Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermontering av HW3 i USA på gang. Nytt fra Norge også.

Startet av Motorwatt, onsdag 19. juni 2019, klokken 17:59

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: emmern på onsdag 26. juni 2019, klokken 18:43
De som prøvde å booke med mobil fikk avtalen kansellert... Det er fortsatt en stund til ennå tipper jeg. Og USA kommer først.

De har begynt å putte 2.5 i nye biler som ikke har bestilt FSD også. En annen fikk installert HW2.5 etter hans HW3 ble ødelagt. Så det later til å være manko på HW3-enheter...

Tror heller de kvitter seg med restlageret av 2.5 i biler som (pr. i dag) ikke trenger 3.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

emmern

Så hvorfor fikk de avtalen sin kansellert? Hvis de har HW3, og de må installere den før eller senere, hvorfor bare ikke gjøre det når de kan og når kunden vil?

Høres ut for meg som det er leveranseproblemer...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

n0rpan

Prøvde å booke nå med TM3 som har FSD og AP2.5 og fikk følgende svar:

Sitat... Hardware oppdateringen til FSD computeren vil bli gjort tilgjenglig så snart funsjonaliteten til FSD har blitt lansert i Norge. Du vil bli varslet når denne oppgraderingen er tilgjenlig. Vi har foreløpig ikke noe estimert tid på når dette vil bli. Timen din er derfor blitt kansellert. ...

Noen som vet hva fra FSD som må lanseres? Vi har en bil med HW3 og den kan nå fint visualisere veiarbeid og koner i veien - noe bilen med AP2.5 ikke kan.

OhmPaPa

Klarer ikke å google det frem igjen men

Leste et eller annet sted at en Tesla-eier med MCU1 hadde fått beskjed av en tekniker at de har problemer med å få MCU1 og HW3 til å spille sammen. Så de prioriterer biler med MCU2 til HW3-oppgraderinger mens de ser etter en annen løsning enn å måtte oppgradere MCUen til MCU2 for alle oss som har betalt for FSD.

Noen som har hørt mere om dette?


Motorwatt

Denne?

Mobile tech confirmed today MCU1 isnt compatible with HW3. Engineering is buying time to figure out a solution that doesn't require a full MCU2 retrofit.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/hw3-upgrade-waiting-room-all-fsd-tesla's.152050/page-13#post-4193052
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

SHN

https://www.tocn.no/2019/10/oppgradering-av-mcu1-til-mcu2/#more-13632
Sitat
TOCN har nå endelig fått en avklaring på mulighetene for å oppgradere MCU1 til MCU2 for de av dere som ønsket dette.
...
Vi har derfor fått en konkret tilbakemelding om at dette ikke er mulig. Om det vil være anledning i fremtiden har Tesla Norge heller ingen informasjon om på dette tidspunkt.
Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

OhmPaPa


dragmore

Sigh..nesten som man burde snart reklamere på mangelfull levering av funksjonalitet og fåtilbake de 16. laksene vi svidde av...
Jeg kjøpte denne oppgraderingen basert på at Elon lovte alle ny HW til AP..
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

o.b.lix

Ja Tesla vil vel aldri innrømme dette, må det til søksmål for å få fram sannheten og evt penger tilbake?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 13. november 2019, klokken 15:57
Ja Tesla vil vel aldri innrømme dette, må det til søksmål for å få fram sannheten og evt penger tilbake?
Kan isåfall bli dyrt for Tesla. Veldig dyrt. Det antas at 120.000 biler skal ettermontere FSD-computer. Hvis nå for eksempel 60% av disse er MCU1 biler som ikke kan ettermontere (penger tilbake), eller må få byttet til MCU2 for å klare det, snakkes det om hundrevis av millioner dollar. Regner med at de jobber på spreng for å få det til.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: dragmore på onsdag 13. november 2019, klokken 13:27
Sigh..nesten som man burde snart reklamere på mangelfull levering av funksjonalitet og fåtilbake de 16. laksene vi svidde av...
Jeg kjøpte denne oppgraderingen basert på at Elon lovte alle ny HW til AP..
Må nok vente litt til
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

Oida, skal endelig X/S prioriteres igjen nå? Hvis det er samme fjaset som at "X/S" skulle få 3 % effektøkning, som så viste seg etterpå at kun gjaldt raven, så får de mange grinete kunder. Alle raven har vel hw3, så blir vel bare alle med MCU2 da.  :o

Motorwatt

Sitat fra: gr på onsdag 13. november 2019, klokken 20:02
Oida, skal endelig X/S prioriteres igjen nå? Hvis det er samme fjaset som at "X/S" skulle få 3 % effektøkning, som så viste seg etterpå at kun gjaldt raven, så får de mange grinete kunder. Alle raven har vel hw3, så blir vel bare alle med MCU2 da.  :o
Da er det S/X produsert  fra mars 2018 (da MCU2 kom) til ca. april/mai 2019 (da bilene ble fabrikklevert med HW3) som skal oppgraderes. Bør ikke ta all verdens av tid å få utført her i landet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 13. november 2019, klokken 16:22
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 13. november 2019, klokken 15:57
Ja Tesla vil vel aldri innrømme dette, må det til søksmål for å få fram sannheten og evt penger tilbake?
Kan isåfall bli dyrt for Tesla. Veldig dyrt. Det antas at 120.000 biler skal ettermontere FSD-computer. Hvis nå for eksempel 60% av disse er MCU1 biler som ikke kan ettermontere (penger tilbake), eller må få byttet til MCU2 for å klare det, snakkes det om hundrevis av millioner dollar. Regner med at de jobber på spreng for å få det til.

Nåja. Om 72.000 biler må få ettermontert MCU2 og den koster Tesla anslagsvis 13.000,- inn inkl. jobb er det snakk om ca. 100 mill. dollar. Penger, ja, men småpenger i forhold til dagens cashbeholdning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Joda, og pengene har de allerede fått (og alle er vel ikke inntektsført). Men hvis de nå ikke får det til, og må tilbakebetale, går det vel ut noen millioner til. Enig i at slik resultat ikke er en katastrofe, men heller ikke god PR. Nå vet vi ikke resultatet, så inntil videre får vi håpe og tro at det løser seg både for Tesla og MCU1-eiere.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA