Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Deezer eller Spotify uten tilkoblet telefon?

Startet av nilsen_79, tirsdag 18. juni 2019, klokken 08:54

« forrige - neste »

nilsen_79

Er det mulig(med installert datasim) å spille musikk fra Deezer eller Spotify uten at mobiltelefonen er tilkoblet bilen på noen som helst måte? Og hva med TuneIn? Altså at man trykker på skjermen i bilen som på Tesla.

Eyvind Bernhardsen

Jeg har ikke testet dette, men Spotify skal være tilgjengelig som Incontrol-app: https://www.jaguar.com/incontrol-global/incontrol/connectivity/incontrol-apps.html

Det kan hende du må koble til mobilen for å få installert appen første gang.

nilsen_79

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på tirsdag 18. juni 2019, klokken 09:18
Jeg har ikke testet dette, men Spotify skal være tilgjengelig som Incontrol-app: https://www.jaguar.com/incontrol-global/incontrol/connectivity/incontrol-apps.html

Det kan hende du må koble til mobilen for å få installert appen første gang.

Hmm. Ut i fra informasjonen på hjemmesiden til JLR virker det som telefonen må være koblet til med USB-kabel hele tiden.

Eyvind Bernhardsen

Hm. Jeg ser hva du mener, kan teste det på bilen min når jeg har litt tid. Men hvis de ikke virker uten tilkoblet mobil skjønner jeg ikke vitsen med Incontrol apps i det hele tatt.

nilsen_79

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på tirsdag 18. juni 2019, klokken 20:18
Hm. Jeg ser hva du mener, kan teste det på bilen min når jeg har litt tid. Men hvis de ikke virker uten tilkoblet mobil skjønner jeg ikke vitsen med Incontrol apps i det hele tatt.
Man får jo da Spotifygrensesnitt(som JLR har designet) opp på touchscreenen i bilen. Kan søke og skifte sanger m.m. derfra, og slipper således å fikle med telefonen. Ingen krise, men hadde vært greit om det var helt uavhengig av telefontilkobling.

xref

Sitat fra: nilsen_79 på tirsdag 18. juni 2019, klokken 08:54
Er det mulig(med installert datasim) å spille musikk fra Deezer eller Spotify uten at mobiltelefonen er tilkoblet bilen på noen som helst måte? Og hva med TuneIn? Altså at man trykker på skjermen i bilen som på Tesla.

Svaret er nei. Tilkoblingsmulighetene du har er begrenset til MirrorLink, Android Auto og Apple CarPlay. Jeg har sterke indikasjoner på at trådløs Android Auto og Apple CarPlay er på vei  men utover dette er du per i dag avhengig av kabel for Spotify og liknende.

Tesla har en Spotify-app integrert. Det har ikke InControl.

For å gjøre vondt verre har som kjent JLR deaktivert Android Auto på norske biler så har du Android-telefon må du klare deg uten.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

nilsen_79

Kom over denne tråden på britiske i-paceforumet. Kan se ut som de har mulighet for ihvertfall Deezer over dammen.

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?t=1214

RayBomb

I andre land, blant annet England, så går dette med Deezer, men ikke i Norge.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA