Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ryktene om i3 med enda større batterikapasitet - sannsynlig?

Startet av 1317142119, fredag 21. juni 2019, klokken 14:59

« forrige - neste »

Ladeklof

Sitat fra: Samco på mandag 15. juli 2019, klokken 00:03
Litt info om BMW i3 planer ... er vist mere liv igjen i plattformen.

https://insideevs.com/news/359632/bmw-i3-will-be-further-upgraded-produced/

Dette er vel et sitat som er noen måneder gammelt, selv om artikkelen er ny. Ifølge BMWblogs gode kilder kommer det ingen oppdateringer på I3 neste år, dessverre. Så får vi se i 2021...

moonbuggy

Det er sikkert en kabal som skal gå opp med både fabrikk og arbeidere. Salg av biler generelt går ikke særlig bra i Europa p.t. I3 fabrikken ligger i Leipzig i tidligere DDR og en evt. nedleggelse der, ville vært særdeles upopulært. Så lenge salget holder seg på dagens nivåer, fortsetter sikkert produksjonen. Mye avhenger av nye mini også. Hvor store andeler av i3 salget tar den?
Men, mest sannsynlig så fortsetter produksjonen av i3. Kanskje med noen små endringer og 160ah celler i 2021?

Samco

Blir morro å se fremtiden til i3 tror nok BMW må trype til korset med lengre rekkevidde for å få solgt biler nå konkurransen er blitt større om markedet.

Ladeklof

Da har det vel kommet litt håndfaste planer om fremtiden til i3. Den ser ut til å produseres frem til 2022, når erstatteren skal væreklar. Dette blir en konvensjonell bil løst basert på neste generasjons X1. Denne forventes å bli levert med 38- eller 76Kwh batteri.

Da blir det kanskje annonsert en siste oppgradering av i3 neste år? (men det sier artikkelen ingenting om...)

https://www.automobilemag.com/news/whats-going-on-bmw-future-strategy-products/

SveinJ

Behøver ikke større batteripakke når man har over 430km rekkevidde på 120Ah  8) :blank:
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Klykken

Hadde 220mil på vår 60Ah også, rett etter SW-oppdatering fra verksted. Men GOM kan aldri stoles på med mindre man har en fast destinasjon i navi.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Samco

Helt enig bruk navigasjon gull verd og på lengre turer a better rute planner.

SveinJ

Sitat fra: Klykken på tirsdag 03. september 2019, klokken 15:19
Hadde 220mil på vår 60Ah også, rett etter SW-oppdatering fra verksted. Men GOM kan aldri stoles på med mindre man har en fast destinasjon i navi.

Selv ikke da er GOM å stole på. Egentlig aldri.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Klykken

Jo, med fast punkt på navi er den ganske nøyaktig, såfremt du ikke kjører som en k*k. 😁
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SveinJ

Sorry, sånn er det ikke. Fra OSL og hjem er det 210 km. GOM bommer nesten alltid med ca 40 km.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Samco

Er rimelig nøyaktig min 60ah er 3/4 prosent over estimert rekkevidde ved ankomst.
Har ikke testet på vinterstid

turfsurf

Sitat fra: SveinJ på tirsdag 03. september 2019, klokken 20:51
Sorry, sånn er det ikke. Fra OSL og hjem er det 210 km. GOM bommer nesten alltid med ca 40 km.
Kjører du i eco-pro da? Hvis du gjør det legger den maks 90 som standard. Da vil den bomme hvis du kjører etter fartsgrensene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SveinJ

Ja jeg kjører i eco-pro og uansett om det er i Comfort eller ikke, så bommer GOM. Dessuten tillater ikke veien jeg kjører hastigheter over 80. Jeg vet at fra Kongsberg og hjem er det 80km og bruker ca. 25% på den strekningen, men GOM sier jeg ikke rekker fram, selv med 35% igjen.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Klykken

Sjekk dekktrykk på bilen din. For lite? Bør være rundt 2,8bar-3bar.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA