Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermontering av HW3 i USA på gang. Nytt fra Norge også.

Startet av Motorwatt, onsdag 19. juni 2019, klokken 17:59

« forrige - neste »

Motorwatt

We purchased FSD with or M3 Long Range Premium AWD delivered in late September, 2018. Today I used the service function from my cell phone asking for an upgrade and installation of the new computer. After some detailed questions I was offered home garage installation on June 25th at a 2 hour window which I chose. (Other later dates and times were also offered.)

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/fsd-computer-upgrade-and-experience.156556/?utm_content=iss104&utm_campaign=ed9&utm_source=threadloom&utm_medium=email#post-3761299
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lazzie68

Jeg er hos Tesla Karihaugen i dag for å fikse noe småplukk og siden jeg bestilte med FSD, spurte jeg samtidig om HW3. Fikk da beskjed om at jeg er i pipeline på dette og vil få tilbud om installasjon snarlig. Ble positivt overrasket.

k1

Høres lovende ut.  :+1:
Føler kanskje at det som haster mer for min del er bytte ut MCU1 til MCU2 for å kanskje holde tritt med sw? Og det koster meg vel en del tusen tipper jeg... :-\

krister461

Noen som har formening om oppgradering til hw3 ville gitt ap2.0-biler mulighet for dashcam?

mthoring

Sitat fra: krister461 på onsdag 19. juni 2019, klokken 19:08
Noen som har formening om oppgradering til hw3 ville gitt ap2.0-biler mulighet for dashcam?

Er vel ikke noe i veien for det nei, gitt at Tesla skriver software for å lagre video fra AP 2,0 kameraene via HW3 computeren til usb. Må transformeres siden video ikke er RGB, slik den er på AP 2,5.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Counterpointer


Lazzie68

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. juni 2019, klokken 20:09
Sitat fra: Lazzie68 på onsdag 19. juni 2019, klokken 18:40
Jeg er hos Tesla Karihaugen i dag....
OT! Har de åpnet der for publikum nå?

Jeg hadde forhåndsbestilt time, men det var også en drop in kø der også. De så ganske frustrerte ut, men fikk beskjed om å være tålmodige inntil SC hadde tatt inn de som faktisk hadde avtale. Tror vi snakket timer i kø hvor de bare måte håpe på litt flaks.

Counterpointer

Sitat fra: Lazzie68 på torsdag 20. juni 2019, klokken 18:20
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. juni 2019, klokken 20:09
Sitat fra: Lazzie68 på onsdag 19. juni 2019, klokken 18:40
Jeg er hos Tesla Karihaugen i dag....
OT! Har de åpnet der for publikum nå?

Jeg hadde forhåndsbestilt time, men det var også en drop in kø der også. De så ganske frustrerte ut, men fikk beskjed om å være tålmodige inntil SC hadde tatt inn de som faktisk hadde avtale. Tror vi snakket timer i kø hvor de bare måte håpe på litt flaks.
Takk.

Prøvde å bestille time der for noen uker siden og da blir jeg henvist til Tesla Nord siden de ikke var åpne.
Hadde passet bedre da Karihaugen er nærmere jobben.

Men nok OT..... beklager det

C_B_

Det er ikke sant iflg. Tesla service at HW3 kan etter monteres i Norge nå.

HKS

Sitat fra: mthoring på onsdag 19. juni 2019, klokken 19:51
Er vel ikke noe i veien for det nei, gitt at Tesla skriver software for å lagre video fra AP 2,0 kameraene via HW3 computeren til usb. Må transformeres siden video ikke er RGB, slik den er på AP 2,5.
Det stemmer ikke.
AP2.0 og AP2.5 har identisk kamerasensor, de bruker bare litt forskjellige fargefilter.

Det er en GPU eller DSP som gjør en eventuell konvertering til RGB (ikke at jeg skjønner hvorfor du vil konvertere det til RGB... De fleste hardware videokodere  jobber med YUV-format)
Tesla Model 3 Long Range

dragmore

Slik jeg forstår det er at når :

1. en bil med AP2.0 -> som blir oppgradert til AP3.0
2. en bil med AP2.5 -> som blir oppgradert til AP3.0

Så vil de bli like rent FSD messig, kamera messig og features relatert til video lagring..
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

geear

Blir 2.0 også oppgradert til FSD? Må vel også ha en del nytt ledningsnett og dobbel radar?

HKS

Sitat fra: HKS på fredag 21. juni 2019, klokken 09:20
Det er en GPU eller DSP som gjør en eventuell konvertering til RGB (ikke at jeg skjønner hvorfor du vil konvertere det til RGB... De fleste hardware videokodere  jobber med YUV-format)
Her er forresten et bilde tatt fra kamera på AP2.0, og konvertert med et "naivt filter" til hva som refereres til som RGB av dere... :)

Blir en overvekt av rødt, men klarer helt fint å ekstrahere farger.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Tesla Model 3 Long Range

OhmPaPa

En TMS fra 2017 har nå fått HW3 i USA:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/hw3-upgrade-waiting-room-all-fsd-tesla%E2%80%99s.152050/page-3#post-3782905

Sitat
pvazquez03, Yesterday at 7:53 AM

    AT the Fremont (California) service center = YES, I have the new FSD hardware installed last week, see below.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Concern: Customer requests FSD retrofit. Invoice/Proof of purchase is in attachments.
    Performed FSD retrofit as per customer's request.
    Correction: Enable Enhanced Autopilot
    Parts Replaced or Added
    Part Quantity
    ASSY,AUTOPILOT.ECU,3.0-MSX-FUSED(1655000-70-F) 1.0
    Pay Type: Customer Pre-Pay
     

    Informative x 4 Like x 2 List

Sept 2017, Model S75D AWD | Midnight Silver Metallic | Black Interior - Carbon Fiber & Custom Fiber Add-ons | Batwing Rear Spoiler | 21" Wheels | Air System | EAP & FSD |

Slik jeg skjønner det hadde han ikke FSD fra før så han betalte for FSD og fikk HW3 direkte i stedenfor HW2.5 montert.

emmern

De som prøvde å booke med mobil fikk avtalen kansellert... Det er fortsatt en stund til ennå tipper jeg. Og USA kommer først.

De har begynt å putte 2.5 i nye biler som ikke har bestilt FSD også. En annen fikk installert HW2.5 etter hans HW3 ble ødelagt. Så det later til å være manko på HW3-enheter...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA