Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

Klykken

Ikke annonsert hos Tesla i alle fall. Tenker da på nordsverige.

Okke som, bilene har blitt betydelig handicappet etter disse softwareendringene, og så langt er det ingen bedring i sikte og selvsagt null informasjon.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Thor2014

Nå er det det bare å håpe at TOCN finner noen som kan bytte chippen i MCU så vi kan få lagt inn 50 firmwaren igjen

VegarHenriksen

Endelig har jeg litt kunnskap/erfaring til å skyte inn her.

Jeg har en 85 fra 2013 som har gått rett i underkant av 100k km. Bilen hadde en oppdatering fra 2018 (den med pin-to-drive) når jeg fikk den. Ladet bilen opp til 98% og la meg ut på 300+ km tur før første superlading. Kom da hjem igjen og slengte den siste oppdateringen på bilen (den med sjakk), ladet opp til 98% og kjørte samme strekningen som sist gang.

Bilen viser samme rekkevidde som estimat, både typical og rated, real-world er den samme og jeg merker heller ingenting på ladefarten. Strålende fornøyd da jeg virkelig trenger så mye rekkevidde her oppe som mulig! Må si at jeg var veldig skeptisk på dette før jeg kjøpte bilen. Såklart så kan det jo hende at strupingen kommer senere, men jeg velger å leve i optimisme.
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Simen1

Sitat fra: Wibla på tirsdag 27. august 2019, klokken 15:28Det kommer vel flere superladere i nordområdet fremover?
Det virker som Tesla dikterer hvor jeg skal kjøre på bilferie. I år ble det en god del i Nord-Sverige, men det lar seg vist ikke gjøre neste år. Kanskje det blir Lofoten da? Tesla har en plan om lader i Lofoten i følge findus-kartet, men det spørs om det blir noe av den. På service-senteret hintet de om ladere i Finnmark, så kanskje ferien legges dit neste år? Jeg får vel bare følge med på hva de bygger. Eller ta styringa selv og kjøpe dieselbil :p
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

overlay

Har flere opplevd at man får begrensning på effekt veldig fort under hard akselerasjon i 100+?
Service senteret sa at dette hadde kommet med en oppdatering for å beskytte batteri og drivlinje.


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

#501
Vår 2013 P85 har ihvertfall fått redusert ytelse ved akselerasjon litt oppe i fart, men det skjedde for flere år siden. Merket det ved at det kom stiplet linje i displayet etter et par-tre sekunder, og canbus bekreftet dette ved å vise at strømtrekket ble redusert brått fra 1170A til 870A samtidig som streken dukket opp. Når saken ble diskutert litt rundt om i diverse forum forsvant streken fra displayet etter en oppdatering, samtidig som strømtrekket ble redusert "trinnløst" fra 1170 til 970A. Dette er nok et eksempel på at man har oversolgt spesifikasjoner, oppdaget at det ikke holder og redusert det OTA i ettertid. Videre ser det ut til at når noen oppdaget hva som skjedde har man gjort justeringer slik at det ikke skulle være så fremtredende. I praksis merker man at bilen akselererer hardt noen få sekunder, før den dabber av. Dette skjer i ulike hastigheter og virker å være trigget av hvor lenge man holder flatt jern. Effekten holder nok maks lenge nok til en forbikjøring, men skal man opp i hastighet på autobahn vil det nok skje.

Jeg har ikke gjort noen tester på ytelse/effekt nylig, så vet ikke om noe er endret nå. Det er imidlertid et par brukere på TMC som hevder at de har mistet ytelse samtidig med at batteri/ladeeffekt er blitt cappet, uten at jeg skal stå inne for det. Det er samboeren som kjører P85`en i det daglige, og hun bruker ikke mange % av makseffekten uansett. Skulle heller kjøpt en 85, for P`en er det ikke mye igjen av :)

Hodetelefoner

Her har du blitt lurt?
Det er kreftene i bunn de har skrudd ned på.
Kunne legge larver før. Det er det slutt på...
P100D er så kraftløs i starten, at P85D og P90D er som hulken.

Selvfølgelig kan de ha skrudd ned effekten i topp også.. Men har du glemt de brutale starten du hadde? Responsen?

Helt seriøst. Vår Toyota dyna diesel. Har bedre gass respons enn min P100D.
Hva faen skjedde Tesla?  (

BMW850

Har Tesla rettet opp i det stille tro? Med 2019.28.3.1 oppdateringen? Dette innlegget på i TOCN-gruppa på FB kan indikere at ladeeffekt på SuC er øket igjen. Hadde vært fint i tilfelle. https://www.facebook.com/groups/TeslaOwnersClubNorway/permalink/2459417104140708/
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

#504
Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 29. august 2019, klokken 12:24
Her har du blitt lurt?
Det er kreftene i bunn de har skrudd ned på.
Kunne legge larver før. Det er det slutt på...
P100D er så kraftløs i starten, at P85D og P90D er som hulken.

Selvfølgelig kan de ha skrudd ned effekten i topp også.. Men har du glemt de brutale starten du hadde? Responsen?

Helt seriøst. Vår Toyota dyna diesel. Har bedre gass respons enn min P100D.
Hva faen skjedde Tesla?  (
Tallene lyver ikke. Og jeg har ikke glemt endringen i bunn heller, men siden det er begrensning oppe i fart som var temaet akkurat i dette tilfellet valgte jeg å begrense meg til det. I starten lå larvene tett ved pådrag fra 70-80, nå er det fint lite av det selv fra stillestående :)   Men jeg er fornøyd bare bilen ruller og produserer så mange kilometer som mulig. P`en i modellbetegnelsen ble veldig fort ansett som et tabbekjøp.

Klykken

Sitat fra: BMW850 på torsdag 29. august 2019, klokken 12:34
Har Tesla rettet opp i det stille tro? Med 2019.28.3.1 oppdateringen? Dette innlegget på i TOCN-gruppa på FB kan indikere at ladeeffekt på SuC er øket igjen. Hadde vært fint i tilfelle. https://www.facebook.com/groups/TeslaOwnersClubNorway/permalink/2459417104140708/
Får testet dette på lørdag. 60mil tur med én til to stopp på SuC. Holder ikke pusten iaff..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 29. august 2019, klokken 12:24
Her har du blitt lurt?
Det er kreftene i bunn de har skrudd ned på.
Kunne legge larver før. Det er det slutt på...
P100D er så kraftløs i starten, at P85D og P90D er som hulken.

Selvfølgelig kan de ha skrudd ned effekten i topp også.. Men har du glemt de brutale starten du hadde? Responsen?

Helt seriøst. Vår Toyota dyna diesel. Har bedre gass respons enn min P100D.
Hva faen skjedde Tesla?  (
Du skrev akkurat det samme her, uten å svare på youtube-videoen...

https://elbilforum.no/index.php?topic=47761.msg829843#msg829843

VegarHenriksen

Sitat fra: Wibla på tirsdag 27. august 2019, klokken 15:28
Det kommer vel flere superladere i nordområdet fremover?

Tesla hos Tromsø kunne bekrefte at det kommer ladere framover. Alta og Lakselv-området er bekreftet. Det kommer også ladere nord i Sverige og nord i Finland.
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Klykken

Litt ugunstig SOC ved ladestart, men slik ble det. Minimal forbedring med SW 28.3.1, hvis noe
https://imgur.com/a/I8Q3hoG
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Mdah

Sitat fra: gr på torsdag 29. august 2019, klokken 17:29
Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 29. august 2019, klokken 12:24
Her har du blitt lurt?
Det er kreftene i bunn de har skrudd ned på.
Kunne legge larver før. Det er det slutt på...
P100D er så kraftløs i starten, at P85D og P90D er som hulken.

Selvfølgelig kan de ha skrudd ned effekten i topp også.. Men har du glemt de brutale starten du hadde? Responsen?

Helt seriøst. Vår Toyota dyna diesel. Har bedre gass respons enn min P100D.
Hva faen skjedde Tesla?  (
Du skrev akkurat det samme her, uten å svare på youtube-videoen...

https://elbilforum.no/index.php?topic=47761.msg829843#msg829843

Den videoen er jo 3 år gammel og poenget var vel at noe har skjedd i den senere tid med "oppdateringer" her og der. Ikke vet jeg hva som er rett og galt når det gjelder P100D, men den videoen viser hvordan det var oktober 16.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA