Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

MeTesla

Sitat fra: fmm1000 på søndag 20. oktober 2019, klokken 16:02
85d med 2019.32.12.2

10% 126kw
27 pct. 96 kw
32% 89 kw
36%. 78 kw
50 %. 65 kw


https://www.facebook.com/groups/TeslaOwnersClubDK/permalink/2499098046847367/?hc_location=ufi

Takk for info! Ser ut som det går raskere i starten men like langsomt etter 50% soc sammenliknet med min måling på side 40. Men mange faktorer spiller jo inn her. All fremgang er uansett velkommen!

Muffinman

Raskere på 50% enn det jeg ser nå, og 100kW opp til 31% før reduksjonen. Får de til det som beskrives her er der til å leve med selv om det mangler litt. Jeg hadde 74kW før reduksjon på 50%.

MeTesla

Men 126 KW ved 10% så vi aldri før så det er veldig bra.

kirky

Jeg har ikke noe bedre ladekurve med splitter ny Long Range...
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Øyvind.h

Sitat fra: kirky på søndag 20. oktober 2019, klokken 17:53
Jeg har ikke noe bedre ladekurve med splitter ny Long Range...
Det har du garantert, med mindre du ankommer med kaldt batteri eller deler lader.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jejl

Min erfaring fra før endringen er at det var litt forskjell i ladefarten  avhengig av hvor mye som var på batteriet ved starten av ladingen. Startet du ladingen ved 30% fikk du litt flere kw  ved 30% enn hvis du allerede hadde ladet en stund f.eks fra 2%.
Nå har jeg ikke giddet å følge så godt med i denne saken siden jeg ikke har ladet på SC på over 6 mnd, men hvis vi nå får 126 kw fra 0 til 20(?)% så høres dette ut som en forbedring for min del, ihvertfall her i Norge hvor jeg sjelden har hatt behov for å lade til mer enn 40%.

Simen1

For min del er rekkeviddetyveriet det største problemet med denne saken. Det må leveres tilbake eller utbedres fysisk så snart som mulig.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Muffinman

#638
Jejl: man får jo ikke høy effekt oppover. Poenget er at det er kraftig redusert hele veien. Jeg har opplevd å bikke under 100 kW både ved 12% (startet på 124 ved 11%) og 17% etter reduksjonen selv om effekten var høyere enn før noen fattige sekunder etter tilkobling.  Tidligere lå det over 100kW opp til 31% på begge våre, og på full pupp (116-118) opp til 22%.

Begge biler opp på .2 i kveld, men får ikke testet lading med det første ser det ut som.

NK-CBA

Hei,
Det var jeg som la inn innlegget ang lav ladehastighet. Jeg har nå laget meg en bruker på Elbilforum. Derfor ikke samme navn.
Jeg testet superlading igår med siste versjon av software. Jeg lot denne gangen batteriet gå ned under 10%. Ved lading var det ganske mange andre som ladet. Jeg fant et ledig par. Jeg hadde 9% batteri.
Ved start var den så vidt oppe i 100-tallet noen sekunder. Deretter:
10% - 94kw
14% - 84kw
23% - 73kw
Jeg fikk ikke notert så mye etter det (fikk mange telefoner). Men mener at jeg lå på 50 - 60 en god stund. Måtte avslutte lading rundt 50-60%.
Selv om dette ikke er veldig raskt, er dette klart raskere. Jeg tror derfor det har blitt gjort noe i den siste oppdateringen.


2015 S 85D



Muffinman

Sitat fra: Muffinman på mandag 21. oktober 2019, klokken 00:04
Begge biler opp på .2 i kveld

Og der var det meldig om enda en oppdatering på ene bilen. To kvelder på rad med andre ord...

Release notes for .2 var helt blank. Nå er .3 på vei ned i følge appen.

Øggen

Sitat fra: Muffinman på mandag 21. oktober 2019, klokken 21:23

Release notes for .2 var helt blank. Nå er .3 på vei ned i følge appen.

OT: Ette ej valgte norsk språk, har ej aldri fått release notes. Kan det vær grunnen?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Muffinman

Byttet aldri fra engelsk her, så ikke i mitt tilfelle ihvertfall.

Klykken

Kun hovedoppdateringer som har fått RN hos meg, såvidt jeg kan erindre. Tror ikke språk har noe å si...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Simen1

Sitat fra: Øggen på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 07:53OT: Ette ej valgte norsk språk, har ej aldri fått release notes. Kan det vær grunnen?
Jeg har ikke norsk som valg i menyen. Er det noe som har kommet etter mai? (Jeg tviholder på FW fra i vår)
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA