Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Hard" styring

Startet av turfsurf, lørdag 15. juni 2019, klokken 07:51

« forrige - neste »

turfsurf

Noen flere som opplever at styringen på Model X har blitt rar? Jeg er klar over innstillingene for comfort, standard og sport, og kjører vanligvis med innstillingen sport.

Men f.o.m. en gang i vinter har styrefølelsen på bilen blitt merkelig. Selv i komfort må man virkelig ta i før den plutselig blir med på leken, og så blir den nesten for progressiv. I tillegg kan den ved oppstart innimellom oppføre seg som nesten normalt.

Virker nesten som om det er noe som ligger og holder igjen rattutslaget til det er nok moment. Veldig snedig følelse...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

andreasmj

Kjører du med 22"?
De sporer ganske mye så det kjennes ut som noen holder imot når man vrir på rattet...
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Seigmann

Jeg har det slik på min bil. Ikke normalt. Mistenker at det kan være styreledd eller noe annet. Bør vel sjekkes på service.
Når jeg tidligere slapp rattet opp i rundkjøringer slik at bilen rettet seg opp selv så opplever jeg nå at rattet kan henge igjen. Noen ganger er det lett å dreie på det, andre ganger tungt. Ujevnt.

Seigmann


Hodetelefoner

Kan være leddet i ratt aksel. Vært noen tilfeller på S

turfsurf

Sitat fra: andreasmj på lørdag 15. juni 2019, klokken 08:56
Kjører du med 22"?
De sporer ganske mye så det kjennes ut som noen holder imot når man vrir på rattet...
Niks, 20", og dette er definitivt ikke sporing.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Hodetelefoner på lørdag 15. juni 2019, klokken 09:25
Kan være leddet i ratt aksel. Vært noen tilfeller på S
Noen måte å finne ut av dette på, eller må man inn på service?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Seigmann på lørdag 15. juni 2019, klokken 09:09
Når jeg tidligere slapp rattet opp i rundkjøringer slik at bilen rettet seg opp selv så opplever jeg nå at rattet kan henge igjen. Noen ganger er det lett å dreie på det, andre ganger tungt. Ujevnt.
Hmm, akkurat samme opplevelse som meg. Får vel bestille service igjen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

oto

Jeg opplever også styringen som rar, og la merke til det morgenen etter en softwareoppdatering i påsken. Store rattutslag virker tyngre enn før, unødig tunge. X75D, 19''.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

turfsurf

Sitat fra: oto på søndag 16. juni 2019, klokken 23:48
Store rattutslag virker tyngre enn før, unødig tunge. X75D, 19''.
Er det konsekvent, eller kan det variere? På vår er det ofte normalt lett ved starten av turen, før den går over til å bli "rar" etter hvert.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

gaustabl

Hei. Rygget ut av garasjen idag, og merket det samme som dere andre, fikkny software for noen dager siden, kan det være noen sammenheng der?

Ellers så begynner dekkene å bli slitt, kan være noe der eventuellt?

Mvh Lars

aguro

Hei

Det kan være det samme jeg hadde på min model S 2015 modell. Der var det oljen i snekka som hadde stivnet. Kontakt service

turfsurf

Sitat fra: gaustabl på tirsdag 18. juni 2019, klokken 15:26
Ellers så begynner dekkene å bli slitt, kan være noe der eventuellt?
Nei, var det samme på vinter og sommerdekk, og byttet nettopp framdekk og fremdeles det samme.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Seigmann

Var inne med bilen min for slike symptomer i går. Det var visstnok nødvendig å bytte Steering I-shaft. (Ledd?)

I dag hentet jeg bilen. God som ny!

Kjempeflott opplevelse hos Tesla Trondheim. Møtte i går morges. De kikket på den. Tok den inn. Fikk Model X lånebil. Ferdig i dag formiddag.

Kanon! (Spesielt i disse travle leveringstider for firmaet)


oto

Sitat fra: turfsurf på mandag 17. juni 2019, klokken 09:38
Sitat fra: oto på søndag 16. juni 2019, klokken 23:48
Store rattutslag virker tyngre enn før, unødig tunge. X75D, 19''.
Er det konsekvent, eller kan det variere? På vår er det ofte normalt lett ved starten av turen, før den går over til å bli "rar" etter hvert.

Når du sier (skriver) det, kan det muligens variere litt. Får kjenne etter litt framover, og evt. ta en tur innom verkstedet.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA