Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Peugeot e-2008 lansert

Startet av Daniel_0007, onsdag 19. juni 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

Daniel_0007

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=51857

Tipper må lager nok et underforum nå  :D
Og tipper mange vil nok hoppe fra ds3 til denne og
Model 3 2019 LR Rwd

Dom Toretto

Enig, nå ligger CB3 dårlig ann. Og Peugot skal ha kredit for at de dropper disse reservasjonslistene. At de bare åpner for bestilling når bilen er lansert, og man har estimert leveringstid. Syns disse reservasjonslistene er en skikkelig uting.

Vurderer en eGolf i disse dager, men kanskje man skulle holdt på den gamle travern frem til denne kommer. Usikker...

daktari

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 19. juni 2019, klokken 12:00
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=51857

Tipper må lager nok et underforum nå  :D
Og tipper mange vil nok hoppe fra ds3 til denne og
Hvertfall greit å skille Citroen, Opel og Peugeot
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Shagma

Sitat fra: Dom Toretto på onsdag 19. juni 2019, klokken 20:00
Enig, nå ligger CB3 dårlig ann. Og Peugot skal ha kredit for at de dropper disse reservasjonslistene. At de bare åpner for bestilling når bilen er lansert, og man har estimert leveringstid. Syns disse reservasjonslistene er en skikkelig uting.

Vurderer en eGolf i disse dager, men kanskje man skulle holdt på den gamle travern frem til denne kommer. Usikker...

Hvordan fungerer dette i praksis om de ikke har nok biler til å dekke etterspørselen? Må man bestille på nett så snart det åpnes for det og deretter få et estimert leveringstidspunkt? I så fall er det ganske likt som reservasjonslister etter mitt syn, bortsett fra at man som kunde binder seg til en kontrakt og kanskje og en større pengesum i lengre tid?

Dom Toretto

Sitat fra: Shagma på fredag 05. juli 2019, klokken 14:21
Sitat fra: Dom Toretto på onsdag 19. juni 2019, klokken 20:00
Enig, nå ligger CB3 dårlig ann. Og Peugot skal ha kredit for at de dropper disse reservasjonslistene. At de bare åpner for bestilling når bilen er lansert, og man har estimert leveringstid. Syns disse reservasjonslistene er en skikkelig uting.

Vurderer en eGolf i disse dager, men kanskje man skulle holdt på den gamle travern frem til denne kommer. Usikker...

Hvordan fungerer dette i praksis om de ikke har nok biler til å dekke etterspørselen? Må man bestille på nett så snart det åpnes for det og deretter få et estimert leveringstidspunkt? I så fall er det ganske likt som reservasjonslister etter mitt syn, bortsett fra at man som kunde binder seg til en kontrakt og kanskje og en større pengesum i lengre tid?

Problemet med reservasjonslister er at siden "alle" opererer med det så må du stå på flere lister samtidig, for biler flere år frem i tid. Eksempelvis kan det godt være at den nye Skoda Vision ville vært aktuelt for oss om 2 år når den kommer. MEN når vi er i stand til å ta den avgjørelsen så er det for sent da jeg ikke står på liste i dag. Pluss det blir litt penger om du skal stå på 3-4 lister samtidig. IDen er jo 10 000 kr i reservasjonsbeløp.

Punkt to er at trolig er bilen å få sett før du bestiller. Nå må man jo også foreta en bestilling lenge før du får se eller prøvesitte bilen.

Ulempe er at det blir et rush den dagen de åpner for bestilling, enten via en form for nettbestilling eller at folk køer opp hos forhandlere. MEN da er det kunder som faktisk skal ha bilen. Har selv hoppet av mange lister når jeg har fått vite mer info om bilene jeg har reservert. Så spørs det hvor tidlig forhandlere åpner for bestilling vs når de har bilen inne for å vise frem.

Kan det bli lang leveringstid? Ja, men da vet du det når du står der. og skal kjøpe Ikke et visvas om du kan reservere 12-24 mnd før bilen "lanseres" så med en ytterligere leveringstid på x antall mnd....

kentroger1

Ser på noen tyske sider at priser er forventet å komme i Oktober, og at bilene skal kunne bestilles ganske raskt etter dette. Lansering og demobiler hos forhandlere skal være klare i Januar '20. Ser derimot ikke ut som om  E-versjonen blir prioritert først, og at produksjon ikke vil begynne før til Våren 2020.

Snakket med en forhandler som antydet en startpris på billigste versjon rundt 280.000kr. Sammenligner vi med prisen på E208 og de forskjellige utstyrsversjonene vil en toppspekket GT versjon av E-2008 da komme på rundt 350-360.000kr. Håper det er tilfellet for da kaster jeg meg på bestiling med en gang....blir den høyere blir det for nærme en Model 3 Sr+ og da får man jo hengerfeste også. Så da blir valget vanskeligere.
2019 Hyundai Ioniq EV Rød

Bonsai2

Sitat fra: kentroger1 på mandag 16. september 2019, klokken 14:41
Ser på noen tyske sider at priser er forventet å komme i Oktober, og at bilene skal kunne bestilles ganske raskt etter dette. Lansering og demobiler hos forhandlere skal være klare i Januar '20. Ser derimot ikke ut som om  E-versjonen blir prioritert først, og at produksjon ikke vil begynne før til Våren 2020.
...

Husker du hvor du leste det? Hvilken tyske sider? Danke  :)

Superelbilen


teslanor

Noen som vet mer om lansering av e-versjonen av denne?

Daniel_0007

Nå har ds3 blitt forsinket til mars neste år så tipper det har innvirkning på denne og.
Model 3 2019 LR Rwd

Daniel_0007

Nederlandske priser har kommet ut, ikke den norske enda men greit å sammenligne da kan man gjette seg frem hva det blir her.

https://media.peugeot.nl/file/50/4/prijzen-en-specificaties-nieuwe-peugeot-e-2008-suv.604504.pdf#_ga=2.48875301.2007941096.1572528506-132581670.1572528506

Starter på 40.930 euro og 46.630 for gt

Til sammenligning koster e-208 der borte 36 000 euro for alure og 39 000 for gt
Så rundt 7000 euro mer for e-2008.
Da er det bare å forvente at en top specca e-2008 gt i Norge blir 380 000, kanskje litt drøyt men er større bil og crossover er mer attraktivt.
E-2008 i allure versjon blir nok rundt 340 000
Model 3 2019 LR Rwd

daktari

https://www.dinside.no/motor/en-ny-elektrisk-bestselger/71868708

Kjøring etc. Vi behøver et eget 2008-forum nå. Jeg har store forventninger til franskmennene - innovative på bilsiden.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på torsdag 28. november 2019, klokken 22:28
https://www.dinside.no/motor/en-ny-elektrisk-bestselger/71868708

Kjøring etc. Vi behøver et eget 2008-forum nå. Jeg har store forventninger til franskmennene - innovative på bilsiden.

Bare de ikke er like "innovative" på ombordladeren som de var med Zoe så...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mathis

Vi var å prøvekjørte en 2008 for å få en viss følelse av hva som kan forventes av bilfølelse. Nå vet jeg at det er forskjeller på fossil og ev. Derfor kan ikke de helt sammenlignes, men det var rett og slett for at min samboer ville se hvordan den var i størrelse og design. Store sjanser for at hun går for en e-2008.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

mathis

Og da har fruen signert avtale på en e2008. Forhandler regner med levering i juni. Kan fort ende opp med at det er hennes bil som dukker opp før min EQC. :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA