Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endret standard farge fra neste måned

Startet av Amoss, onsdag 19. juni 2019, klokken 20:41

« forrige - neste »

Amoss

I følge Elon på Tweeter så vil standard "gratis" fargen på Tesla biler fra neste måned endres fra stort til hvit (ikke perl white).

https://twitter.com/elonmusk/status/1141411390155980800
Sitat
Elon Musk @elonmusk
for 22 minutter siden

Starting next month, Tesla will charge $1000 for color black (same price as silver)
....
Dealer of Happiness @dealer_of_happy
for 21 minutter siden

Will there be a standard/free color?
...
Elon Musk @elonmusk
Svar til @dealer_of_happy

A simple white (not pearl multi-coat)
11:24 - 19. jun. 2019
Model S 85D

Tuxedo

De drar nok inn noen ekstra $ på dette, siden jeg tipper det er langt flere som vil ha sort enn hvit.

creal

Da kommer det med andre ord minst én helt ny farge. Ser ikke bort i fra at man kommer med andre nye varianter i samme slengen. Sølv og titanium metallic hadde fortjent et comeback.

Magnus Hansen

Plain hvit er jo enda kjipere enn plain sort synes nå jeg. Og et dårligere utgangspunkt for foliering.

Amoss

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 21. juni 2019, klokken 15:20
Og et dårligere utgangspunkt for foliering.

Akkurat dette kunne det vært interessant å fått en nærmere beskrivelse av. Selv ville jeg heller nesten trodd det motsatte, men har altså ingen erfaring så er derfor ukjent med dette.

Vurderer selv å foliere bilen når jeg kommer meg så langt, og tenkte derfor at dette egentlig ikke hadde noe å si for meg om jeg skulle foliere over hvit eller sort. Blir litt dumt å betale ekstra for en lakk man uansett dekker med folie :p
Model S 85D

gigafactory

Hvit skjuler lakkskavanker best, og sort er helt motsatt. Just saying ;)

1000kwh

Sitat fra: creal på fredag 21. juni 2019, klokken 11:30
Da kommer det med andre ord minst én helt ny farge. Ser ikke bort i fra at man kommer med andre nye varianter i samme slengen. Sølv og titanium metallic hadde fortjent et comeback.
Sølv er den fineste fargen til alle Teslaer! En fantastisk farge som passet så bra på Model 3 også

Rosstopher

Sitat fra: Amoss på fredag 21. juni 2019, klokken 20:48
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 21. juni 2019, klokken 15:20
Og et dårligere utgangspunkt for foliering.

Akkurat dette kunne det vært interessant å fått en nærmere beskrivelse av.

Sitat fra: gigafactory på lørdag 22. juni 2019, klokken 06:40
Hvit skjuler lakkskavanker best, og sort er helt motsatt. Just saying ;)

Dette er en kjensgjerning blant de som styler, lakkerer og bygger om biler. De kjøper alltid svarte biler. gigafactory har rett i at svart er dårligst på å skjule feil i lakk og karosseri. Det gjør det selvfølgelig lettere for deg å se om det er ujevnheter i lakk og karosseri. En teori er også at produsentene velger ut de bilene med mest feilfritt karosseri for å lakkere svart, siden den fargen viser alt. Mulig det siste der er utdatert kunnskap, siden det meste foregår automatisk i dagens bilproduksjon.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Amoss

Sitat fra: Rosstopher på lørdag 22. juni 2019, klokken 08:01
gigafactory har rett i at svart er dårligst på å skjule feil i lakk og karosseri. Det gjør det selvfølgelig lettere for deg å se om det er ujevnheter i lakk og karosseri.

Aha, høres ut som en fornuftig årsak. Takk for forklaringen :)
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA