Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jeg fryser!

Startet av Vhagar, tirsdag 18. juni 2019, klokken 21:41

« forrige - neste »

OhmPaPa

Noen som vet hvor mange sensorer det er og hvor de sitter?

Oppdaget at min TMX sender varmluft framme men kaldluft ut av dysen ved døren til midtsetet. Når det er kaldt i hele bilen.

Espen Hugaas Andersen

Jeg har også et opplevd avvik mellom innstilt temperatur og faktisk temperatur. Jeg har ikke målt forskjellen, men på vinteren må jeg opp mot 26C for å få riktig temperatur i bilen. Hjemme har jeg gjerne rundt 21C. Men jeg sitter aldri og fryser, det handler bare om at innstillingen er noe misvisende.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emmern

Fra oppdatering til oppdatering, så virker det som om klimaanlegget har helt andre mål for hva som er 22 grader og ikke. Jeg føler jeg må justere temp opp og ned for å få samme tempen.

Kan jo være at temperatursensor ligger veldig dumt til?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

tBus82

Fryser du fremdeles? Jeg har opplevd det du skriver i hele vinter. Hatt bilen inne 3 ganger. Like kaldt når jeg får den tilbake. Kaldt selv på 27,5 grader. Blir først varmt når man skrur på "High"

Motorwatt

På min bil må jeg skru ned varme fra 22 til 20 grader ellers blir det ubehagelig varmt. Men fordeling av varmluft kunne vært bedre med mere varme mot bena.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Hviler også på 21-22. Etter en stund blir det for varmt, spesielt nede ved bena.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

tBus82

Gjelder Tesla Model X med 6 seter. Vet ikke om den kanskje registrerer temp på en litt annen måte enn 5 seter. Ellers er det smått utrolig at Tesla ikke finner avvik på noe i min bil når andre kan ha den innstilt på 22 grader og da føle det er varmt. I alle andre biler (enn min egen), av andre merker enn Tesla, fungerer det fint med 22 grader. Nå kjører jeg alltid på 27,5 grader (og noen ganger High for å booste litt ekstra varme)...

geear

Sitat fra: tBus82 på mandag 13. januar 2020, klokken 22:52
Fryser du fremdeles? Jeg har opplevd det du skriver i hele vinter. Hatt bilen inne 3 ganger. Like kaldt når jeg får den tilbake. Kaldt selv på 27,5 grader. Blir først varmt når man skrur på "High"
Vhagar har dessverre forlatt elbilforum. Får håpe han ikke sitter og fryser i bilen..

tBus82

Jeg tipper han fryser fremdeles 🙂🤪

Øggen

Ej he samme inntrykk som Vhager og
tBus82. He tidligere alltid gått i t-skjorte, men he måtta endra klesstil  da bilen e dritkald heile tia. Det e  mellom 5-12 grader forskjell på reell temp, mot angitt temp i bilen. Testa med 4 temp sensora i sitteposisjon i bilen en periode.
.
Når batteriet e gjennomvarmt, hjelpe det også på innetemp når en kjøre over lengre tid, men har dessverre mykje kortere tura ila dagen. Grunna manglande batterivarme siste tid e det blitt enda verre.
Som sagt lært å leve med det da det aldri vil bli bedre, men forferdelig irriterende.
Gjelde også 6 seter
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

tBus82

Opplever det samme som deg. Godt beskrevet. Ved gjennomvarmt batteri er problemet noe mindre, men langt fra riktig da også. En midlertidig fix hadde vært å gitt oss mulighet til å kunne endre temp i bilen høyere enn 27,5.grader, men det vil de ikke har jeg fått beskjed om.

THE

Har også X 6 seter som er dritkald. Ser på temperatur i appen at den er riktig når bilen er kald. Dvs. viser  tre minus i bilen når det er tre minus ute. Etter en kjøretur med temp satt på 24 grader, men der jeg fryser, viser appen at det er ca. 30 grader i kupeen. Reell temperatur er nok ca 20 grader.

Et annet problem er at det dugger uansett hva fa.. jeg gjør når det blir noen minusgrader. Klarer å holde frontrute duggfri, men sideruter foran dugger fort igjen. kjøre på HI for å få vekk dugg med jevne mellomrom. Har byttet kupefilter, og skal bytte HEPA-filter nå for å se om det hjelper. Og det hjelper ikke med varmt batteri heller.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Cowboystrekk

Varmt batteri vil i svært liten grad påvirke temp, men muligens får man litt radierende varme etter SC. Ingen kobling mellom. Hvac og kjøleveska, Tesla har desverre ikke implementert det patentet :/
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

tibber73

Min 2017 S75D er god og varm. Jeg kjører i t-skjorte i -10. Jeg har den alltid på 22 grader og det er greit når jeg kjører ungene på trening og alt for varmt (for dem) når jeg henter dem :D

Hvor er egentlig temperatursensoren plassert på en X? Har dere prøvd å skjerme den for kupevarme og se om det blir noe bedre?
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Motorwatt

Sitat fra: tibber73 på tirsdag 14. januar 2020, klokken 09:26
Min 2017 S75D er god og varm. Jeg kjører i t-skjorte i -10.
Må du kle på deg når du forlater bilen i 10 minus?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA