Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stor økning i forsikringspremie

Startet av smack332, torsdag 13. juni 2019, klokken 09:54

« forrige - neste »

sfinxern

2017 TMS 75D.

25k årlig kjørelengde. Ingen brukere under 25år. Full kasko med bil pluss. 30% funskjonærrabatt.

Økte nå fra 11.600kr til 13.900kr året.

Eika forsikring.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

gss

Sitat fra: E_S på mandag 17. juni 2019, klokken 09:01
Har til nå vært "nødt" til å ha IF pga. hobbybil med entusiastbilforsikring i IF, men er i gang med å kvitte meg med alt av fossilbiler, så da står jeg litt friere..
Jeg har også IF pga hobbybilen. Jeg er ikke i psykisk stand til å kvitte meg med den, men er det ikke slik at man kan flytte over alt unntatt den da? Vet de krever flere ved opprettelse av forsikring, men man kan vel si opp alle gjenstandene unntatt den?

OhmPaPa

Sitat fra: Håvar på torsdag 13. juni 2019, klokken 12:05
En tid tilbake varslet endel forsikringsselskaper Gjensidige dyrere forsikring på elbiler generelt, og Tesla spesielt på grunn av dyre reparasjoner og lang ståtid(=leiebil)

https://www.dn.no/privatokonomi/elbil/bil/forsikring/dyrere-forsikring-for-elbil-eiere/2-1-528732
https://www.nettavisen.no/okonomi/gjensidige-tesla-eiere-har-betalt-for-lav-premie/3423676547.html

Og i Sverige krasjer Tesla for lite

Sitat
Saknas statistik för elbilsmodeller

En sak som dock fortfarande lyser med sin frånvaro i rapporten är flera elbilsmodeller. Något som enligt Anders Kullgren helt beror på brist på statistik.

– Det saknas tillräckligt underlag helt enkelt. Vi såg sju olyckor med Teslor i årets material och det är alldeles för lite. De har ju väldigt många säkerhetssystem och hög säkerhet vilket gör att de kanske aldrig kommer med på våra listor om bilparken är för liten, säger Anders Kullgren.

https://www.nyteknik.se/fordon/har-ar-de-sakraste-bilarna-forvanad-over-resultatet-6970494

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA