Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ryktene om i3 med enda større batterikapasitet - sannsynlig?

Startet av 1317142119, fredag 21. juni 2019, klokken 14:59

« forrige - neste »

Ladeklof

#90
Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 12:33

Alt i alt er det er jo ganske uforpliktende det Zipse sier, uten å tidsfeste noe, annet enn at i3 produksjonen fortsetter.

Det forpliktende i hans utsagn er at han i intervjuet på søndag i FAS siteres på at det kommer en teknisk oppgradering, inkludert av batteriet! Dette er noe annet enn bare å bekrefte at produksjonen fortsetter. BMW har forøvrig aldri sagt at produksjonen skal stoppes, men Nota var uklar i et intervju i september, noe som førte til spekulasjoner i pressen om snarlig produksjons-stopp i likhet med i8. Kilder på tyske forum mener dette trolig var planen under Krüger, men at Zipse ønsker en ny strategi. De trenger å selge elbiler i 2020 for å unngå bøter. Og da er det rart å overlate dette markedet til VW og den (dårlige) i3-kopien ID.3

Ladeklof

Fra dagens tale av Zipse:

https://www.automotiveworld.com/news-releases/statement-oliver-zipse-chairman-of-the-board-of-management-of-bmw-ag-conference-call-quarterly-report-to-30-september-2019/

"Our BMW i3 has been available since 2013. It is not just an e-mobility pioneer; still today it remains a true game changer and continues to be a benchmark for a sustainable approach. Our customers appreciate this, and i3 sales are climbing from year to year:

We have already sold more than 160,000 i3s altogether.
In the year to the end of September, sales were up by about a fifth compared to the same period of 2018.
In October it will probably gain +3.4 per cent, year on year.
And we continue to offer updates that make it even more attractive."

Orbit

Fremdeles bare rykter, men..... ("next year" = 2021)
Sitat fra: https://pushevs.com/2020/04/04/comparison-of-different-ev-batteries-in-2020/Expected incoming upgrades
[...]
Next year Samsung SDI will bring its own NCM 811 battery cells and the BMW i3 will probably be the first electric car to get them. The battery capacity will likely increase around 10 kWh from the current 42,2 kWh to 52 kWh.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Stikkkontakt

Sitat fra: Orbit på mandag 13. april 2020, klokken 11:23
Fremdeles bare rykter, men..... ("next year" = 2021)
Sitat fra: https://pushevs.com/2020/04/04/comparison-of-different-ev-batteries-in-2020/Expected incoming upgrades
[...]
Next year Samsung SDI will bring its own NCM 811 battery cells and the BMW i3 will probably be the first electric car to get them. The battery capacity will likely increase around 10 kWh from the current 42,2 kWh to 52 kWh.

Dette betyr vel i tilfelle at de oppgraderer fra 120ah til 150ah.
Tidligere spekulasjoner har gått på at det blir enten 160ah eller 180ah.

moonbuggy


CATL har allerede 170ah celler (nederst høyre).
Kanskje det blir neste oppgraderingen for i3?
I såfall ender vi opp med 61,2 kwt batteri med samme vekt som nå. Det ville gjort seg...

Klykken

Rart utseende langrekkevidde bybil med fire seter og "nervøs styring" tror jeg er et snevert marked, med mindre den er svinbillig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

#96
Noe større for eneste premium småbil med geniale kjøreegenskaper og så godt som vedlikeholdsfri vil jeg tro. Men en nisje er det jo.

Større batteri er alltid velkomment. 30 realistiske mil på landevei vinterstid hadde vært velkomment.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

i05L0

Da må i så fall ladeeffekten økes til 150 kW. Stort batteri og lav ladehastighet hører fortiden til.
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

turfsurf

Sitat fra: i05L0 på mandag 08. juni 2020, klokken 17:12
Da må i så fall ladeeffekten økes til 150 kW. Stort batteri og lav ladehastighet hører fortiden til.
Nå har ikke i3 så digert batteri, og lavt forbruk. 100kW ladefart og 55-60kWh batteri ville vært bra.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

moonbuggy

Sitat fra: turfsurf på mandag 08. juni 2020, klokken 17:34
Sitat fra: i05L0 på mandag 08. juni 2020, klokken 17:12
Da må i så fall ladeeffekten økes til 150 kW. Stort batteri og lav ladehastighet hører fortiden til.
Nå har ikke i3 så digert batteri, og lavt forbruk. 100kW ladefart og 55-60kWh batteri ville vært bra.
Min kjøring i lokalmiljøet gir meg 300km+ rekkevidde sommer som vinter med 120ah. OG det med kjøring uten lading over 2 uker. Det er fordelen med i3. Omtrent null batteritap når den står parkert....

turfsurf

Sitat fra: moonbuggy på mandag 08. juni 2020, klokken 18:49
Min kjøring i lokalmiljøet gir meg 300km+ rekkevidde sommer som vinter med 120ah.
Nå kjører vi tydeligvis litt forskjellig, men opplevd rekkevidde på vår er mellom 18 og 32 mil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Samco

Større batteri og hurtigere lading så har en ny i3 vært mere intresangt. Synes hoppet til en 94 eller 120 er forlite til å oppgradere fra 60ah.

turfsurf

Sitat fra: Samco på mandag 08. juni 2020, klokken 23:06
Synes hoppet til en 94 eller 120 er forlite til å oppgradere fra 60ah.
Dobbelt så lang rekkevidde er jo ett greit hopp da. Får med mye bedre lys og antispinn samtidig.

For oss gjorde det at vi gikk fra å måtte lade hver ettermiddag i tillegg til natten til å plugge i på kvelden vinterstid. Og ble plutselig en bil det ikke er stress å ta til hytta.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

#103
Synes bilen er blitt "gammeldags". Var kul og innovativ i 2014 da den kom. Nå er den obsolete med gammel teknologi. Infotainment og alt det tekniske er jo fortsatt 2014. Bare litt oppdatert grafikk, men like knotete å navigere i. Irriterende å bruke og vanskelig å forstå hvordan man får tak i nye "pakker" fra BMW. Appen blir bare dårligere og dårligere.

En helt nydesignet i3 hadde vært kjekt, dog. Normale hjul, raskere lading og litt mer "inn i tiden" infotainment og selvkjøring. Satse litt!!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

#104
Ikke dårlig leasingtilbud dette her jeg fikk på dagens epost.  Så løp å kjøp (nei feil)  :D :D lease deg en I3 hvis dette er noe for deg. 4500,- i mnd uten innskudd. :+1: :+1:

Kopi under fra den 4500,- dealen men det er mulig å få det mye dyrere også ved å velge seg dyrere pakker :D :D men da blir det jo en dyrere bil og husk at i3 er jo bare en av flere andre aktuelle elbil merker på dagens marked i det prisområdet. Men men, uansett da... I år blir det sikker norgesferie i ny i3 på mange. Bra for det er jo en lekker elbil :+1: :+1:

Se utstyrsoversikt over aktuelle kampanjemodeller på lenken nederst.

BMW i3 120Ah CHARGED PLUS
Nye BMW i3 har 120Ah batteri som gir 30% lengre rekkevidde enn forgjengeren! Det betyr en rekkevidde på 285-310 km etter den nye WLTP-standarden.

LEASINGKAMPANJE

Månedsleie 4.500,- uten innskudd.
Startleie 0,-/etableringsgebyr kr 4.390,-
Totalpris kr 166.390,-

Månedsleie 3.757,-
Startleie 25.000,-/etableringsgebyr 4.390,-
Totalpris 164.612,-

Månedsleie 3.014,-
Startleie 50.000,-/etableringsgebyr 4.390,-
Totalpris 162.894,-

Charged Plus inkluderer:Hurtiglading, sommerdekk på 20" felger Double Spoke 430, alarm, solbeskyttende ruter, velourmatter, Driving Assistant Plus

Øvrig utstyr: ryggekamera, parkeringssensorer foran og bak, parkeringsassistent, multifunksjonsratt, automatisk avblendbart sidespeil førersiden, midtarmlene foran, oppbevaringspakke, lys- og regnsensor inkl. kjørelysautomatikk, klimaautomatikk, adaptiv cruise control med bremsefunksjon, navigasjonssystem, vinterhjul inkl i leasing med 19'' turbineike 427 lettmetallfelger.


Lenke og bilde under

https://www.bilia.no/biler/bmw/bmw-i/i3/?utm_source=BiliaEmail&utm_medium=Email&utm_campaign=Juni+BMW&utm_content=https%3a%2f%2fwww.bilia.no%2fbiler%2fbmw%2fbmw-i%2fi3%2f

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA