Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

Simen1

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 08. august 2019, klokken 18:14Hvor mange km har du ved 100%?
Jeg har 373 km ved 100%. Tallet 73,4 kWh hentet jeg fra ABRP sin gjennomsnittsberegning av mange målte 85-batterier.

https://forum.abetterrouteplanner.com/blogs/entry/6-tesla-battery-charging-data-from-801-cars/
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Øyvind.h

#406
373 for en S85 er vel helt greit? Mener jeg hadde 370-380 på min 2013 S85 tilbake i 2015.
Med 4kWh skjult buffer er du vel da på 77,4, noe som bør sies å kunne være bra på en eldre S85.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Hodetelefoner

Ved mindre batteriet er noen uker gammelt. Har han langt under :)

Muffinman

Med 373tkm på maks bør nominal verdien plassere seg over 74kWh. Det er høyst akseptabelt. Men en avlesing ville ikke skadet, fasit på hva bilen selv tror den har er aldri feil :)

Øyvind.h

Nominal fra canbus er vel uten brick også?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


Olee

Sitat fra: Olee på torsdag 08. august 2019, klokken 23:16
Installerte 2019.28.2 på bilen i dag, og skal på langtur i morgen. Kommer til å kjøre 300km før SuC. Tidligere denne uken kjørte jeg ca 350km før lading med et snitt på 150Wh/km, og denne gang uten å navigere til SuC. Følte at jeg fikk bedre fart enn de andre gangene da jeg har navigert til SuC  ??? Vet ikke hvor mye det skal ha og si når jeg uansett kjører såpass langt? Kan prøve å poste resultat av ladefarten i morgen :)
Her er farten jeg fikk nå i kveld etter 307km og nesten 5t kjøring(inkl en ferge):
12% - 115kW
15% - 101kW
20% - 92kW
25% - 87kW
30% - 83kW
35% - 77kW
40% - 71kW

Dette var altså når jeg navigerte til SuC. Uten at jeg noterte sist gang, føler jeg farten sank fortere i dag..  :-[

MeTesla

#412
Wk057:"Regrettably, I've been advised to stay out of this issue.

Suffice it to say, I'm less than convinced they're going to do the right thing here... but, unfortunately I just don't have the resources to waste defending myself should Tesla actually decide to try something stupid against me on this.

Best of luck with the class action case."

Da var håpet om at han skulle finne ut mer om dette borte...

MeTesla

#413
Det ser ut til at 2019.28.2 gir tilbake noe av det tapte. Ref TMC forumet. Alternativt har Tesla endret på kalkuleringen. Spenningen som ble tatt ned med SW er den samme som før sies det.


MeTesla

Mer fra WK057:
"Apologies for being purposely vague, but let me just clarify that my decision to back off on this is not dictated by Tesla or anyone at Tesla... as much as they seem to wish that were the case. I can legally continue doing what I do, saying what I say, etc... but, unfortunately, the risk in continuing to do so on this matter is just a bit too high for me to deal with at the moment.

So while I can technically keep poking the bear on this by posting more information, revelations, and such... the bear has quite a few more teeth than I do (read: money and lawyers) if it decides to make my life miserable... and I have good reason to believe this particular bear will tolerate no further poking from me on this.

Edit: On that note, it does seem like a lawsuit is the only way this is going to get anywhere... so, again, best of luck with the class action."

Hyperstress

Sitat fra: MeTesla på søndag 11. august 2019, klokken 08:13
Det ser ut til at 2019.28.2 gir tilbake noe av det tapte. Ref TMC forumet. Alternativt har Tesla endret på kalkuleringen. Spenningen som ble tatt ned med SW er den samme som før sies det.
Jeg fikk 2019.28.2 nylig, og sjekket før og etter (Hadde 2019.16.. fra før). Ser ingen endring fra indikert rekkevidde, som også er få prosent unna det den var da den var ny. Har ikke sjekket ladehastighet, men den var normal før siste oppdatering i alle fall. Så det ser ut til at jeg har sluppet unna reduksjon enn så lenge.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

OhmPaPa

Sitat fra: MeTesla på søndag 11. august 2019, klokken 08:13
Det ser ut til at 2019.28.2 gir tilbake noe av det tapte. Ref TMC forumet. Alternativt har Tesla endret på kalkuleringen. Spenningen som ble tatt ned med SW er den samme som før sies det.

Ser på TeslaFi at 2019.28.2.5 f5ae58a stort sett går til 85-biler.

https://teslafi.com/firmware/

Bla ned til "Version Details"

Klykken

Får håpe rekkevidde og SuC kommer seg på normalen fpr de av oss som er rammet nå da. Savner en uttalelse fra Tesla på dette, forøvrig!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Simen1

#418
De har utalt seg - utrolig dustete.

Det vi mangler er en beklagelse for løgn, den sanne historien bak tyveriet av rekkevidde og ladehastighet, samt selvsagt utbedring av skaden.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Muffinman

#419
Skuffende utvikling dette ja. Redd det blir unødig mye negativ publisitet for Tesla av dette. Ser ut som de velger samme fremgangsmåte som i P85D-saken dessverre, og presser kundene sine inn i rettssystemet istedet for å gjøre det som er anstendig.

Ikke imponert så langt, og det blir vanskelig å velge Tesla neste gang om de ikke ordner opp. Heldigvis kommer det mange attraktive elbiler på markedet snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA