Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: hsa77 på fredag 18. oktober 2019, klokken 20:16
https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA3H16EFP44151?redirect=no en 2014 modell S85 hvor Tesla påstår at bilen har 502km WLTP rekkevidde - det kan jo umulig være tilfelle!
Dette er jo grunnlag for å heve kjøpet. En S85 har aldri hatt den rekkevidden. Den var oppgitt til 502km NEDC en gang i tiden.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Useriøst. Samme tankegodset her som hos VW og juks  eller en uerfaren jypling som har lagt den ut?

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på lørdag 19. oktober 2019, klokken 08:35
Useriøst. Samme tankegodset her som hos VW og juks  eller en uerfaren jypling som har lagt den ut?
Nei, vil heller tro det er feil i webløsningen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Simen1

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 19. oktober 2019, klokken 07:401031,- minner mye om hva ei xenon pære koster ;) hvorfor bytta du den ikke selv?
Fordi den sitter knøvlete til og jeg har ikke reserveklips om de som sitter der ryker. 1031 var det de forlange for "feilsøking". Byttet kom i tillegg med både arbeid og pære. Husker ikke beløpet i farta.

For et par år siden, i garantitida, var Tesla service en drøm. Helt uten å ha bedt om det eller noen kostnader ble den levert tilbake støvsugd, støvtørket, vasket og polert, etter at den hadde vært inne for en bagatell som de også utbedret gratis.

Skjønner jo nå at det er andre tider hos Tesla og at jeg må begynne å belage meg på mekking selv. Jeg som trodde Teslaen skulle bety slutten på å kumlete kår i garasjen, fryse på skitne fingre osv.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på lørdag 19. oktober 2019, klokken 09:24
Sitat fra: hELgenen på lørdag 19. oktober 2019, klokken 08:35
Useriøst. Samme tankegodset her som hos VW og juks  eller en uerfaren jypling som har lagt den ut?
Nei, vil heller tro det er feil i webløsningen.

Ok. Så det er ingen mennesker som er ansvarlig for å legge inn informasjon?. Autonome web sider altså.. Alltid greit å ha teknikken å skylde på...

N00b


turfsurf

Sitat fra: hELgenen på lørdag 19. oktober 2019, klokken 10:55

Ok. Så det er ingen mennesker som er ansvarlig for å legge inn informasjon?.
Nei, kan tenke meg man legger inn VIN så henter systemet frem rated rekkevidde og andre egenskaper. Og så er det en bug som gjør at den velger wltp som målestandard hvis den ikke overstyres. Ganske normal type feil i software.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Simen1

Og ingen mennesker har programmert det sånn og Tesla ønsker ikke å inneha ansvaret for villedende reklame på sidene sine? "det var ikke oss, det var datamaskinen som handlet helt på autopilot"
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

fmm1000

I Danmark rapporterer flere 85-ejere, at de nu har fået ladehastighed tilbage igen efter de har installeret SW 2019.32.12.2.

Oplever i det samme i Norge?

MeTesla

Sitat fra: fmm1000 på søndag 20. oktober 2019, klokken 09:47
I Danmark rapporterer flere 85-ejere, at de nu har fået ladehastighed tilbage igen efter de har installeret SW 2019.32.12.2.

Oplever i det samme i Norge?

Det hadde  vært flott om stemte. 2019.32.12.1 gjorde i hvert fall ingen endring.

Har du mer informasjon om dette så mottas det med takk :)

Muffinman

Begge våre er på .1 enda. Krysser fingrene  :)

MeTesla

Ingen ting om forbedring på tilsvarende tråd på TMC forumet.

Er dette observert nylig i Danmark? Eller er det samme observasjon som at de lader på 130 KW fra 116KW tidligere ved veldig lav soc?

Muffinman


MeTesla

Det begynner å komme søksmål av et visst omfang i USA også på det med redusert ladefart og det skaper oppmerksomhet og negativ publisitet for Tesla.

Kanskje det har gjort at de faktisk retter dette opp og gir ladefarten tilbake? Men igjen, om det var tilfelle hadde det vært hallelujastemning på det amerikanske forumet og det er det ikke. Snarere 350 poster med sorg og fortvilelse, sinne og skuffelse.

Vi lever i håpet :)


Klykken

Sitat fra: fmm1000 på søndag 20. oktober 2019, klokken 09:47
I Danmark rapporterer flere 85-ejere, at de nu har fået ladehastighed tilbage igen efter de har installeret SW 2019.32.12.2.

Oplever i det samme i Norge?
Har fått 12.2 nylig, men ikke testet SuC siden i sommer. Må få gjort en test snart!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA