Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilen må betale fullt

Startet av Roy Aasen, onsdag 19. juni 2019, klokken 08:48

« forrige - neste »

Chimp

Kollektivtransporten vil bestå som før. Det er alltid vanskelig å si hva konsekvensen er for "alle" hvis man evt hadde hatt lavere satser. For min del kjører jeg ikke mer eller mindre kollektivt som følge av bomprisene. Til jobb er det kollektivt eller sykkel uansett. Jeg kjører "aldri" inn i sentrum med bil, det tror jeg mange dropper fordi det er så håpløst mtp omkjøringer og parkeringsplasser.
Hovedtrafikken går jo langs motorveiene og ringveien, det er her den største belastningen vil komme. Mye er altså gjennomreiser for å besøke noen på andre siden av byen, for å ta seg en tur i oslomarka, for å kjøre videre til fjells. Man blir sperret litt ute av å bevege på seg, jeg synes personlig det har blitt altfor dyrt.
Og jeg synes hvertfall ikke at elbilenes fordel her skal rikkes på, da vil et svært viktig incentiv for å bytte til elektrisk være borte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA