Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nybil kampanje på E-Golf

Startet av Kriller, mandag 17. juni 2019, klokken 18:55

« forrige - neste »

egolf888

Hei takk for svar. Taper egolf seg 100 000 på et år ? Anbefaler du heller en 2018 modell ?

gak

Jeg anbefaler heller en brukt, men jeg er ingen spåmann. Tror den kommer til å få et høyt verditap fremover.
Polo 2.5

Dom Toretto

Som GAK skriver, ingen her er spåmenn og har ikke fasiten. Men jeg er enig, basert på den informasjonen som er tilgjengelig tror også jeg det er sannsynlig med stort verdifall på eGolf de neste årene.

Det blir litt som å sammenligne en eldre Iphone med en ny Xs. Var bra når den kom, og fortsatt en ok mobiltelefon men helt utdatert sammenlignet med Xs.

Riktig nok er e-208 fra Peugeot  en litt mindre bil, men med like mye(mer) utstyr kommer den nå på ca 310 000 ny, da med 340 WLTP. Hadde vi ikke trengt litt mer plass så hadde jeg ventet på den. 

Gnist

En annen ting som vil bidra til verdifall på brukt e-Golf er at det vil bli "normalt" prisfall på brukte ID3 biler. Altså som for fosilbiler.

Dette fordi når VW først får i gang produksjon av ID3 blir det verken kø eller noen spesielt lang ventetid på nye biler. VW vil ha nødvendig produksjonskapasitet og ønske å selge flest mulig biler.

Dom Toretto

Gnist sitt innspill er veldig relevant. Hvordan ser der ut om 18 mnd når VW lanserer ID 3 med minste batteri på 48 kW og en basis utgave til 250k hva skjer med brukt eGolf da? Si du kjøper en I dag til rundt 300-320k og skal selge om to år. Hva får du da? 200? 180? Er veldig usikker på å kjøpe en egolf I dag. Sitter med 5xx på ID. Ble vel bare vente og heller betale litt ekstra for intro versjonen.

nojac

"e-Golf 136 hk Kampanje kr 289.900,-*

Inneholder følgende utstyr:

Lettmetallfelger 16" Astana
Varmepumpesystem
Elektrisk innfellbare sidespeil
ACC adaptiv cruise control inntil 150 km/t
Parkeringssensor foran og bak
Proaktiv passasjerbeskyttelse
LED-hovedlykter og LED-baklykter
Tretthetsvarsling
Front Assist med City nødbrems
3 år Car-Net Security & Service + 3 år Guide & Inform "


Gjelder dette tilbudet bare en serie biler med akkurat dette utstyret, uten mulighet for å legge til ekstrautstyr?

Jeg savner sikkerhetspakken med skiltleser osv, ryggekamera, keyless og active info diplay. Forsvinner rabatten på 45 000 da?
2018 e-Golf

geear

I denne tråden er det en som har fått kampanjepris og tillegg for ekstrautstyr utover dette:

https://elbilforum.no/index.php?topic=47227.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA