Skrevet av Emne: Lading i Danmark - Samletråd.  (Lest 6353 ganger)

EivindS

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Lading i Danmark - Samletråd.
« Svar #75 på: fredag 12. juli 2019, klokken 10:02 »
Parkeringsplassen er etter det jeg forstår driftet av EasyPark, skulle da tro appen deres tok høyde for alle avgifter for og stå på den plassen, men det er ikke så lett og forstå seg på reglene her nede...

Siden elbilforeningen har samarbeid med Eon(?), kunne som sagt benyttet brikken, burde kanskje de kunne svare, men dette er kanskje ikke riktig plass for «offisielle» spørsmål/svar?

Nakatira

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #76 på: fredag 12. juli 2019, klokken 18:30 »
Nettopp blitt medlem, men har vært en ivrig leser.
Er i DK nå, testet lading på Clever med SMS, kan ta litt tid å få startet lading, men det er snakk om minutter. Testet hurtiglader 50KWH og type P-plass lader med 11 KWH, begge gikk fint. NB på 11KWH laderen, vent med å sette i kabel før du har ordnet med SMS og fått mld data check i lade display.
Har ladet i huset der jeg bor også, 13 amp sikringer her, så da lader jeg fint på 10 amp.

Ulle

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #77 på: tirsdag 23. juli 2019, klokken 15:42 »
Hot tips:

EON har en (helt?) ny hurtiglader ved Q8 i Slagelse ved motorvei på østsiden av Storebæltbroen. Lader har 4x ccs/chademo plasser, støtte for 175kw CCS og er pt GRATIS (ladet her 17/7 og 22/7). Bare å koble på og trykke start.

For de som måtte være i legoland og i beit for strøm kan jeg anbefale EON 11kw lader (2 plasser) på hotell legoland. Nesten alltid ledig og man kan betale med easypark (dyrt i DK ca NOK 7/kwh). Det er også gratis å parkere inntil 2 timer for ikke-hotellgjester, men 3 timer gikk helt fint..
2017 BMW i3 94ah

Dyreborg

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #78 på: lørdag 10. august 2019, klokken 12:40 »
På Samsø er det gratis lading på InterCharge sine stasjoner. Bare å plugge i, trenger ikke noe app eller annet.

e-curious

• Hero Member
  • e-Golf
    • Vis profil
« Svar #79 på: søndag 25. august 2019, klokken 20:18 »
Jeg ser her at en kan bruke svensk EON i Danmark.  Jeg forsøkte å registrere meg som kunde, men fikk opp Cirkle K.  Det viser seg at det er samme firma som administrer ladeløsningene (Virta).  Betyr dette at jeg kan bruke brikker som er registert hos Cirkle K på EON i Danmark?

Amatøren

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #80 på: søndag 25. august 2019, klokken 21:24 »
Skal gå ut fra tilbakemelding:

Da kan jeg bekrefte at RFID fra både NAF og Elbilforeningen virker hos E.ON i Danmark, jeg har testet det nå og det fungerer fint.

Som det står i første post:

Felles betalings- og bikkeløsning.
  • EON, Circle K, Virta

Selv har jeg brukt EON Sverige kortet på Circle K. Lokal pris uten tillegg så langt.
« Siste redigering: søndag 25. august 2019, klokken 21:27 av Amatøren »
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
Bestilt Audi e-tron 50
Venter på ID. BUZZ