Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Betalingsforsikring" DNB billån gjennom Tesla

Startet av Balrog, torsdag 13. juni 2019, klokken 17:21

« forrige - neste »

Balrog

Fikk tilbud på billån gjennom Tesla da jeg kjøpte Model 3, som jeg takket ja til og signerte på elektronisk.

På terminbetaling nr 4 dukket det opp kr 275 i betalingsforsikring som jeg ikke kan huske å ha bestilt noen gang.

DNB forteller at midt på side 264 i vilkårene står det at jeg samtidig tegner betalingsforsikring som er gratis i 3 måneder når man signerer elektronisk. Måtte ringe og maile for å få ordnet opp i dette som DNB var imøtekommende og ordnet enkelt.

Lager en tråd om dette til info for de som eventuelt som meg måtte undre seg hvorfor terminbeløpet plutselig øker om det skulle skje.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

kirky

Merkelig, hva innebærer denne forsikringen? blir jo endel ekstra "rente" med den kostnaden...
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Gadget

Den var litt frekk, fra DNB sin side. Sikkert veldig mange som ikke studerer fakturaene sine så nøye og betaler for noe de ikke trenger... Lettjente penger for DNB da, og blir du irritert på dem så sier de bare at du har jo signert på avtalen...

trykkertor

Sitat fra: Balrog på torsdag 13. juni 2019, klokken 17:21


DNB forteller at midt på side 264 i vilkårene står det at jeg samtidig tegner betalingsforsikring......
Shit...... side 264(!?)
Hvor mange sider med vilkår er det?

arthur

Dersom du skulle bli arbeidsledig, permittert eller arbeidsufør, så kan det være vanskelig å betjene billånet ditt. Med Sikret Billån® trenger du ikke å bekymre deg for dette, fordi Sikret Billån® har en ekstra forsikring som vil dekke terminbeløpet på lånet ved uforutsette og vanskelige livssituasjoner:

    100 % arbeidsledighet og permittering utover 30 dager (gjelder for lønnsmottakere)
    100 % arbeidsuførhet utover 30 dager (gjelder for lønnsmottakere og selvstendig næringsdrivende)
    Sykehusopphold utover 3 dager (gjelder for selvstendig næringsdrivende)

Avdrag renter og gebyrer blir betalt for deg i inntil 12 måneder per skadetilfelle, med inntil 13 000 per mnd.
Restgjeld inntil kr 750 000 slettes ved død. Disse grensene er også maksverdier for terminbeløp og lånebeløp for søknad om Sikret Billån®
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hgs

Hos Santander ble vi iallfall spurt, det var ikke bakt inn i avtalen. Bra frekt spør du meg. Er lei av å bli forsøkt påprakket forsikringer jeg ikke trenger.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

offpist

Jeg bestilte også med lån hos DNB via Tesla så nå måtte jeg nesten inn og sjekke i min nettbank.
Hentet ut bilen 08.mars og termin for juni og juli inneholder ikke noen betalingsforsikring.

Sikker på det ikke var et kryss der i søkeproessen du ikke fjernet?
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Mangooz

Jeg fant heller ikke noen betalingsforsikring i mine lånedokumenter hos DNB gjennom Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA