Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aldri mer Tesla

Startet av Mippen, mandag 17. juni 2019, klokken 16:14

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:44
jeg tviler på at treg/dårlig service og manglende kommunikasjon er noe de er pålagt ovenfra.

Jo, er nok det, fikk ikke lov til å bygge ut servicedelen like kjapt som salgsdelen. Så nå er de to skritt bak salget hele tiden (i Norge).

I tillegg sliter vi Norge med saltede veier som dreper elektriske koblinger og gir tæringer, som f. eks. jordingfeil. Dette har de ikke i resten av verden, så bilene er mer feilfri der.

I resten av verden fungerer service bra.

Manglende kommunikasjon er styrt fra oven.



«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Mippen

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 24. juli 2019, klokken 09:37
Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:44
jeg tviler på at treg/dårlig service og manglende kommunikasjon er noe de er pålagt ovenfra.

Jo, er nok det, fikk ikke lov til å bygge ut servicedelen like kjapt som salgsdelen. Så nå er de to skritt bak salget hele tiden (i Norge).

I tillegg sliter vi Norge med saltede veier som dreper elektriske koblinger og gir tæringer, som f. eks. jordingfeil. Dette har de ikke i resten av verden, så bilene er mer feilfri der.

I resten av verden fungerer service bra.

Manglende kommunikasjon er styrt fra oven.

Sitat fra: Mippen på tirsdag 23. juli 2019, klokken 10:23
Min erfaring er at det skyldes en kombinasjon. Tesla lokalt får i liten grad lov til å avgjøre saker selv, og Tesla sentralt har dårlig kapasitet til å behandle saker raskt nok. På den andre siden viser mange av de som jobber hos Tesla lokalt liten service innstilling ovenfor kunder. Mange av de jeg har møtt vil gjøre svært lite for å hjelpe meg som kunde, og holdningene deres ovenfor meg og andre kunder som har vært der er heller ikke forenelig med god kundeservice. De glemmer at det er kunden de tjener penger på, og da bør de jobbe for å ha et godt forhold til kundene. En god medarbeider gjør alt han/hun kan for å hjelpe kundene selv om ting er krevende å få til. Målet deres bør være at kunden sitter igjen med at de som jobber der har gjort det de kan. Hvis ikke løsningen kunden ønsker er mulig kan de eventuelt være kreative og tilby noe annet som kompensasjon for eksempel. Mange av de som jobber hos Tesla nå virker ikke å ha forståelse eller interesse av å hjelpe kunden. Det virker som om de bare gjør noe for å kunne heve lønnen sin. Ikke mer.

Som jeg skrev rett før at det skyldes begge deler.
Fremtiden er elektrisk.

dundun

Ansatte som ikke får frihet til å løse ting selv på en lur måte ender sjelden opp som motiverte og flinke folk som yter god service. Detaljstyring er (så godt som) aldri lurt - flest mulig beslutninger bør tas helt ute i siste ledd.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

emurof

Sitat fra: Motorwatt på mandag 08. juli 2019, klokken 22:19
Hvorfor tror du de sparker erfarne og kompetente medarbeidere?

Spare penger? De koster mer enn de som er nyansatt? Jeg vet ikke, men skulle gjerne visst...

emurof

Sitat fra: CorsoDante på søndag 14. juli 2019, klokken 11:32Det er det glade vannvidd å tro at man kan hente ut en bil, og levere den tilbake etter 14 dager - vederlagsfritt, etter å ha kjørt den X antall km.

Nei, man har angrerett. Selvsagt er det grenser for hvor langt man kan kjøre, og den må leveres tilbake i "ny" stand, men det har man altså rett til etter loven.

CorsoDante

#365

MODERATOR

Debatter om angrerett er interessant.

Men ta de i denne tråden:  https://elbilforum.no/index.php?topic=31944.0

MVH

Moderator
TM3P "FSD"

Mippen

2 uker har gått. Tesla har fortsatt ikke betalt ut rentene som de lovet forbrukerrådet.
Fremtiden er elektrisk.

alagerqv

Trist å høre. Fortsatt intet nytt under solen?

Mippen

Sitat fra: alagerqv på fredag 09. august 2019, klokken 22:25
Trist å høre. Fortsatt intet nytt under solen?

Ikke noe nytt. Må vel kontakte forbrukerrådet igjen på mandag.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

#369
Da var alle pengene kommet inn (renter også) . Fikk ikke noe beskjed, så var ikke lett å finne transaksjonen. Pengene ble overført til DnB, også har DnB overført pengene til meg igjen. Da ser det ut som jeg selv bare har overført penger fra en konto til en annen siden det ikke er noen referanse til Tesla. Godt å være ferdig med saken, men kjenner på at det er trist at jeg ikke har fått noen beklagelse for behandlingen, eller at ting har tatt så lang tid.

Noen formening om hva som skjer med bilen egentlig? Eks bilen min står fortsatt som avregistrert på vegvesenet sin side. Det har den gjort siden slutten av mars. Når jeg var innom Tesla for 3+ uker siden sto den urørt med vinterhjul på og «return» lapp i ruten.
Fremtiden er elektrisk.

1000kwh

Så bra at du har fått pengene fra Tesla. Da er denne saken over :)

DagfinnN

Sitat fra: Mippen på tirsdag 13. august 2019, klokken 10:16
Da var alle pengene kommet inn (renter også) . Fikk ikke noe beskjed, så var ikke lett å finne transaksjonen. Pengene ble overført til DnB, også har DnB overført pengene til meg igjen. Da ser det ut som jeg selv bare har overført penger fra en konto til en annen siden det ikke er noen referanse til Tesla.
Tja - jeg hadde lett oppdaget all bevegelse på kontoen for beløp over 500k. Men det er vel forskjell på folk.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

1000kwh

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 13. august 2019, klokken 13:29
Sitat fra: Mippen på tirsdag 13. august 2019, klokken 10:16
Da var alle pengene kommet inn (renter også) . Fikk ikke noe beskjed, så var ikke lett å finne transaksjonen. Pengene ble overført til DnB, også har DnB overført pengene til meg igjen. Da ser det ut som jeg selv bare har overført penger fra en konto til en annen siden det ikke er noen referanse til Tesla.
Tja - jeg hadde lett oppdaget all bevegelse på kontoen for beløp over 500k. Men det er vel forskjell på folk.
Det siste var vel bare rentene?

Det kan ta 1-2 dager før det står en forklaring på overføringer (har DNB selv).

Motorwatt

Tesla betalte vel tilbake lånesummen + renter direkte til DnB, og DnB returnerte deretter rentene til lånetaker.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Mippen

Godt å bli ferdig med saken. Jeg håper Tesla behandler andre kunder bedre enn jeg har blitt. Selv om jeg er ferdig med saken min kommer jeg til å følge med hva som skjer videre med andre kunder. Selv om jeg ikke er på godfot med Tesla om dagen liker jeg bilene deres - tro det eller ei. Dessverre viser Tesla at jeg ikke kan stole på de, og da stoler jeg ikke lenger på produktet. Jeg har hatt Model S også. Det er slitsomt å renne ned service senteret hver måned når det dukker opp nye ting. Det er for eksempel irriterende å komme til time også har de ikke delen lenger, også må du vente i 2-3 måneder til. Eller at de vare fikser noe og ikke alt. Trodde de hadde skjerpet seg med TM3, men nei...
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA