Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Manglende korrekt Final Invoice

Startet av bjornskj, mandag 17. juni 2019, klokken 14:54

« forrige - neste »

bjornskj

Jeg har nå fått utleveringsdato og VIN på min potensielle TM3. Har mottatt 2 SMS'er, den første som bekrefter utleveringsdato til 20.06 samt en som hevder at min faktura er klar. Problemet at dette stemmer ikke, jeg har tidligere mottatt en FI men det er på den bilen jeg ble tildelt før jeg endret til en med hengerfeste. Men faktura for den bilen jeg har blitt tildelt har jeg ikke mottatt. Og det er vel ikke noe poeng å betale feil faktura heller vil jeg tro.

Så nå 4 dager før mulig utlevering så lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre. Har sendt Tesla epost (deliveryNO), ubesvart sådan, samt prøvd å ringe de. Jeg ga opp etter å ha sittet å ventet over 1 1/2 time 3 ganger  ::)

Er det slik at Tesla selv ringer meg før utlevering? Føler at det er litt teit å ta fri fra jobben og stille opp på Lillestrøm uten at det er en bil som jeg kan ta med hjem der....

Elgolferen

Du mottar en epost ett par dager i forveien som en påminnelse om avtalt utlevering av bil. Bare å vente på den, så tar du stilling til henting da.

bjornskj

Sitat fra: Elgolferen på mandag 17. juni 2019, klokken 15:12
Du mottar en epost ett par dager i forveien som en påminnelse om avtalt utlevering av bil. Bare å vente på den, så tar du stilling til henting da.
Takker for svar. Du har rett, jeg mottok eposten om henting av bil i dag. Situasjonen er dog uforandret da jeg orker ikke å sitte over 1 time i telefonkø uten å få svar flere ganger og de svarer jo heller ikke på epost. Så da får jeg vel bare stille opp i Lillestrøm og håper det fikser seg der.

Pussig så vanskelig det skal være å få gitt Tesla penger  :o

BDA1

Jeg har utlevering i morgen 19. juni. Tesla ringte meg vedrørende forsikringen slik at den kunne ordnes. Samtidig spurte jeg om betalingen var gått i orden, noe den var. Jeg hadde det samme som deg - feil FI. Jeg stod i kø i 90 min før de tok telefonene og sa da at de skulle ta denne saken umiddelbart. Det gjorde de også og i løpet av dagen fikk jeg en FI nr 2 på min Tesla konto. Med andre ord, vent til de kontakter deg dagen før.

bjornskj

Sitat fra: BDA1 på tirsdag 18. juni 2019, klokken 12:54
Jeg har utlevering i morgen 19. juni. Tesla ringte meg vedrørende forsikringen slik at den kunne ordnes. Samtidig spurte jeg om betalingen var gått i orden, noe den var. Jeg hadde det samme som deg - feil FI. Jeg stod i kø i 90 min før de tok telefonene og sa da at de skulle ta denne saken umiddelbart. Det gjorde de også og i løpet av dagen fikk jeg en FI nr 2 på min Tesla konto. Med andre ord, vent til de kontakter deg dagen før.
Jeg fikk, via privat melding, kontakt med en person i Tesla direkte og hun ser på saken nå. Så jeg antar at det løser seg.

Hvis ikke vil jeg anta at konklusjonen blir at jeg får en bil gratis på torsdag som kompensasjon for å sitte i endeløse telefonkøer  :+1:


bjornskj

Tesla farsen fortsetter. Etter å ha fått direkte kontakt til en i Tesla i går, og denne personen svarte meg direkte, så trodde jeg at problemet var løst. Avtalen med denne personen i Tesla var at hvis jeg ikke hadde mottatt en FI i løpet av morgendagen skulle jeg kontakte henne igjen.

Vel, nå er i morgen her og ingen FI mottatt. Ringer derfor denne personen i Tesla og får da beskjed at hun er på ferie til neste uke og blir promte satt over til den endeløse køen igjen >:(

Er fristet å stille opp på utlevering og betale bilen med en pall med mynter... ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA