Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stor økning i forsikringspremie

Startet av smack332, torsdag 13. juni 2019, klokken 09:54

« forrige - neste »

smack332

Sitat fra: eKramer på torsdag 13. juni 2019, klokken 13:30
P85 ,25000km kjørelengde har gjensidige med YS ung, sjofører over 23 og 75% bonus 10100kr per dags dato :+1:

Det er omtrent samme pris (litt høyere) enn den jeg hadde frem til hovedforfall i mai. Når er hovedforfall for forsikringen din?

Vhagar

Gjensidige skulle ha over 20 tusen så jeg endte opp med IF til ca 6000 høsten 2017 som nå har sunket til ca 4600 for kommende år. Jeg har ikke samlet forsikringene mine hos IF og ei heller noen foreningsbonus. Kun 12000km men kan ikke skjønne at en dobling av kjørelengde skal gi en 5-dobling i pris.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

kirky

Hva er god pris for Long Range /100D S for tiden? Frende synes det er en spesialbil og kan ikke sjekkes på nett, mens 75D går fint etc.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Elbil2000

Håper det ikke er lenge til Tesla kommer med egen forsikring
P100D

Vhagar

Det ble nevnt at de måtte gjennomføre et oppkjøp først, det kan i seg selv ta litt tid. Og jeg forventer ikke at det tilbys utenfor USA med det første, men jeg kan så klart ta fryktelig feil. De hadde jo en avtale med et annet selskap og det var ikke akkurat noen gode priser de kom med heller. Så vet ikke helt hva jeg skal forvente når de omsider kommer med sin egen forsikring.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Kramzz

Sitat fra: smack332 på torsdag 13. juni 2019, klokken 14:06
Sitat fra: eKramer på torsdag 13. juni 2019, klokken 13:30
P85 ,25000km kjørelengde har gjensidige med YS ung, sjofører over 23 og 75% bonus 10100kr per dags dato :+1:

Det er omtrent samme pris (litt høyere) enn den jeg hadde frem til hovedforfall i mai. Når er hovedforfall for forsikringen din?

21.10.2019 fornyes avtalen.
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

o.b.lix

Sitat fra: smack332 på torsdag 13. juni 2019, klokken 12:21
(If gir meg godt over 22 000 i pris, så de har vel bare bestemt seg for ikke å forsikre Tesla),

Jeg har If. superkasko, fri km (kjører 50.000 i året) koster 12.000 på min X 90D
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Vhagar

Fra ene linken, noe folk ofte glemmer:
Sitat– Det er viktig å poengtere at slike eksempler også kan gjelde for fossile biler, når kostbare deler som motor, girkasse, infotainmentskjermer osv blir skadet.

Andre linken over forteller om et behov for å øke med 30% og om vi legger IF sine tall til grunn så lurer jeg likevel på hva Gjensidige tenker med som trenger 400% høyere premie (og nå må øke ytterligere). Lurer da fælt på hvordan IF kunne gi meg 25% reduksjon fra år til år når desse bilene angivelig skal være så mye dyrere å fikse enn tilsvarende biler (trolig er de ikke det, Gjensidige sammenligner nok epler og pærer her).

Og som Elon påpeker, ofte sammenlignes ikke Tesla sine biler med sammenlignbare modeller fra andre merker.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

arthur

Er det bar ejeg som husker en video som ble lagt ut på forumet her hvor en avTeslas autoriserte verksteder i USA forklarte hvor mye skade det ble av svært lite berøring med noe uønsket? Mekanikeren som ble intervjuet var fan av bilen mht å kjøre den, men ville selv ikke eie en før de fikk orden på "ting".
Bekjlager å være så negativ om Tesla, men det er deres egne autoriserte verksted/mekanikere som sier dette, ikke jeg! Så får den enkelte mene og tro hva de selv vil om saken.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Det er gjerne dyrt å rette opp aluminium. Men ønsker man en moderne bil, så får man bare leve med akkurat det.

Jeg hører kostnadene for å fikse Model 3 er mye lavere enn S/X. Den har mye stål, og deleprisene skal også være ganske rimelige.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

#26
En del som er vant med billige biler får nok bakoversveis ja.
Husker Mercedesen til en kamerat ble påkjørt i 2011. Bulk på baksjerm. Den så ikke så stor ut, men regningen endte på 65.000.
Kona krasjet en Golf for 15 år siden. Bytte av Golfens front kom på 30k inkludert lykter og div. Mercedesen hun traff fikk skader i siden for over 100k. Ville vel vært 200k i dag.

På den annen side - var det ikke noe snakk om at baklys til Kia Soul kostet 20k+?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

streken

Jeg sjekker regelmessig forsikringspriser for bilen min, og jeg er sjokkert over hvor mye dyrere det ville ha vært å forsikre den om jeg kjøpte den i dag. Da er det faktisk mulig at jeg ikke ville ha kjøpt en Tesla, noe som ville være trist.

Nå er jeg ekstra fornøyd med å være kunde hos Tribe, siden de har garantert at de ikke skal øke prisen med mer enn noen få prosent per år.
For min 2017 S75D betaler jeg 5862kr per år. Follo, 40.000km, 75% bonus, 4000kr egenandel, toppdekning med leiebil, ikke garasje.

DNB kontaktet meg sist uke for å få meg tilbake som kunde, da de hørte hva jeg betalte for bilforsikringen begynte de å le.
Samtidig skal det nevnes at et familiemedlem, som er «godt verdsatt kunde» hos DNB, betaler ca 6000kr/år for 25.000km på en X100D. Så selv utenom Tribe skal det være mulig å få en anstendig pris om man blir streng nok overfor forsikringstilbyder.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

oto

Betaler 8910 kr/år hos Gjensidige. 20k km, 70% bonus, Tekna og KOL totalavtale, over 23. 2017 X75D.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

E_S

Tok enda en runde. TM3P, 25000 km, bosatt i Oslo, full bonus, medlem i Amcar (IF) og YS-tilknyttet (Gjensidige). Nå var plutselig IF nesten dobbelt så dyre som Gjensidige, med 9800,- (Gjensidige) og 16700,- (IF). Har til nå vært "nødt" til å ha IF pga. hobbybil med entusiastbilforsikring i IF, men er i gang med å kvitte meg med alt av fossilbiler, så da står jeg litt friere..
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA