Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Blindspot detection limited vises 80% av kjøreturen

Startet av magenuss, søndag 16. juni 2019, klokken 11:11

« forrige - neste »

magenuss

Blindspot detection limited
Camera visibility reduced

Vises nesten hele tiden når jeg kjører.
Vanlig??
Noe galt med sidekamera?
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

K.O

Samme skjer med meg, men jeg får melding hver gang jeg kjører inn i tunell, som det er en del av i Bergen. Det er alltid kamera på førersiden. Vært i kontakt med sc, de ville jeg skulle sende bilde da jeg har dokumentert tidspunktene. Ikke hørt fra de enda. Irriterende. Hjalp ikke med hard reset heller.

Sent fra min EVR-L29 via Tapatalk


trykkertor

Hmm.....bergenser her også. Mange tunneler. Det dere beskriver er ikke normalt på vår LR AWD.
Har kanskje hatt det 1 gang, og da i Arnanipa-tunellen. Men den har enkelte ganger tendens til å dugge biler kraftig ned, og dette var en av de gangene.
Kan det være en liten rundt beskyttelsesfolie som ligger igjen på et av kameraene?
Dødvinkelkamera er vel de som sitter på sidene foran ved hjulbuen og kikker bakover(?)
Eller der det snakk om ultralydsensorene som sitter bak på hjørnene av bilen??

K.O

Jeg kjører daglig gjennom Fløyfjellstunnellen og Løvstakktunellen, meldingen kommer alltid da. Men forsvinner nesten umiddelbart når jeg kommer ut av tunnellen. Skal sjekke i morgen om det er beskyttelsesfolie på kamera. Takk for tipset

Sent fra min EVR-L29 via Tapatalk


ryback

Jeg får samme melding så og si hele tiden uavhengig av om jeg kjøre i tunnel eller ikke.

magenuss

Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

K.O

Ja det er dødvinkelkamera foran ved hjulbuene som "ser" bakover, på førersiden. Software 2019.16.3.2.

Sent fra min EVR-L29 via Tapatalk


magenuss

Pratet med service nå. De hadde mange som ringte dem vedr dette, og erfaringsvis var det 1-2 uker med slike feilmeldinger før bilen "kalibrerte det vekk". Skulle ringe de om det ikke forsvant etter ei uke.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

ryback

Tenkte det kunne være noe sånt siden jeg fikk kalibreringsmelding på autopilot på første kjøreturen. Godt å vite. Jeg har hatt bilen i 3 uker nå, men jeg har bare kjørt 600km.

eadie

Har denne i Fløyfjellstunnelen, spesielt nordgående, hver gang.
Tror den oppfatter den uthogde tunnnelen, altså veggene som er "hakkete" som hindringer, og dermed gir feilmelding.
Dette skjer aldri i "glatte" tunneller. Men i Fløyfjellstunnelen, hver bidige gang.
Neppe noe kalibreringsgreier dette. Det er noe annet. Har hatt bilen siden 10.mars og opplever dette hver dag når jeg kjører til/fra jobb gjennom Fløyfjellstunnelen.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

K.O

Samme med meg i Fløyfjellstunnellen, men i begge retninger. Det spiller ingen rolle hvilket felt jeg ligger i og det er alltid kamera på venstre side som faller bort. Det registreres ikke noe på vestre førerside, dette vise i grafikken på skjermen ved at det ikke er noe som registreres på vestre side. Tror ikke dette handler om kalibrering jeg heller. Forøvrig skjer det samme i Løvstakktunellen. Venter fortsatt at sc skal gjøre en fjerndiagnostikk. Vært i kontakt med de både på tel og mail.

Sent fra min EVR-L29 via Tapatalk


magenuss

Ytterligere feilsøking har vist meg at det ene kameraet ikke funker. Det på høyre side som peker fram over. Biler som passerer meg på høyre side (i kø osv) forsvinner før de kommer tilbake igjen da frontkamera finner det.
Sa ifra, booket time (to dagers ventetid), og de skulle gi meg lånebil. Utrolig kjekk service - når en først får tak i de.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

K.O

Har de feilsøkt bilen og bekreftet det? Eller har du fått time på bakgrunn av dine observasjoner? Jeg har ikke hørt noe fra de etter at de da de skulle feilsøke. En uke siden.

Sent fra min EVR-L29 via Tapatalk


magenuss

Nei skal levere den på tirsdag.
Gjorde litt feilsøking for de. De har mye å gjøre stakkars.  :laugh:
Har de hatt bilen din i en uke?

Jeg fikk en sms om at de skulle gjøre fjernfeilsøking, men ble ingen løsning. Fikk ikke høre noe fra de heller da de var ferdig.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

K.O

Jeg sendte de mail og snakket med de på telefon tre ganger, hvor de sa de skulle fjernfeilsøke. Etter det ingen tilbakemelding. Ser ut til at jeg må booke time, selv om det ikke frister Får fortsatt denne feilmeldingen når kjører inn i tunell.

Sent fra min EVR-L29 via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA