med lite tap istedenfor 2.3% som er snittet for alle elbiler. Ifølge analysen fra Geotab, har en elbil som er 5 ar gammel cirka 90% av opprinnelig kapasitet igjen. Men, av eierne som har dokumentert effekten av stuping, ser jeg ingen i Norge som ligger under degradasjons-kurven til Geotab. Men traden er lang og jeg kan ha oversett noen...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA