Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaring med model 3 etter 3 mnd...

Startet av eleseus, torsdag 20. juni 2019, klokken 17:08

« forrige - neste »

eleseus

Hei

Fikk min model 3 for 3 mnd siden. Så langt er erfaringene:

- De fant ikke bilen da den skulle leveres ut, så det ble en bortkastet kveld før den ble overlevert en uke etter.
- Tesla skulle dekke mine utlegg i den forbindelse. Fortsatt ikke mottatt.
- Skitten bil. Bråket ikke med det.
- Det ene hjulet viste seg å være punktert. Måtte få det reparert selv da jeg ikke klarte å få kontakt med Tesla.
- Sommerdekkene var ikke levert til ViaNor. Fikk dem i juni, etter stor egeninnsats.
- Kraftig feiljusterte lys medførte at bilen ikke kunne kjøres i mørket. Påskeferie avlyst. Tesla foreslo servicetime om 2 mnd. Fikk kranglet meg til hjelp ved oppmøte 2 ganger. Kostet meg en hel arbeidsdag til sammen.
- En del feilmeldinger som kommer og går. Ikke rettet.
- Feil på dekksensorsystemet. Forsvant etter en uke og mye kjøring.
- Har funnet mange kosmetiske feil i interiøret. Senker inntrykket.
- Feil på varmeapparatet. Bilen er på service, men de har ikke deler. Venter i spenning på om de er ferdige til i morgen når vi skal kjøre på ferie. Verkstedet svarer ikke på sms eller mail. Klarer ikke å nå dem via app. De har ikke lenger telefon for service.

Skulle visst dette før jeg bestilte ny bil.

------------------------
Oslo

krister461



S4e

Det var trist å høre.

Justering av lys har jeg fikset selv ved å kjøre mot en vegg hvor det er flatt. Fungert bra etter det.

Feilmeldinger har jeg opplevd, men en reset har så langt alltid fikset det.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

N0ya

2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

RS6

At Tesla satte ned prisen på min 3P med 80 000kr, etter jeg hentet den, suger noe jævlig.

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

TRM

Sitat fra: RS6 på torsdag 20. juni 2019, klokken 19:29
At Tesla satte ned prisen på min 3P med 80 000kr, etter jeg hentet den, suger noe jævlig.
Jeg var heldig, og slapp den smellen, men føler med deg. Med siste prisøkningen på svart lakk er jeg nede i 10-15000 i forskjell på hva jeg ga, og ny pris.

Send en mail til Espen Sandvold (PR-sjef i Norge), med kopi til et utvalg av presse. Forklar han (og pressen) at dette ikke er lekepenger, men 80000 norske kroner rett i dass - som for en vanlig familie slår hardt.

Helt utrolig at de holder på slik. INGEN andre bilprodusenter gjør det. De gangene det er store reguleringer på pris hos andre er det pga avgiftsendringer. Det er det naturlig nok ikke snakk om hos Tesla.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Øyvind.h

Ingen setter ned pris? Er det en spøk? Alle merker gjør det over en lav sko...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

olekvi

#9
Når man kjøper en vare så har den en gitt pris. 
Synes man prisen er ok så kjøper man.  Synes man varen er for dyr lar man være. 
Sutring over at varen blir rimeligere etter handel framstår stakkarslig.  Varen er jo fortsatt akkurat den samme som man selv valgte å kjøpe til en gitt pris.

Jeg har forresten også hatt min TM3 i drøye tre måneder og foreløbig null feil eller mangler utover det lille som ble registrert ved utlevering.
'19 TM3P

TRM

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. juni 2019, klokken 21:43
Ingen setter ned pris? Er det en spøk? Alle merker gjør det over en lav sko...
Nei, ingen spøk fra min side, om det var det du mente.

Kom gjerne med eksempel på noen som etter en måned på markedet setter ned prisen så drastisk som Tesla har gjort?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Sitat fra: olekvi på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:01
Når man kjøper en vare så har den en gitt pris. 
Synes man prisen er ok så kjøper man.  Synes man varen er for dyr lar man være. 
Sutring over at varen blir rimeligere etter handel framstår stakkarslig.  Varen er jo fortsatt akkurat den samme som man selv valgte å kjøpe til en gitt pris.
I en vurdering om et gitt produkt er dyrt eller ikke ligger det innbakt en kalkulering av salgsverdi noe fram i tid (verdifall). At Tesla iløpet av en måned, halvannen, gir deg 80000 kr i direkte verdifall på produktet endrer drastisk på denne kalkulasjonen.

De som kjøpte til overpris har mao all grunn til å være misfornøyd.

I mine øyne fremstår det ikke som "stakkarslig" å ytre sin misnøye over å ha tapt 80000 kr.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Magnus Hansen

Sitat fra: TRM på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. juni 2019, klokken 21:43
Ingen setter ned pris? Er det en spøk? Alle merker gjør det over en lav sko...
Nei, ingen spøk fra min side, om det var det du mente.

Kom gjerne med eksempel på noen som etter en måned på markedet setter ned prisen så drastisk som Tesla har gjort?

Egolf. Satt ned vesentlig mer. Spesielt i prosent

Redigert: ikke etter en måned dog, men like brutalt for de som kjøpte rett før prisnedgangen

samotholt

Jeg tror at man her må skille mellom tradisjonelle bilprodusenter som er meget konservative og Tesla. Sistnevnte har  vel mer et IT-/elektronikkprodukt som tilfeldigvis også har hjul. Man kan jo f.eks. se på hvordan prisutviklingen på nye modeller i mobilmarkedet er...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

TRM

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:36
Sitat fra: TRM på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. juni 2019, klokken 21:43
Ingen setter ned pris? Er det en spøk? Alle merker gjør det over en lav sko...
Nei, ingen spøk fra min side, om det var det du mente.

Kom gjerne med eksempel på noen som etter en måned på markedet setter ned prisen så drastisk som Tesla har gjort?

Egolf. Satt ned vesentlig mer. Spesielt i prosent

Redigert: ikke etter en måned dog, men like brutalt for de som kjøpte rett før prisnedgangen
E-Golf har vært på markedet i ca 5 år, og fikk med Model 3 en så sterk konkurrent at prisfallet var ventet.

Model 3 har vært på markedet i 3 måneder nå, og har ingen konkurrenter. Prisfallet var dermed ikke forventet.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA