Bilmerker > Tesla

Aldri mer Tesla

(1/76) > >>

Mippen:
Mitt Tesla eventyr begynte i februar 2015 med en ny Model S. Jeg var frelst og det var kjærlighet med første syn. Jeg kunne aldri tenke meg en annen bil enn Tesla. Alt annet virket gammeldags og utdatert. Når jeg fikk høre om Model 3 ble jeg forelsket på nytt. Det var som å finne en litt yngre og sprekere dame. Hva skulle jeg med den svære hekken når jeg kunne få en yngre og freshere versjon. Mer og ta og være glad i sier de, men jeg trenger ikke så mange kilo med bil til to stykker. Jeg solgte derfor min S etter hvert siden jeg ventet på min Model 3. Det var mye rot med leveringen så vente bilen min ble flittig brukt. Når den endelig var på vei hadde vi begynt å flytte fra litt mer landlige omgivelser til nærmere sentrum. Det passet derfor dårlig med ny bil midt i flyttingen. Ringte Tesla og fikk utsatt leveringen til sommeren (trodde vi).

Når februar kom fikk jeg beskjed om at bilen var på vei og de kunne ikke stoppe den. Siden jeg ikke hadde fått solgt de to andre bilene våre og akkurat hadde brukt alt av penger på bolig ble det en utfordring, men vi fikk innvilget billån til vi hadde fått solgt hus og biler. Tenkte det kom til å gå greit inn til videre. Utleverings datoen ble flyttet på 4-5 ganger etter dette. Når vi endelig fikk hente bilen var det en kort innføring uten mye relevant info. Vi fikk nærmest beskjed om å prøve oss fram selv. Heldigvis hadde jeg hatt Model S og hadde studert instruksjonsvideoer av M3 på nettet. Før jeg hadde fått tid til å sjekke ut bilen kom Tesla damen bort med en iPad som måtte signeres. Sa det var ang lån på bilen. Jeg fikk etterpå vite at dette ikke skulle signeres før alt var sjekket, men det fikk vi ikke tid til. Jeg fant et par småskader i lakken som jeg poengterte. Damen bare fnyste og sa at dette var ikke noe, utrolig at du ser det en gang. Måtte argumentere med henne for å få hun til å notere det ned. Hun sa også at "du har jo signert". Fikk liten tid før vi ble kastet ut av lokalet. Neste gruppe skulle inn. Vi fikk ikke med oss ekstra ladekabel. Denne måtte hentes om en uke eller 14 dager. Når jeg hadde hatt bilen noen dager fant jeg store feil med lakken på innsiden av dørene, under panseret og med bakluken. Klaget på dette men ble møtt av samme holdningen som på utleveringen. Dette var ikke noe å fikse, og du ser ikke dette når dørene er igjen. Jeg ble oppgitt og forsøkte å dra innom en annen Tesla. De var hyggeligere, men de kunne ikke overprøve de andre. Jeg spurte om hvordan prosessen med innlevering blir hvis jeg vil angre på kjøpet. Nei, da leverer du skjemaet til oss også ringer vi deg om noen dager. Så kommer du inn med nyvasket bil også ser vi over den om alt ser bra ut. Penger får du igjen kjapt.

Når jeg kom med angre skjemaet fikk jeg en time på meg til å levere inn bilen nyvasket og ryddet, og jeg ville bli trukket hvis den ikke var like fin som når den rullet ut av butikken. Jeg leverte bilen den 19 mars og ennå har jeg ikke fått en krone igjen. Lånet har de ikke slettet, så jeg må betale for bilen hver måned. Jeg har vært i kontakt med Tesla flere ganger. Ente kan de ikke svare, eller så sier de at de jobber med saken. Sist fikk jeg beskjed om at alt ble ordnet noen dager i forveien. Det gjorde det ikke. I dag fikk jeg på nytt ny regning med varsel om oppsigelse av hele lånet og med dobbel regning. Jeg kommer aldri til å kjøpe en Tesla igjen, og den andre bilene (Model Y) jeg hadde reservert i forkant av alt dette tullet skal jeg ha tilbake hver krone fra.

eKramer:
Huff! Dette var ikke kjekt :-1: håper det ordner seg for dere!!

Ellemelle:
Men hva er greia? Hvis du har returnert bilen basert på angrerettsloven, så skal de tilbakeføre alt det du har betalt innen 14 dager etter at du hevdet din angrerett.

Det er langt mer effektivt å ta kontakt med forbrukerrådet enn å poste på diverse forum.

Thomas Parsli:
Har du kontaktet advokat?

De fleste husforsikringen inkluderer rettshjelp, NAF-medlemsskap gir det også hjelp.

Mippen:
Har kontaktet NAF advokaten og Forbrukerrådet, men de har flere ukers ventetid på behandling av saker. Mange klager fra andre Tesla eiere også har jeg hørt fra kilder.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning