Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aero wheel cap kit + Aero caps

Startet av RuneW, fredag 14. juni 2019, klokken 11:31

« forrige - neste »

RuneW

Jeg synes felgene under den medfølgende Aero Caps er såpass mye penere utildekket at jeg på de daglige småturene kjører "bar". I tillegg ser jeg for meg at plasten på Aero caps ikke tåler så mye og fort blir (enda) stygg(ere).

Men på langturer tar jeg dem på. Men det er noe herk at senterkoppen på Aero wheel kit'et må av for å få på aero-kapslene. Er det noen som har tips til å gjøre dette på enklest mulige måte?

Hadde vært flott om Tesla kom opp med et system hvor det ikke var nødvendig å ta av senterkoppen for å sette på kapslene.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)



GOS

Har du erfaring/prøvd de selv på senterkoppene?

Mine ourginale senterkopper sitter som ett he... så jeg har endt med å borre ett lite hull i dem og stikker en liten umbraco nøkkel inn for å dra/vippe dem ut. Jeg har også måtte fjerne 3 av de seks festebena for senterkoppene da de også var ett he... å få på. Jeg kjøpte disse senterkoppene på e-bay i januar/februar før Tesla hadde de her. De virker å være 3D printet i hardplast-:(
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

RuneW

Sitat fra: GOS på fredag 14. juni 2019, klokken 13:56
Har du erfaring/prøvd de selv på senterkoppene?

Mine ourginale senterkopper sitter som ett he... så jeg har endt med å borre ett lite hull i dem og stikker en liten umbraco nøkkel inn for å dra/vippe dem ut. Jeg har også måtte fjerne 3 av de seks festebena for senterkoppene da de også var ett he... å få på. Jeg kjøpte disse senterkoppene på e-bay i januar/februar før Tesla hadde de her. De virker å være 3D printet i hardplast-:(

Hvis sugekoppene ikke virker så bør Larmod3 komme av senterkoppene mine...  ;D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Larmod3

Sitat fra: GOS på fredag 14. juni 2019, klokken 13:56
Har du erfaring/prøvd de selv på senterkoppene?

Mine ourginale senterkopper sitter som ett he... så jeg har endt med å borre ett lite hull i dem og stikker en liten umbraco nøkkel inn for å dra/vippe dem ut. Jeg har også måtte fjerne 3 av de seks festebena for senterkoppene da de også var ett he... å få på. Jeg kjøpte disse senterkoppene på e-bay i januar/februar før Tesla hadde de her. De virker å være 3D printet i hardplast-:(

Jeg har en kompis som har brukt denne og den fungerer for han. Jeg fikk min model 3 på onsdag, og venter fortsatt på min i posten. Eneste er at kvaliteten på disse er laber, så de holder kanskje ikke så lenge. Men til den prisen er det til å leve med. Ikke så ofte de skal benyttes heller. Mine var enkle å sette på plass i hvertfall.
TM3 LR AWD
Bærum

Tom

Sitat fra: GOS på fredag 14. juni 2019, klokken 13:56
Har du erfaring/prøvd de selv på senterkoppene?

Mine ourginale senterkopper sitter som ett he... så jeg har endt med å borre ett lite hull i dem og stikker en liten umbraco nøkkel inn for å dra/vippe dem ut. Jeg har også måtte fjerne 3 av de seks festebena for senterkoppene da de også var ett he... å få på. Jeg kjøpte disse senterkoppene på e-bay i januar/februar før Tesla hadde de her. De virker å være 3D printet i hardplast-:(
Di fra bukta må slipes ned litt for at di skal passe ok..du justerer da selv hvor godt di skal sitte..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA