Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny bil, AP eller FSD?

Startet av Kongle., søndag 16. juni 2019, klokken 19:31

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: Toalmar på mandag 17. juni 2019, klokken 18:45
Sitat fra: S4e på mandag 17. juni 2019, klokken 09:55
Som deg fikk jeg også full pakke plutselig. Til forskjell fra deg kjører jeg mye motorvei og jeg har satt stor pris på at jeg nå kan bytte fil uten å avbryte AutoSteering.  Uten dette er AutoSteering ikke så nyttig.  Har ikke prøvd de andre funksjonene enda...
Å si at Autosteering ikke er nyttig for oss som ikke har motorvei, blir litt feil mener jeg. Jeg for min del bruker den faktisk ganske mye.
Ja - det har du rett i. Er det kun en fil og vei med god oppmerking så fungerer det bra uten automatisk filskifte.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

N00b

Autopilot v2.5 suger.  Det er 4.5 år siden autopilot v1.0 kom og den fungerte faktisk.

Min Tesla 3 er nervøs og bremser hardt, liker ikke tuneller, skygger, flekkete asfalt, og tidvis store kjøretøy.

Det er rett og slett ei plage, jeg bruker den kun når det er veier jeg kjenner godt og som jeg vet fungerer.

S4e

Sitat fra: N00b på søndag 23. juni 2019, klokken 19:50
Autopilot v2.5 suger.  Det er 4.5 år siden autopilot v1.0 kom og den fungerte faktisk.

Min Tesla 3 er nervøs og bremser hardt, liker ikke tuneller, skygger, flekkete asfalt, og tidvis store kjøretøy.

Det er rett og slett ei plage, jeg bruker den kun når det er veier jeg kjenner godt og som jeg vet fungerer.

Kjørte t/r Tyskland nå og FSD var aktivert (trolig bare for en periode for jeg har bare AP)

Her fungerte Autopilot med Auto lane change veldig bra på motorvei. Opplevde ikke det du beskriver over på denne type veier. Meget behagelig og avslappende. Best i Chill mode for å få mindre agressiv akselerasjon. Også viktig å skifte fil i god tid for å unngå unødig oppbremsing.

Prøvde også Navigation on autopilot. Denne synes jeg ikke fungerte like godt - enda.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA